به گزارش پارس به نقل از تسنیم، سردار حسین دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جمع کارکنان و دانشجویان دانشگاه افسری امام علی(ع)‌ فضای متفاوت و پویای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را مرهون تدابیر عالمانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) دانست و گفت: امروزه نیروهای مسلح بدون وابستگی به کشورهای بیگانه به نقطه‌ای دست یافتند که بتواند تجهیزات خود را تامین و با توجه به نیاز، اقدام به تولید ادوات جدید کنند.
وی ادامه داد: امکانات سخت افزاری و تجهیزات پیشرفته ارتش و نیروهای مسلح را به نقطه بازدارندگی موثر و فعال رسانده است و بی شک این توفیقی است که در سایه پیروزی انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا توسط نیروهای مسلح حاصل شده است.
وزیر دفاع، با بیان اینکه همه فعالیت‌های صورت گرفته در نیروی های مسلح در تحت تعالیم مکتب اسلام انجام می‌شود، خاطر نشان کرد: امروزه فضای منطقه آشفته است و در پی آن دچار فتنه بزرگی در سطح منطقه هستیم که توسط آمریکا و اسرائیل هدایت می‌شود. در چنین شرایطی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران علاوه بر اینکه با چشمان باز تحولات امنیتی منطقه را رصد می‌کنند، به عنوان لشکر ثبات در منطقه به شدت قادر است در جهت امنیت در سطح منطقه ایفای نقش کند.
سردار دهقان، با تاکید بر این موضوع که ارتش و سایر نیروها باید به بالاترین تجهیزات نظامی دست پیدا کنند، اظهار داشت: نیروهای مسلح عامل ثبات و امنیت کشور هستند.
وی در پایان به اهمیت بحث هسته‌ای پرداخت و تصریح کرد: دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران هیچ وقت اجازه نمی‌دهند ظلمی به کشور و ملت تحمیل شود و ما شاخص حرکت‌مان بر مبنای تدابیر فرمانده کل قوا، حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) است.