به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت؛ آقای علیرضا سلیمی با اشاره به وضعیت ایرانیان خارج از کشور، گفت: رویکرد دولت، وزارت خارجه، قوه قضاییه و مجلس یازدهم درباره ایرانیان خارج از کشور تغییر کرده و به طور ویژه مسائل آن‌ها را پیگیری می‌کنند.

رئیس فراکسیون ایرانیان خارج از کشور با اشاره به رویکرد مثبت دولت و مجلس به ظرفیت‌های ایرانیان خارج از کشور، افزود: از طرف سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف مانند وزارت خارجه و قوه قضاییه گام‌های بلندی برای رفع مشکلات ایرانیان خارج از کشور و سرمایه گذاری آن‌ها در کشور برداشته شده و فراکسیون نیز در حال رصد و رفع موانع قانونی است.

سلیمی تصریح کرد: در واقع برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور به سرزمین خود هیچ منعی وجود ندارد، تنها موانعی رصد و احصاء شده که بسیار کوچک و نوعا اداری است و موانع اداری با سهولت هرچه بیشتر باید انجام شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: وزارت امور خارجه بخش‌های کنسولگری سفارتخانه‌ها را فعال کرده است و بناست با رویکرد جدید موضوعات مرتبط با این افراد انجام گیرد و بازگشت آن‌ها به ایران تسهیل شود. ایرانیان خارج از کشور پاره تن ما هستند و با توجه به عشق و علاقه بسیار به ایران می‌توانند در حوزه‌های مختلف نقش آفرین باشند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رفت و آمد ایرانیان دوتابعیتی که در دیگر کشور‌ها زندگی می‌کنند به کشور و یا و یا سرمایه گذاری آن‌ها در ایران هیچ منع قانونی ندارند.