کرونا تاکنون بسیاری را به کام مرگ کشانده است. تاکنون بسیاری از مردم به کرونا مبتلا شدند. بهبودیافتگان کرونا تا مدت ها از اثرات بیماری کرونا رنج می برند. بیماران کرونا باید تغذیه درست داشته باشند.


به گزارش گروه ورزش خبرگزاری آنا، شاهین صالحی، مشاور آموزش فدراسیون پزشکی ورزشی در خصوص تاثیر ورزش بر دفع کرونا اظهار کرد: ما در حوزه تخصصی درگیر کرونا بوده و هستیم؛ خاصه در باشگاه‌های ورزشی که متاسفانه بسیاری روزها تعطیل بوده‌اند و از دیگر سو افراد چاق و فاقد فعالیت بدنی و نیز کسانی که ظرفیت قلبی و هوازی کمتری دارند، میزان مرگ و میر بالاتری را در کرونا نشان داده‌اند.

صالحی همچنین ابتلا به کرونای ضعیف و پیشرفته را موجب ضعف جسمانی بسیار شدید توصیف کرد و افزود: این افراد عضلاتی کوچک شده خواهند داشت و لذا شروع ورزش پس از بهبود، اهمیت بسیاری دارد.

وی معقتد است چنین بیمارانی باید متناسب با شرایط جدید خود ورزش را شروع کرده تا عضلات از دست رفته را ترمیم کنند.

صالحی ورزش را در بازگشت روحیه به فرد بیمار کمک کننده دانست و افزود: این کار همچنین موجب پیشگیری از کرونا می‌شود و از طرفی ریکاوری و بازگشت به زندگی عادی با فعالیت بدنی میسر است.

متخصص پزشکی ورزشی نکته مغفول مانده را اقتصاد ورزش عنوان و به تعطیلی اماکن ورزشی در دوره کرونا اشاره کرد و گفت: مراجعه کنندگان به این اماکن با کرونا درگیری مستقیم دارند ولی از دیگر سو بسیاری از افراد طی این دو سال تحرک کم و افزایش وزن پیدا کرده‌اند که در آینده مستعدِ بیماری‌های دیابت و قلبی و عروقی خواهند بود.

صالحی ورزش در مکان و شرایط خوب را در دوران کرونا نیازمندِ یک هنرمندی از سوی افراد جامعه دانست و ادامه داد: تنفس عمیق برای افراد بیمار و بازگشایی عضلات تنفسی توصیه می‌شود و جزو دسته توانبخشی‌های ریوی جای می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: فردی که دچار کرونای شدید شده و در بیمارستان بستری می‌شود، پس از ترخیص دیگر آن فرد قبلی نیست و به واقع نیازمند بازتوانی جامع است و بخش عمده آن شامل ورزش می‌شود.

صالحی پیاده روی و ورزش‌های هوازی را بسیار مهم دانست و افزود: ما به جز قدم زدن ورزش دیگری را به بیمار کرونایی توصیه نمی‌کنیم. چراکه تب بالای 37 درجه ممنوعیت برای فعالیت بدنی را ضروری می‌سازد.

مشاور آموزش فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: ما برای چنین فردی هیچ گونه ورزشی توصیه نمی‌کنیم و فقط بر استراحت تاکید داریم. اما مواردی که به افزایش کارکرد تنفس منجر شود، بلا مانع است.