به گزارش پارس به نقل از فارس، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان امروز -سه‌شنبه- در بدو ورود به فرودگاه وین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مذاکراتی که ما تاکنون داشتیم همگی مذاکرات حساسی بوده‌اند، این دور هم مذاکره‌ای است که می‌تواند راه را برای رسیدن به توافق نهایی هموارتر کند. 


وی با ذکر این نکته که رسیدن به توافق در این مذاکرات بسیار بعید است، توضیح داد: به خاطر اینکه موضوعاتی که هنوز باقی مانده و باید حل و فصل شوند، موضوعات بسیار زیادی هستند. 

ظریف گفت: همانطور که رئیس جمهوری کشورمان مطرح کرد در مورد اصل موضوعات تفاهم کلی وجود دارد، اما آنچه در چند دور اخیر در موردش بحث و گفت‌وگو شده است، در مورد جزئیات است، مواردی مانند حجم غنی سازی، نحوه و زمانبندی رفع تحریم‌ها که بسیار با اهمیت و حیاتی هستند. 

به گزارش واحد مرکزی خبر،‌وزیر خارجه ایران گفت: ما امیدواریم که طرف مقابل با پذیرفتن واقعیاتی که در صحنه منطقه‌ای و بین‌المللی است و هم واقعیات برنامه هسته‌ای که ایران دارای یک برنامه پیشرفته صلح آمیز هسته‌ای است، بتواند به یک راه حل دست پیدا کند که به نفع همه است و ما تمام تلاش خود را به کار خواهیم برد که از این چند روز مذاکره در وین برای حل مشکلات بهترین استفاده را ببریم. 

لازم به ذکر است قرار است صبح امروز به وقت محلی سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی، معاونان وزیر خارجه کشورمان با ویلیام برنز قائم مقام و وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا در هتل پله کوبورگ شهر وین دیدار کنند. 

امشب نیز ظریف و کاترین اشتون بر سر میز شام به رایزنی‌ خواهند پرداخت. 

قرار است نشست سه جانبه‌ای فردا -چهارشنبه- بین ظریف، جان کری وزیر خارجه آمریکا و کاترین اشتون در هتل پله کوبورگ برگزار شود. 

سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر خارجه،‌ حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل سیاسی و بین‌المللی، داود محمدنیا مشاور وزیر خارجه، محمد امیری مدیر کل امور پادمان‌های سازمان انرژی اتمی و پژمان رحیمیان مدیرکل حوزه ریاست سازمان انرژی اتمی، (اعضای تیم مذاکره کننده هسته‌ای) و همچنین امیرحسین زمانی‌نیا و جمشید ممتاز مشاوران حقوقی در این رایزنی‌ها حضور دارند. 

ایران و گروه ۱+۵ تاکنون هفت دور درباره راه‌حل جامع هسته‌ای به گفت‌وگو نشستند که شش دور آن در شهر وین و هفتمین دور در حاشیه شصت و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک و در مقر این سازمان برگزار شد.