به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما؛ خبرگزاری شهاب گزارش داد، گروه‌های موسوم به "سازمان‌های هیکل" صهیونیست‌ها را به یورش به مسجد الاقصی دعوت کردند.

گروه‌های معبد ادعایی هیکل سلیمان پس از آنکه در برگزاری راهپیمایی پرچم ناکام ماندند از صهیونیست‌ها خواستند یورشی بزرگ به مسجدالاقصی را در روزی که روز استقلال نامیده می‌شود ترتیب دهند.

این گروه‌ها روز ۵ مه ۲۰۲۲ (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱) از ساعت ۷ تا ۱۱ و ۱۳ تا ۱۴:۳۰ را برای هجوم به مسجدالاقصی در نظر گرفته اند.

حماس:تلاش‌ها برای مهار حملات صهیونیست‌ها به قدس اشغالی ادامه دارد

معاون رئیس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در خارج از تأکید کرد تماس‌ها با بسیاری از احزاب برای مهار حملات و تجاوزات رژیم اشغالگر صهیونیستی در شهر اشغالی قدس ادامه دارد.

به گزارش پایگاه اینترنتی فلسطین آنلاین، موسی ابومرزوق افزود: این رژیم اشغالگر اسرائیل است که از بسیاری از جریان‌ها خواسته است برای آرام کردن اوضاع در فلسطین با جنبش حماس ارتباط برقرار کنند.

ابومرزوق در اظهاراتی که دیروز چهارشنبه در سایت رسانه‌ای حماس منتشر شد گفت: اگر این تماس‌ها نتوانند به تحرکات و تنش آفرینی‌های ژیم اشغالگر در قدس پایان دهند، انواع مقاومت مردم ما برای پاسخ به این تحرکات، و دفاع از مسجد الاقصی و قدس مشروعیت خواهد داشت.

وی تصریح کرد: ما تماس‌هایی از برادران مصری، برادران قطری، سازمان ملل متحد، ترکیه و بسیاری از کشور‌های اروپایی به طور غیر مستقیم دریافت کرده ایم و پیام خود را منتقل کرده ایم که نگران جنگ نیستیم، اما اگر تجاوز به قدس و حمله به مردم ما در کرانه باختری ادامه یابد از مکان‌های مقدس خود و مردم مان دفاع خواهیم کرد و برای ما مهم نیست که عواقب آن چه باشد.

گریه دختر فلسطینی هنگام ورود به مسجدالاقصی

شبکه خبری قدس تصاویری از گریه شوق یک دختر فلسطینی هنگام ورود به مسجد الاقصی پس از به چالش کشیدن تهدید‌ها و محدودیت‌های رژیم صهیونیستی برای ورود فلسطینیان به این مکان شریف پخش کرد.

رژیم صهیونیستی همزمان با شب قدر تدابیر امنیتی را در ورودی‌های قدس و صحن‌های مسجد الاقصی تشدید کرده بود، اما با این حال گفته می‌شود بیش از ۲۵۰ هزار فلسطینی توانستند برای برپایی شب قدر وارد صحن‌های مسجد الاقصی شوند.

یورش وحشیانه نظامیان صهیونیست در مسجد الاقصی به نمازگزاران فلسطینی پس از نماز صبح

نظامیان صهیونیست بامداد امروز زمانی که نمازگزاران از مسجد الاقصی خارج می‌شدند به آن‌ها حمله و به سمت آنان گاز اشک آور و بمب‌های صوتی شلیک کردند.

خضر شاهین خبرنگار شبکه تلویزیونی العالم در گفتگوی تلفنی با این شبکه گفت: «پس از پایان نماز صبح، نظامیان اشغالگر اسرائیل به نمازگزاران و معتکفان مسجد الاقصی هنگام خروجشان از باب‌های اصلی مسجد الاقصی، حمله کردند.

نظامیان اشغالگر پس از بالا رفتن از منازل همجوار مسجد الاقصی، به سمت نمازگزاران که از مسجد الاقصی خارج می‌شدند، گاز اشک آور و بمب‌های صوتی شلیک کردند. این در حالی بود که فلسطینیان از سرتاسر خاک فلسطین برای احیای شب قدر در مسجد الاقصی حضور یافته بودند و شمار آن‌ها از دویست و پنجاه هزار تن بیشتر بود.»

برگزاری جلسه رایزنی امنیتی به ریاست نخست وزیر رژیم صهیونیستی

جلسه رایزنی امنیتی به ریاست نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سایه نگرانی این رژیم در خصوص احتمال وخامت اوضاع طی روز‌های آتی برگزار شد.

خبرگزاری شهاب به نقل از روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نوشت، این جلسه با هدف بررسی برخی سناریو‌ها در خصوص احتمال وخامت اوضاع امنیتی همزمان با برخی مناسبت‌های اسرائیلی و همچنین عید فطر برگزار شد.

به نوشته این روزنامه، در این نشست یائیر لاپید وزیر امور خارجه، بنی گانتس وزیر جنگ و عومر بارلیف وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی مشارکت داشتند که در آن آمادگی‌های بخش‌های امنیتی در همه زمینه‌ها بررسی شد، گرچه هیچ تصمیمی در این جلسه اتخاذ نشد، اما سردرگمی تاکتیکی در خصوص استقرار نیرو‌ها در تاریخ‌هایی وجود داشت که احتمال وخامت اوضاع در آن‌ها وجود دارد.

این روزنامه نوشت هفته آینده برای هر دو طرف مملو از مناسبت‌هایی نظیر عید فطر احتمالا در روز دوشنبه و به اصطلاح هفتاد و چهارمین سالروز استقلال در روز پنجشنبه است و برخی سازمان‌های امنیتی اسرائیلی نگران تشدید تنش در هفته آینده هستند.

کمیته فلسطینی گرامیداشت روز قدس خواستار همرسانی هشتگ «قدس همان محور است» شد

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، این کمیته تاکید کرد شعار امروز با قیام خودجوش در طول خط مقابله با رژیم اشغالگر اسرائیل تناسب دارد. این کمیته افزود مقاومت بهترین راه حل برای بیرون راندن رژیم اشغالگر است.

 

کمیته گرامیداشت روز جهانی قدس همچنین با تاکید بر اینکه قدس همان محور است، افزود پس از نبرد «شمشیر قدس» سرتاسر منطقه به عرصه درگیری تبدیل شد.

هانی الثوابته عضو کمیته مرکزی جبهه خلق آزادی بخش فلسطین که در این مراسم حضور داشت گفت: «قدس همان محور است. این شعار امسال ما به مناسبت روز جهانی قدس است تا به این شکل تاکید کنیم مسئله قدس همه گروه‌های مردمی امت و ملت‌های ما را به یکدیگر مرتبط می‌کند و تاکید کنیم که شهر قدس در فکر و ضمیر همه افرادی وجود دارد که به حقانیت آرمان ملت فلسطین باور دارند.»

محمد البریم عضو کمیته فلسطینی روز جهانی قدس گفت: «اکنون جوانان امت عربی و اسلامی همگی هشتگ «قدس همان محور است» را همرسانی می‌کنند تا تاکید کنند که نزاع با این دشمن صهیونیست مهم‌ترین مسئله است و قدس به منزله اصل نزاع با دشمن صهیونیست است. ما قدس را ترک نخواهیم کرد و به مقاومت و جهاد ادامه خواهیم داد. همه فرزندان امت اکنون از امام خمینی (ره) که این روز را نامگذاری کرد، تشکر و قدردانی می‌کنند.»

یکی از جوانان فلسطینی گفت: «ما امروز در اینجا حضور یافته ایم تا با انتشار پیام در شبکه‌های اجتماعی، پیامی به همه جهان برسانیم‎؛ بر این مبنا که قدس همان محور است. همچنین می‌خواهیم این پیام را ارسال کنیم که به رغم سازشکاری‌های مستمر در برخی کشور‌های عربی، قدس همچنان در دل‌ها جا دارد.»