به گزارش پارس به نقل از فارس، «مایکل مان» سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه بعد از پایان دو روز مذاکرات «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی و «کاترین اشتون» نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجه، این گفت‌وگوها را که در استانبول برگزار شد، «مفید» ارزیابی کرد.


وی که با خبرگزاری فارس گفت‌وگو می‌کرد، در این رابطه گفت: «نماینده عالی بحث‌هایی بسیار طولانی و مفید با وزیر خارجه ظریف داشت تا وی را در جریان مذاکرات بر سر برنامه هسته‌ای ایران قرار دهد. آن‌ها احتمالات مختلف را به عنوان بخشی از مذاکرات در جریان، مورد بررسی قرار دادند.»

او در مورد احتمال برگزاری نشست کارشناسان طرفین نیز گفت: «در همین حال، نماینده عالی و وزیر توصیه دارند که یک دور مذاکرات کارشناسی به زودی برگزار شود. دیگر رایزنی‌های سیاسی نیز هر زمان که لازم باشد، صورت خواهد گرفت.»

دور بعدی مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه موسوم به ۱ + ۵ روزهای ۲۶ تا ۳۰ خرداد در وین اتریش برگزار می‌شود. دور پیشین گفت‌وگوها دو هفته قبل در حالی به پایان رسید که طرفین از عدم پیشرفت در مذاکرات خبر دادند. بر اساس توافقی که سوم آذر سال گذشته به دست آمد، طرف‌ها باید تا ۲۹ تیر به راهکاری جامع و بلندمدت برای پایان دادن به مناقشه هسته‌ای، برسند.

پیش از این سید «عباس عراقچی» معاون وزیر خارجه نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، دیدار اخیر در استانبول را «مفید» ارزیابی کرده و گفته بود که رایزنی‌ها در دو سطح فنی و سیاسی ادامه می‌یابد.