به گزارش خبرنگار فارس، علیرضا زاکانی شهردار تهران در جلسه امروز شورای شهر تهران گفت: امیدواریم با یک نگاه جامع برای شهروندان، رفاه و آسایش، امنیت و ایمنی و ... را به تهران بیاوریم.

وی ادامه داد: گفتمان حاکم قرار شد گفتمان خدمت و پیشرفت با مدیریت مشارکتی بر محور مردم و نخبگان باشد و آنچه حاصل شد در نوع خود در سال های اخیر کم سابقه بود.

زاکانی با اشاره به اینکه یکی از مواردی که در سالهای اخیر خیلی نمود پیدا کرد عملکرد مالی مجموعه مدیریت شهری بود که 37 هزار 700 میلیارد تومان 30 هزار و 160 میلیارد تومانش نقدی و مابقی غیرنقدی بود که براساس آخرین گزارش دریافتی 34 هزار 820 میلیارد تومان کارسازی شده و 350 میلیارد تومان هم در دست کارسازی به صورت غیرنقد است که نشان از 93درصد تحقق بودجه است در حالیکه سال گذشت 70 درصد بودجه محقق شده است.

شهردار تهران با اشاره به اینکه در این مسیر به موانعی هم برخورد کردیم، ابراز داشت: بنای ما بر این بود که املاک را در بورس عرضه کنیم و قرار شد در روزهای آتی این مشکل رفع شود.

وی یادآور شد:‌100.4 در بخش نقدی و غیر نقد 62.5 درصد تحقق بودجه داشتیم.

زاکانی تاکید کرد: شهرتهران ظرفیت های بسیار زیادی دارد و اگر درست حرکت کنیم می توانیم کارسازی جدی برای شهر شکل دهیم.

وی تحول مدیریتی در تهران را کار مهم دیگر این دوره شهرداری دانست و گفت: بودجه بسته شده 3 سقفی 50 هزار میلیارد، 60 هزار میلیارد تومان و بالاتر از آن است و ما معتقدیم سقف بودجه 60 هزار میلیاردی عبور خواهیم داشت و گشایش های جدی برای شهر ایجاد خواهد شد.

وی اضافه کرد: در حوزه خدمات کارمان را با واکسیناسیون گسترده شروع کردیم. در دوره قبل ۷۰ نقطه از طرف شهرداری به نهادهای مرتبط برای انجام واکسیناسیون داده شده بود. در این دوره علاوه بر  آن نقاط، ۷۲ نقطه‌ با مدیریت شهرداری فعال شد، به طرق مختلف این نقاط تجهیز شد. ضمن اینکه در شهرداری برای واکسیناسیون به سراغ افراد رفتیم و منتظر آنها نماندیم.

زاکانی بیان کرد: همچنین ناظر به نگهداشت شهر ، آسفالت و پیراستگی شهر را از طریق مناطق مختلف دنبال کردیم و در خود این مقطع گستره بزرگی از خدمات‌ را ارائه کردیم.

شهردار تهران عنوان کرد: نکته مهم دیگر  شروع فعالیت های مشارکتی بود، فعالیتی که بر پایه مشارکت مردم بر مدار مردم و محور نخبگان است؛  همکاری با دستگاه‌های دیگر از جمله این فعالیت هاست که اولین تجربه در قرار گاه اجتماعی بود؛ یک کار بی نظیری انجام شد و ۲۳۰ مصوبه در ۱۸ جلسه صادر شد که ۸۲ درصد این مصوبات اجرایی شد و حاصل این کار این شد که ۷ هزار معتاد متجاهر جمع آوری و به کمپ ماده ۱۶ منتقل شدند.

وی تاکید کرد: برای اولین بار کمپ برای عناصر کبر سن و بالای ۶۵ سال و صغر سن زیر ۱۸ سال و خانم ها و معتادان دارای زخم باز در تهران تاسیس شد.

زاکانی یادآور شد: برای این افراد  اقداماتی از جمله تثبیت هویت، سم زدایی، بازسازی شخصیتی ، مهارت آموزی و مواجهه با خانواده ها و اشتغال و اجتماعی شدن آنها انجام می شود.در همین مسیر بالغ بر ۲۹۱ مجموعه ای که از معتادان خرید و فروش می کردند و ۴۱ پلاک قرمز  نیز پلمب شد و برای ساماندهی رود دره فرحزاد تلاش شد که در نتیجه امیدواریم  ادامه بوستان بالای نیایش را امسال افتتاح کنیم تا این صورت زشت را از آن محدوده جمع کنیم.