به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، مذاکرات نمایندگان روسیه و اوکراین به میزبانی استانبول روز سه شنبه (امروز) آغاز شد و «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه از مسکو و کی‌یف خواست که آتش‌بس کنند.

منابع رسانه‌ای از ترکیه خبر دادند، رجب طیب اردوغان پیش از آغاز دور جدید مذاکرات هیات‌های نمایندگی روسیه و اوکراین به میزبانی ترکیه، یک سخنرانی کوتاه ترتیب داد.

به گزارش شبکه سی‌جی‌تی‌ان، رئیس‌جمهور ترکیه در این سخنرانی از روسیه و اوکراین، آتش بس فوری جنگ و درگیری را خواستار شد. اردوغان افزود: «فرایند مذاکرات امیدها به صلح را بیشتر کرده است».

اردوغان با اشاره به مذاکرات نمایندگان روسیه و اوکراین به میزبانی ترکیه  گفت: «ما در این دیدارها نقش میانجی‌گر را نداریم اما از همه امکاناتمان برای تسهیل آن استفاده می‌کنیم. اگر در مذاکرات پیشرفتی باشد در مرحله بعد امکان دیدار رهبران وجود دارد».

ساعتی بعد از سخنرانی رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه، دور جدید مذاکرات هیات‌های اوکراینی و روسی به میزبانی استانبول آغاز شد.

شروع مذاکرات نمایندگان اعزامی مسکو و کی‌یف به نشست استانبول در حالی انجام شده که از پنجم اسفندماه سال گذشته، روسیه از آغاز «عملیات نظامی ویژه در اوکراین» خبر داد. به رغم گذشت بیش از یک ماه، درگیری‌ها بین این دو کشور همچنان ادامه دارد.