به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در بخش دوم نشست امروز شورای عالی قوه قضاییه، ضمن گرامیداشت روز بزرگداشت شهدا اظهار کرد: ما هر چه داریم از شهداست و چنانچه خون‌های نثار شده و جانفشانی‌های صورت‌گرفته از سوی شهدا برای اسلام و انقلاب در ۴ دهه گذشته نبود، ما نه فقط عزت، اقتدار، امنیت و سرافرازی امروز را نداشتیم بلکه نمی‌توانستیم زندگی روزمره و عادی خود را داشته باشیم.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به اقدامات دادستانی تهران در زمینه شناسایی، کشف و پلمپ کالا‌های احتکاری اظهار کرد: پلمپ انبار‌هایی که در آن‌ها اقلام مورد نیاز مردم و شب عید احتکار شده‌اند، نباید طول بکشد و ضروری است که دادستانی تهران با هماهنگی سایر مسئولان و طبق قانون نسبت به فروش این اقلام و کالاها، اقدام کند.

وی افزود: اگر در انبارها، کالا‌های احتکاری کشف شد و در همان ایام جامعه و بازار نیازمند آن کالای مورد نظر بودند، نباید زمان پلمپ انبار کشف شده طول بکشد.

رئیس دستگاه قضا در ادامه سخنان خود بر ضرورت حل و فصل اختلافات میان شهرداری مشهد، ارتش و آستان قدس رضوی پیرامون موضوع جابجایی پادگان مشهد از داخل شهر و انتقال آن، در اسرع وقت تاکید کرد و خواستار آن شد که رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح برای سرانجام این موضوع و توافق دو طرف دخیل در این اختلاف، یک مهلت و فرصت مشخص تعیین کند.

وی با بیان اینکه اکنون بیش از یک دهه است که مردم مشهد و سه دستگاه شهرداری، ارتش و آستان قدس با مشکلات مربوط به این اراضی مواجه هستند، گفت: این مساله باید دیگر تمام شود و چنانچه دوطرف بعد از پایان زمان و فرصت تعیین شده از سوی سازمان قضایی نیرو‌های مسلح به توافق نرسیدند، باید کار را از لحاظ قضایی و قانونی پیش برد و به سرانجام رساند.

محسنی اژه‌ای تاکید کرد: چنانچه لازم است در زمینه این اراضی، ابلاغ ویژه‌ای به قاضی داده شود که بتواند به اطراف قضیه رسیدگی کند، این درخواست از سوی رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح اعلام شود.