ارسال فوری واکسن به ایران در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفت. بسیاری از کشورها با تماس رئیسی اقدام به ارسال فوری واکسن به ایران کردند. هند برای ارسال فوری واکسن به ایران اعلام آمادگی کرد.
 به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از نیویورک، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در نخستین دیدار دو جانبه خود در حاشیه هفتاد و ششمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، روز سه شنبه با سوبراماتیام جایشانکر وزیر خارجه هند دیدار کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارتقاء همکاری و برگزاری کمیسیون‌های مشترک کنسولی و اقتصادی، بر ضرورت نهایی شدن موافقتنامه تجارت ترجیحی میان دو کشور و همکاری در حوزه انرژی تاکید کرد.

جایشانکار وزیر امور خارجه هند نیز در این دیدار آغاز روند عضویت ایران در سازمان همکاری شانگ‌های را تبریک گفت و از وزیر امور خارجه کشورمان برای سفر به دهلی نو مجدد دعوت کرد.

وی همچنین آمادگی دولت متبوع خود را برای ارسال فوری واکسن‌های تعهد شده و در حال مذاکره اعلام کرد.

در این دیدار دو طرف با مرور روابط دوجانبه و تبادل نظر درخصوص مسائل منطقه‌ای و بین المللی بر ضرورت گسترش رایزنی‌ها برای ارتقاء روابط تجاری و نهایی کردن مذاکرات در خصوص تامین واکسن تاکید کردند.

در این دیدار دو طرف درباره آخرین وضعیت افغانستان گفتگو و بر ضرورت تحقق اراده مردم و تشکیل دولت فراگیر و اجتناب از دخالت خارجی در این کشور تاکید کردند.