بسیاری زندگی فوتبالیست های پولدار را دنبال میکنند. فوتبالیست های پولدار طرفداران زیادی دارد. فوتبالیست های پولدار در همه کشورها هستند.


 

برورزشی -

داستان پولدار شدن فوتبالیست‌ها از قشر ضعیف و کم‌درآمد یک داستان تکراری است، چرا که بازیکن‌های حرفه‌ای به‌خصوص در لیگ‌های بزرگ حالا کمتر از ۵۰ هزار پوند در هفته درآمد ندارند.

با نگاه متفاوتی به مقوله ثروت فوتبالیست‌ها خواهیم پرداخت. نام و سابقه فوتبالیست‌هایی را مرور خواهیم کرد که نشریه «سان» آن‌ها را معرفی کرده. بازیکنانی که پیش از فوتبالیست شدن هم متمول بوده‌اند و نیازی به پولِ فوتبال نداشته‌اند.

جانلوکا ویالی

ستاره پیشین تیم ملی ایتالیا و چلسی همیشه به‌عنوان یک نجیب‌زاده شناخته می‌شود و این احتمالاً مربوط به تربیت اوست. او را پدرش بزرگ کرده که یک میلیونر خودساخته است و در قلعه‌ای ۶۰ اتاقه در «کاستلو دی‌بلجویوسو» در کرمونا همراه ۴ خواهر و برادرش زندگی می‌کند. جانلوکا ویالی که سابقه قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و سری A ایتالیا را هم داشته، عاشق گلف هم هست. او در یکی از معتبرترین تورنمنت‌های قهرمانی گلف در اروپا هم شرکت کرده. ویالی سال ۲۰۱۷ درگیر سرطان لوزالمعده شده بود، اما با موفقیت درمان شد و حالا دستیار روبرتو مانچینی در تیم ملی ایتالیا است.

جانلوکا ویالی

جانلوکا ویالی

جانلوکا ویالی

فرانک لمپارد

سرمربی سابق چلسی برای پولدار شدن نیازی نداشت فوتبالیست شود، هرچند این کار برای او گامی آسان بود. فرانک لمپارد در یک خانواده فوتبالی بزرگ شد و دایی‌اش هری ردنپ و پدرش فرانک

لمپاردِ بزرگ مسیر حضور در وستهام را به او نشان دادند. او قصد داشت به مدرسه عالی «برنتوود» در اِسکس برود، جایی که برای تحصیل فرزندان باید هزینه زیادی پرداخت شود. فرانک امتحان GCSE را با نمره خوب ۱۱ پشت سر گذاشت که به گفته یک معلم می‌توانست باعث شود که در رشته حسابداری تحصیل کند.

فرانک لمپارد

جرارد پیکه

همسر شکیرا خواننده معروف اهل کلمبیا، پیش از فوتبالیست شدن و ازدواج با یک خواننده متمول، پولدار بود چرا که در خانواده‌ای بزرگ شد که بی‌نیاز از پول شده بودند. جرارد پیکه که در انگلیس هم پیراهن منچستریونایتد را پوشیده، در کاتالونیا زندگی راحتی داشت. پدر مدافع بارسلونا یک وکیل و تاجر موفق بود، در حالی که مادرش هم مدیر بیمارستانی در بارسلونا است. حتی پدربزرگ پیکه که آمادور برنابئو نام داشت، سال‌ها پیش مدیر باشگاه محبوب‌شان بارسلونا بود.

جرارد پیکه

فائق بلقیه

بازیکن پیشین لسترسیتی که در آکادمی چلسی و آرسنال هم عضویت داشت، مدتی می‌شود که راهی باشگاه پرتغالی ماریتیمو شده. فائل بلقیه برادرزاده سلطان برونئی است که ثروتی بالغ بر ۱۵ میلیارد پوند دارد. پدر او جفری بلقیه یک سرمایه‌دار نفتی است و فائل هم عضوی از خانواده سلطنتی به شمار می‌رود که باعث شده ارث قابل توجهی به او برسد. در پنجاهمین سالگرد تولد جفری، برای تحت‌تأثیر قرار دادن فائق از مایکل جکسون دعوت شد تا در کنسرتی خصوصی برای‌شان اجرا کند.

فائل البلقیه

الساعدی معمر القذافی

سومین پسر معمر القذافی رهبر سابق لیبی که الساعدی نام داشت، در پروجا و اودینزه بازی کرد و در سامپدوریا هم سابقه عضویت داشت. سال ۲۰۱۱ و بعد از بازنشستگی از فوتبال او فرمانده نیروهای ویژه لیبی شد و ارتش را در جنگ داخلی این کشور رهبری کرد. سال ۲۰۱۸ الساعدی که در نیجر دستگیر شده بود و اتهام قتل داشت، تبرئه شد و به لیبی برگشت. او در روزهایی که فوتبال بازی می‌کرد یک مرتبه دیگو مارادونا را به‌عنوان مشاور شخصی و بن جانسون دونده کانادایی را به‌عنوان مربی شخصی‌اش استخدام کرد.

الساعدی القذافی

الساعدی القذافی

هوگو لوریس

دروازه‌بان تاتنهام هم قبل از حضور در فوتبال فردی ثروتمند بوده است. هوگو لوریس که در شهر نیست واقع در جنوب فرانسه بزرگ شده، مادری وکیل و پدری بانکدار داشت. او در دوران کودکی تنیس بازی می‌کرد و وقتی به نوجوانی رسید عملکرد خوبی هم در این رشته ورزشی داشت. تا ۱۳ سالگی فوتبال ورزش دوم دروازه‌بان تیم ملی فرانسه به شمار می‌رفت لوریس که در آن زمان باید با درد از دست دادن مادرش کنار می‌آمد، قید تنیس بازی کردن را زد و پیگیر فوتبال شد.

هوگو لوریس

رابین فان‌پرسی

والدین رابین فان‌پرسی ثروتمند و هنرمند بودند و زندگی خیلی راحتی برای ستاره سابق آرسنال و منچستریونایتد در شهر روتردام فراهم کردند. پدرس باب یک مجسمه‌ساز خیلی مشهور است و مادرش یوشه راس هم نقاش، معلم و طراح جواهرات است. والدین رابین در جوانیِ این بازیکن پیشین تیم ملی هلند از یکدیگر جدا شدند و این تنها مشکل او بود. پدرس رابین فان‌پرسی انتظار داشت پسرش هم مثل خودش تبدیل به یک هنرمند بزرگ شود.

رابین فان‌پرسی

رابین فان‌پرسی

ماریو بالوتلی

این بازیکن ایتالیایی پرحاشیه ثروتمند به دنیا نیامد، اما خوشبختی در خانه‌اش را خیلی زود زد. فرانچسکو و سیلویا بالوتلی زمانی که این بچه غنایی را پدر و مادرش نخواستند، او را به فرزندی پذیرفتند. آن‌ها زوجی ثروتمند بودند که در منطقه‌ای مرفه از شهر برشا به نام «کانسسیو» زندگی می‌کردند. پس از مدتی پدر و مادر اصلی ماریو بالوتلی برای گرفتن حضانت فرزندشان اقدام کردند، اما در نهایت تصمیم گرفته شد او پیش خانواده مرفه ایتالیایی بماند.

ماریو بالوتلی

ماریو بالوتلی

آندره‌آ پیرلو

یکی از جذاب‌ترین بازیکن‌های تاریخ فوتبال ایتالیا در دوران کودکی با ظرافت زندگی آشنا شد. لوئیجی، پدر آندره‌آ پیرلو در سال ۱۹۸۲ یک شرکت فولاد در شهر برشا تأسیس کرد که هنوز هم آندره‌آ سهامدار آن است. ستاره سابق یوونتوس و تیم ملی ایتالیا در رفاع زندگی می‌کرد و بعداً که فوتبالیست شد به شیوه خودش از ثروتمند بودن استفاده کرد. او که فوتبالش را در لیگ MLS آمریکا به پایان رساند، مثل خیلی از افراد ثروتمند دیگر برای خودش در ایتالیا تاکستان دارد.

آندره‌آ پیرلو

آندره‌آ پیرلو

کاکا

خیلی از فوتبالیست‌های برزیلی این ورزش را انتخاب می‌کنند تا علاوه بر رسیدن به علاقه‌شان به پول هم برسند. اما ماجرای کاکا ستاره پیشین میلان و رئال‌مادرید کاملاً متفاوت است. او توسط «بوسکو ایزاکسون پریرا لیته» پدری که یک مهندس بود و سیمونه دوس‌سانتوس مادری که یک معلم مدرسه بود، بزرگ شد. همیشه نقل محافل است که خانواده کاکا شرایط مالی بسیار خوبی داشتند و مثل دیگر هم‌تیمی‌هایش در تیم ملی برزیل طعم تلخ فقر را نچشیده است.

کاکا

پاتریک بامفورد

این بازیکن مجبور نیست برای پول در خط حمله لیدزیونایتد بازی کند. پاتریک بامفورد یک فوتبالیست معمولی نیست، چرا که نوازنده ویولن و پیانیست ماهری بود و در دبیرستان ناتینگام تحصیل می‌کرد. او در امتحان تعیین سطح GCSE پنج نمره A گرفت و در بالاترین سطح به تحصیل فرانسه، تاریخ و زیست‌شناسی پرداخت. پاتریک حتی بورسیه دانشگاه معروف هاروارد آمریکا هم شده بود. با وجود این که پاتریک در نوجوانی زندگی خوبی داشته، برخلاف ادعای قبلی با جوزف بامفورد بنیانگذار JCB خویشاوند نیست.

پاتریک بامفورد

 
منبع: خبرورزشی