به گزارش پارس به نقل از  ایرنا به نقل از ریانووستی، ریابکوف روز شنبه قبل از ترک وین به مقصد مسکو اظهار داشت: گفت وگوها در آغاز دور ششم مذاکرات وین تا حدی کندتر از آنچه پیش بینی می شد به پیش می رفت، اما امیدواریم در تدوین بموقع توافق نهایی توفیق حاصل شود.

دور ششم و پایانی مذاکرات ایران و گروه ˈ+5 برای دستیابی به توافق نهایی در خصوص برنامه هسته ای کشورمان روز دوم ماه جاری میلادی در وین آغاز شده و تا روز 20 ژوئیه ادامه خواهد داشت.

معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: مساله مهم در خصص مذاکرات هسته ای وین این است که با وجود باقی ماندن مسایل اساسی کار روی تدوین متن (توافق نهایی) ادامه دارد.

ریابکوف افزود که با وجود عزیمت وی به مسکو تمام اعضای هیات روسیه در وین می مانند و هفته آینده نمایندگان شرکت دولتی اتمی ˈروس اتمˈ به آنها خواهند پیوست.

دور ششم مذاکرات ایران و گروه ˈ1+5ˈ برای دستیابی به توافق نهایی در خصوص برنامه هسته ای کشورمان از دوم تا بیستم ماه جاری میلادی برابر با 11 تا 29 تیرماه در وین برگزار می شود.

دور پنجم مذاکرات ایران و گروه ˈ1+5ˈ در خصوص برنامه هسته ای کشورمان از روز دوشنبه 16 ژوئن (26 خرداد) تا روز جمعه 20 ژوئن (30 خرداد) برگزار شد.

این مذاکرات با حضور ˈمحمد جواد ظریفˈ وزیر امور خارجه ایران، ˈکاترین اشتونˈ رییس دیپلماسی اتحادیه اروپا و معاونین وزیران امور خارجه شش کشور عضو گروه ˈ1+5ˈ صورت گرفت.

ایران و گروه ˈ1+5ˈ در ماه نوامبر سال 2013 میلادی در مذاکرات خود در ژنو به توافقی تحت عنوان ˈطرح اقدام مشترکˈ دست یافتند که طبق آن تهران فعالیت ها در چارچوب برنامه هسته ای را در جهت اثبات خصلت صلح آمیز برنامه هسته ای خود کاهش داده و دسترسی کارشناسان بین المللی به تاسیسات اتمی برای بازرسی های دقیق تر را تامین می کند و در مقابل تحریم های بین المللی علیه جمهوری اسلامی به تدریج برداشته می شود.