به گزارش پارس به نقل از فارس، حجت الاسلام محسنی اژه ای در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی براینکه برخی کشورهای خارجی تمایل به سرمایه گذاری در ایران را دارند آیا این امر درست است، گفت: کشور ما نه در منطقه بلکه در تمام دنیا یک کشور امن و قابل سرمایه گذاری است.

وی در خصوص توقیف روزنامه بهار گفت: درست نیست که برخی از روزنامه ها به خصوص آنهایی که وابسته به برخی شخصیت های سیاسی هستند به گونه ای قلم بزنند و مطلبی منعکس کنند که هم توهین به مقدسات و عتقادات مردم شود و هم زمینه اختلاف افکنی را فراهم کند.

وی افزود: در شرایطی که دشمن تلاش دارد بین شیعه و سنی شکاف ایجاد کند ما نباید زمینه ساز این اقدام شویم.

سخنگوی دستگاه قضایی ادامه داد: روزنامه ای که وابسته به یک شخصیت سیاسی که نامزد ریاست جمهوری هم بوده نباید اجازه دهد که چنین مطالبی منتشر شود.

وی گفت: موضوع این روزنامه امروز در هیئت نظارت بر مطبوعات بررسی شد این روزنامه توقیف و معرفی به دادگاه شد دادستان هم به عنوان مدعی العموم به این موضوع رسیدگی می کند.

یکی از خبرنگاران با ابراز گلایه از به سرانجام نرسیدن برخی پرونده ها همچون پرونده قتل دکتر سودبخش و پرونده مجسمه های تهران، گفت برخی پرونده ها هنوز به قوه قضاییه ارجاع نشده آیا دستگاه قضایی نمی تواند این پرونده ها را از ناجا بگیرد و به آن رسیدگی کند یا اینکه ناجا از قوه قضاییه حرف شنوی ندارد که تاکنون این پرونده ها به نتیجه نرسیده که دادستان در پاسخ گفت: در برخی از پرونده ها وقتی مدعی العموم وارد می شود حسب مورد پرونده به ناجا یا یک سازمان امنیتی ارجاع می شود.

وی افزود: برخی اوقات پیگیری مستلزم این است که متهم از سوی ناجا شناسایی و به ما معرفی شده باشد اگر متهم شناسایی نشده باشد دستگاه قضایی نمی تواند کاری کند.

سخنگوی دستگاه قضایی گفت: گاهی فرد شناسایی شده را می توان غیابی محاکمه کرد اما این طور نیست که بگویم ناجا حرف شنوی ندارد یا قوه قضاییه ناتوان از رسیدگی است.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: البته گاهی اوقات هم متهم شناسایی می شود اما اجازه محاکمه غیابی داده نمی شود و طبیعی است که پرونده مفتوح می ماند.

خبرنگار گفت من از پاسخ شما قانع نشدم که اژه ای گفت لازم نیست شما قانع شوید.

اژه ای در پایان در خصوص احراز مجرمیت برای نشان دادن عدم صلاحیت افراد گفت: در مجلس یا مراجعی که می خواهند صلاحیت فرد را احراز کنند لازم نیست حتماً مجرومیت او احراز شود و همین که صلاحیت آن فرد احراز نشود کفایت می کند.

وی افزود: مجلس می خواهد رأی اعتماد دهد و دلیلی ندارد که مجرومیت فرد در مجلس احراز شود.