گوجه گران شد. قیمت گوجه هر سال با شروع فصل سرما گران می شود. مسئولان باید زودتر به فکر کنترل قیمت گوجه باشند.


 علی مهرکش در گفت‌وگو با ایسنا، درباره دلایلی گرانی گوجه در بازار، اظهار کرد: باید توجه داشت که کاهش دمای هوا و سرما موجب از بین رفتن بوته های گوجه و در نهایت کاهش عرضه این محصول در بازار شده است و اکنون ۵۰ درصد دلیل گرانی گوجه به این موضوع برمی گردد.

وی افزود: ۵۰ درصد دلیل گرانی گوجه به صادرات این محصول برمی گردد که برخی افراد سر زمین های کشاورزی با خریداری این محصول، آن را از طریق مرزهای زمینی به عراق و افغانستان صادر می کنند و با توجه به افزایش نرخ دلار مزیت فروش در صادرات است.

نایب‌رئیس اتحادیه میادین میوه و تره‌بار اصفهان با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی قیمت گوجه در بازار، افزود: در حال حاضر ۱۰ درصد گوجه موجود در میدان میوه و تره بار اصفهان بین ۸۵۰۰ تا ۹۰۰۰ تومان و بیش از ۹۰ درصد گوجه از ۵۵۰۰ هزار تومان به پایین است.

وی همچنین درباره افزایش قیمت موز، توضیح داد: موز براساس نرخ ارز و توان بازار، قیمت خود را مشخص می کند، اما در اصل قیمت موز خارجی در میدان میوه و تره بار اصفهان حدود ۲۷ هزار تومان، موز هندی ۲۴ هزار تومان و موز پاکستانی ۱۸ هزار تومان است.

مهرکش همچنین با اشاره به اینکه در حال حاضر قیمت میوه های پاییزه نسبت به بارهای تابستانه بسیار مناسب است، گفت: در حال حاضر قیمت نارنگی لاکچری در میدان میوه و تره بار بین ۱۲ تا ۱۵هزار تومان، قیمت انواع نارنگی بین ۵۰۰۰ تا ۱۰ هزار تومان، سیب بین ۵ تا ۱۳هزار تومان و پرتقال جنوب بین ۱۰تا ۱۶ هزار تومان است.