به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه؛ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفتگوی تلفنی با فواد حسین وزیر امور خارجه جمهوری عراق، با تبریک عید نوروز، درباره موضوعات مورد علاقه دو کشور به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگوی تلفنی، ضمن مرور بر حوزه‌های مختلف روابط فی‌مابین خصوصا در عرصه دوجانبه، به تشریح دیدگاه کشورمان در زمینه تاخیر در برگزاری مرحله جدید گفتگو بین جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عربستان سعودی پرداخت.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و عراق همچنین آخرین تحولات مرتبط با گفتگو‌های وین و همچنین تحولات اوکراین را مورد تبادل نظر قرار دادند.

دکتر امیرعبداللهیان درباره مذاکرات وین برای لغو تحریم‌ها تاکید کرد: ما به مرحله نهایی توافق نزدیک هستیم. در اندک موضوعات بسیار مهم باقیمانده، ابتکاراتی را از طریق هماهنگ کننده اتحادیه اروپا به آمریکا ارائه کرده ایم. اکنون این طرف آمریکایی است که باید حسن نیت ادعایی خود را در عمل نشان دهد. ما در رسیدن به توافق خوب، قوی و پایدار مصمم هستیم. دکتر باقری با مورا در تماس مستقیم و مستمر می‌باشد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به برگزاری نشست سازمان همکاری اسلامی، خواستار تمرکز سازمان همکاری اسلامی‌بر موضوعاتی شد که به همبستگی و تقویت فضای همدلی امت اسلامی‌کمک کند.