به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، طی جلسه‌ای که عصر امروز (شنبه) به ریاست معاون اجرایی ریاست جمهور تشکیل شد برای دو موضوع استخدام پرستاران و چگونگی تامین اعتبار تعرفه گذاری پرستاران تصمیم گیری شد.

صولت مرتضوی در حاشیه این جلسه گفت: در این نشست مصوب شد اولاً علاوه بر تامین اعتبار لازم از سوی وزارت بهداشت برای همسان سازی تعرفه‌های پرستاران که در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ پیش بینی شده است، برای سه ماهه پایان سال ۱۴۰۰ نیز همسان سازی تعرفه‌ها انجام شود که دو سوم اعتبار لازم تامین شده و امروز مقرر شد در آینده‌ای نزدیک به عنوان مطالبات معوق پرستاران پرداخت شود.

آقای مرتضوی درباره استخدام پرستاران جوان افزود: مقرر شد در چند گام مشکل حل شود. در ابتدا چهار هزار نفر از پرستاران بر اساس مجوز سازمان اداری و استخدامی استخدام خواهند شد و در گام بعد برای تامین نیاز پرستار در بیمارستان‌های جدید التاسیس مقرر شد سازمان اداری و استخدامی پس از بررسی لازم مجوز به کار گیری کادر درمان در بیمارستان‌های جدید را تا پایان سال ۱۴۰۱ عملیاتی و اجرایی کند.

آقای میرزابیگی رئیس سازمان نظام پرستاری هم که در این جلسه حضور داشت اعلام کرد: در ماه‌های اخیر تعدادی از ۵ یا ۶ هزار پرستاری که در ایام کرونا دعوت به کار شده بودند به دلیل فروکش کردن کرونا لغو همکاری شدند که این از لحاظ اخلاقی صحیح نیست و امروز مصوب شد سازمان اداری و استخدامی پس از بررسی‌های لازم امکان به کار گیری این پرستاران فراهم سازد.

آقای عباس عبادی معاون پرستاری وزیر بهداشت و درمان هم گفت: در حال حاضر ۴۶ هزار نفر پرستار در کشور وجود دارد که قرارداد‌های غیر رسمی دارند و در این جلسه درخواست وزارت بهداشت و سازمان نظام پرستاری این بود که روی تبدیل وضعیت این‌ها تصمیم گیری شود که مقرر شد ظرف چند هفته آینده کار کارشناسی چگونگی تبدیل وضعیت این پرستاران انجام شود و به این ترتیب طی ماه آینده خبر‌های خوبی برای پرستاران کشور خواهیم داشت.