پايگاه خبري تحليلي «پارس»- دادگاهی در چین، به والدین یک جوان چینی که 18 سال پیش به اتهام تعرض به یک زن و قتل او اعدام شده بود، غرامت مالی قابل توجه پرداخت کرد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، دادگاهی درچین تصمیم گرفت به پدر و مادر یک جوان چینی که پس ازگذشت 18 سال از اعدامش مشخص شد که بی گناه بوده است، مبلغ 2.05 میلیون يوان چین (معادل حدود 330 هزار دلار) غرامت بپردازد.

این دادگاه چینی پس از پی بردن به اشتباه خود در محکوم کردن " هو جیلت " جوان چینی که حکم اعدام او سال 1996 درارتباط با تجاوز به یک زن و کشتن او در سرویس بهداشتی صادر شد، وی را از اتهاماتش تبرئه کرد.

" هو جيلت " درسال 1996 پس از صدور حکم اعدام از سوی دادگاه، اعدام شد و در آن زمان 18 سال داشت.

" لی سانرين " پدر "هو جيلت " در تماس تلفنی به رویترز گفت که مشکلی درگرفتن غرامت وجود ندارد و وی و همسرش به حکم دادگاه و قانون احترام می گذارند اما درخصوص میزان خسارت، دولت دراین باره تصمیم گیری خواهد کرد. وی افزود که از این پول درجهت تهیه زمینی مناسب برای ساخت مقبره برای پسرش استفاده خواهد کرد.

دادگاه عالی مغولستان داخلی ( منطقه ای خودمختار درچین ) اعلام کرد که با توجه به خسارت روانی شدید وارده به والدین هو جیلت، به آنان غرامت پرداخت می شود.

مسئولان چینی درماه جاری اعلام کردند که از یک افسر ارشد پلیس به علت نقش او در ارتباط با قضیه جیلت بازجویی می کنند. والدین هو جیلت از سال 2006 دادخواست های متعددی را برای محاکمه دوباره فرزندنشان به مسئولان قضایی ارائه کرده بودند.

مردی دیگر در سال 2005 در مغولستان داخلی به ارتکاب این جنایت اقرار کرد؛ اما محاکمه مجدد در سال جاری صورت گرفت.