اغلب برای احیای رنگ موهای سفید مو را رنگ می کنند. احیای رنگ موهای سفید راهکار دارد. احیای رنگ موهای سفید با رنگ کردن کامل حل نمی شود.

با افزایش سن، ساختار موهای ما تغییر می‌کند. در حالی که برای برخی رنگ‌ موها تغییر چندانی نمی‌کند، اما برای افراد بسیاری تغییر رنگ کوچکی شکل می‌گیرد. این پدیده کاملاً طبیعی است زیرا بدن هر فرد در طول زمان، متفاوت عمل می‌کند. 

در حقیقت تغییر رنگ موها با شروع دوران میانسالی شکل می‌گیرد. البته پیری تنها عامل تغییر رنگ موها نیست! فراموش نکنید که سبک زندگی نیز تاثیر چشمگیری در این فرآیند ایفا می‌کند.

در واقع، شرایط مختلفی که ما روزانه با آن روبرو می‌شویم می‌تواند باعث رشد موهای خاکستری شود. این امر به‌ویژه در مورد منابع اصلی استرس و خستگی که ما در طول روز با آن روبرو هستیم صادق است و استرس، معتبرترین دلیل برای جوانانی است که در حال حاضر رنگ موهای خود را تغییر می‌دهند!

اگرچه روند تغییر رنگ مو، کاملاً طبیعی است، اما همیشه مورد استقبال قرار نمی‌گیرد! بسیاری از ما ترجیح می‌دهیم تا این موهای خاکستری را زیر پوشش خوب رنگ مشکی یا سایر رنگ‌های پنهان کنیم. با این حال، با توجه به مطالعاتی که اخیراً در این خصوص انجام گرفته است، راهکارهای دیگری نیز وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند تا موهای سیاه را بدون رنگ‌آمیزی دوباره احیا و بازیابی نمایید. اگر علاقمند به دانستن این اسرار هستید، با ما همراه باشید.

در مواجهه با این تمایل شدید به رنگ‌آمیزی موها، محققان دانشگاه کلمبیا دست به یک آزمایش نسبتاً بی‌سابقه زدند. آن‌ها قصد داشتند تا تغییر رنگ موهای خاکستری را کشف نمایند و ببینید آیا این اثر برگشت‌پذیرهست یا خیر. 

برای انجام این کار، تیم تحقیق، 14 داوطلب را دعوت کرد که هریک جنبه‌های خاصی از تحقیق را شامل می‌شدند. این 14 نفر باید حداقل یک تار مو به بلندی 4 سانتی‌متر داشته و هرگز موها را رنگ یا رنگ شیمیایی نکرده باشند. هر یک از داوطلبان در طول یک‌سال تحت نظر قرار گرفتند تا تغییراتی که در سطح موهایشان شکل می‌گرفت، کاملاً بررسی شود.

در طول این آزمایش، محققان عواملی که به شکل‌گیری موهای خاکستری منتهی می‌شود را مورد مطالعه قرار دادند. این عوامل شامل سن و استرس در زندگی روزمره می‌شد. ناظران این تحقیق، همچنین تاثیرات استراحت و تنش‌زدایی را روی همه افراد بررسی کردند و به نظر می‌رسد که این قضیه واقعاً بر رنگدانه موهای ما تاثیر می‌گذارد.

اینجا بود که یکی از بهترین نکاتی که می‌توانید برای جلوگیری از ظاهر شدن موهای سفید پیدا کنید، ظاهر شد. مسوول اصلی این مطالعه نشان داد که موها وقتی هنوز به شکل فولیکول هستند تحت تاثیر هورمون‌های ما قرار می‌گیرند. بنابراین از آنجا که تا وقتی موها از پوست ما خارج نشوند، شکل و رنگ واقعی‌شان مشخص و البته تثبیت نخواهد نشد، بنابراین تغییررنگ و ساختار موها با رعایت معیارهای خاصی امکان‌پذیر است.

استراحت و تنش‌زدایی برای کاهش موهای سفید

در پایان این مطالعه، ثابت شد که استرس و خستگی، تاثیر قابل‌توجهی بر رنگ موها دارد. و به این ترتیب اگر نتوانیم از ظهور موهای خاکستری به دلیل شیوه زندگی‌مان جلوگیری کنیم، با توجه به برخی الگوهای رفتاری خویش می‌توان آنها را به رنگ طبیعی خود بازگرداند. در واقع، احساس استراحت و آرامش، به موها کمک می‌کند تا رنگدانه اولیه خود را بازیابند.

سرپرست این مطالعه می‌گوید: «من واقعاً تعجب کردم وقتی متوجه شدم که تعطیلات تا چه اندازه تاثیر مثبتی در تعویق این روند بازی می‌کند.» البته باید توجه داشته باشید که تنها بخش کوچکی از فولیکول‌ها با در نظر گرفتن چنین اثراتی رنگ خود را باز می‌یابند.

اگر زیر 40 سال سن دارید، این ترفند ممکن است هنوز برای شما کارگر باشد. اگر می‌خواهید حتی یک تار مو از موهای سفیدتان کم کنید، به زمان آرامش و استراحت خود بها بدهید. این نکته ساده اما موثر می‌تواند به شما در جوان‌سازی موهایتان کمک بزرگی کند!