انتخاب جاذبه‌های گردشگری جهان در فصول مختلف سال از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. جاذبه‌های گردشگری جهان برای گردشگران خیلی لذت‌بخش است. سفر به جاذبه‌های گردشگری جهان در ماه سپتامبر توصیه می شود.


به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، جهانگردان در انتخاب مقصد سفر خود مؤلفه‌های متعددی را مورد نظر قرار می‌دهند؛ برای برخی بازدید از بناهای تاریخی حائز اهمیت است حال آنکه بسیاری نیز وجود فضاهای آبی، آب و هوا، قابلیت دسترسی و مؤلفه‌های دیگری را مورد نظر قرار می‌دهند. برای گردشگران باتجربه عوامل مختلفی نیز در انتخاب مقصد سفر آن‌ها نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند و این افراد می‌دانند که بازدید از هر مقصد گردشگری در چه برهه زمانی از سال لذت‌بخش است. در ادامه به معرفی جاذبه‌هایی از زمین پرداخته می‌شود که ناب‌ترین لحظات را در ماه سپتامبر برای مسافران به ارمغان می‌آورد.

ناب‌ترین جاذبه‌های گردشگری جهان برای سفر در سپتامبر+ عکس

بارسلونا، اسپانیا

بارسلونا یکی از محبوب‌ترین شهرهای جهان برای گردشگران به حساب می‌آید که به واسطه آب و هوای گرم خود بسیاری از جهانگردان را در ماه سپتامبر و حتی ماه‌های پس از آن راهی خود می‌کند. مسافران بازدید از بناهایی که در لیست میراث فرهنگی قرار دارد، کلیساهای باشکوه و مکان‌هایی که آن‌ها را با تاریخ و فرهنگ غنی شهر آشنا می‌کند را در اولویت برنامه‌های خود قرار می‌دهند ضمن اینکه از گذراندن اوقاتی شیرین و رومانتیک در سواحل شهر و نزدیک به آب‌های گرم نهایت لذت را تجربه می‌کنند. جالب است بدانید که اغلب رویدادها و فستیوال‌های تابستانی بارسلونا تا پایان ماه سپتامبر نیز ادامه پیدا می‌کند.

ناب‌ترین جاذبه‌های گردشگری جهان برای سفر در سپتامبر+ عکس

کرواسی

بازدید از جزایر اعجاب‌انگیز کرواسی به هنگام تابش شدید آفتاب در ظهرهای سپتامبر یکی از مهم‌ترین انگیزه‌های جهانگردان به شمار می‌رود که روانه شدن میلیون‌ها نفر از آن‌ها به این منطقه از جهان را در پی دارد. مسافران کرواسی سفر با قایق‌های مسافربری در میان آب‌های سراسر کشور به هنگام سردی هوا را یکی از ناب‌ترین تجربیات سفر خود می‌دانند و به همین دلیل، تنها به یک بار گردش در این کشور اکتفا نمی‌کنند.

ناب‌ترین جاذبه‌های گردشگری جهان برای سفر در سپتامبر+ عکس

مونیخ، آلمان

اکتبرفست یا جشن اکتبر از معروف‌ترین و محبوب‌ترین رویدادهای جهان به شمار می‌رود که هر ساله در اواخر ماه سپتامبر در مونیخ آلمان آغاز می‌شود و تا ماه اکتبر نیز ادامه پیدا می‌کند. این جشن از بزرگ‌ترین رویدادهای نوع خود به شمار می‌رود که هر بار به هنگام برگزاری، بیش از ۶ میلیون گردشگر را از نقاط مختلف جهان به سمت آلمان و مونیخ جذب می‌کند. موج‌سواری از دیگر رویدادهای مهم شهر مونیخ محسوب می‌شود که در ماه سپتامبر بیشترین گردشگر را به سمت خود جذب می‌کند.

ناب‌ترین جاذبه‌های گردشگری جهان برای سفر در سپتامبر+ عکس

مراکش

مراکش ساحلی طولانی با اقیانوس اطلس دارد که از شمال به جبل‌الطارق و دریای مدیترانه منتهی می‌شود. این کشور از سوی خاور با کشور الجزایر، از غرب با اقیانوس اطلس، از جنوب با کشور موریتانی و از شمال با دریای مدیترانه همسایه بوده و به عبارت دیگر، چشم‌اندازهای آبی بخش اعظم آن را فرا گرفته است. گردشگران از سفر به مراکش در اواسط سال، حس بسیار خوبی تجربه نمی‌کنند چرا که گرمای آن طاقت‌فرسا است. این در حالی است که سفر به مراکش در ماه سپتامبر و اکتبر بیشترین تجربه شیرین را برای مسافران به ارمغان می‌آورد زیرا تابش خورشید روی سطح آب دریاها و سواحل، گذراندن اوقات در این مکان‌ها را برای آنان لذت‌بخش می‌کند. وجود رشته‌کوه‌های متعدد، جوامع شهری قدیمی، بیابان‌های زیبا و حومه‌های معتدل شهری از دیگر ویژگی‌های ممتاز مراکش برای جذب مسافر به هنگام آغاز فصل سرما محسوب می‌شود.

ناب‌ترین جاذبه‌های گردشگری جهان برای سفر در سپتامبر+ عکس

صوفیه، بلغارستان

صوفیه پایتخت بلغارستان یکی از شهرهای اروپایی با جاذبه‌های زیاد به حساب می‌آید که نرخ گردشگری در آن بسیار مقرون به صرفه است. به ویژه در ماه‌های سپتامبر و اکتبر بازدید از اغلب مکان‌های مهم شهر رایگان می‌شود یا هزینه آن‌ها به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد. میزان بازدید گردشگران علاقمند به صوفیه تماشای موزه‌های بیشمار و گالری‌های هنری شهر از اواسط سپتامبر تا پایان ماه اکتبر به اوج خود می‌رسد.

ناب‌ترین جاذبه‌های گردشگری جهان برای سفر در سپتامبر+ عکس

جزایر یونان

سپتامبر بهترین زمان برای آغاز سفر به سمت یونان باستان است چرا که در این ماه، آب و هوای بسیار مناسب، دوش آفتاب و پرسه زدن در خیابان‌های سراسر کشور لذت سفر را برای جهانگردان دو چندان می‌کند. اگرچه ممکن است مردم جهان از شنیدن نام یونان، بیش از هر چیز دیگری از خرابه‌ها و آثار باستانی آن یاد کنند با این حال، افرادی که حتی یک بار در ماه سپتامبر به این کشور سفر کرده‌اند، خاطره شیرین خود از لم دادن در سواحل شنی داغ آن را فراموش نخواهند کرد.

ناب‌ترین جاذبه‌های گردشگری جهان برای سفر در سپتامبر+ عکس

کرالا، هندوستان

کرالا از ایالات بسیار محبوب هند در نگاه گردشگران محسوب می‌شود که در تمام ایام سال، افرادی را از سراسر جهان به سمت خود فرا می‌خواند با این حال، اوج گردشگری در آن از آغاز ماه سپتامبر اتفاق می‌افتد. وجود خانه‌های قایقی که در آب‌های اطراف شناور هستند از مهم‌ترین ویژگی‌های کرالا برای جذب گردشگر در ماه سپتامبر به شمار می‌رود. هر جهانگردی که به این ایالت سفر کرده از احساس شیرین خود در حین دوش آفتاب، تماشای چشم‌اندازهای زیبای آب و دیگر فعالیت‌های دریایی بارها سخن به میان آورده است.