به گزارش پارس به نقل از فارس، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس علاوه بر پاسخگویی به خبرنگاران در نشست خبری امروز بعد از نشست خبری هم در جمع خبرنگاران صحبت کرد تا نشان دهد در هر شرایطی می تواند پاسخگوی خبرنگاران باشد و برای سوالات تکراری هم جواب جدید داشته باشد.

محمد رویانیان در ابتدای مراسم عقد قرارداد با اسپانسر دیدار پرسپولیس و میلان اظهار داشت: ما برای برگزاری چنین بازی چند ماه است که در حال پیگیری هستیم و در بخش اول از مسئولان میلان خواستیم نقطه نظراتشان را به ما ارائه کنند.

در بخش های بعدی به دنبال این مسئله بودم که برای این مسابقه اسپانسر پیدا کنم که خوشبختانه با شرکت کانون ایران نوین توافقاتی صورت گرفت و منجر به امضای قرارداد شد.

وی از برگزاری یک نشست خبری دیگر طی روزهای آینده خبر داد و گفت: انتخاب پیشکسوتان پرسپولیس را به نمایندگان آنها در دهه های ۶۰ و ۷۰ سپردیم و قرار است امروز ظهر برای انتخاب نهایی کادر فنی و سرپرستی این بازی جلسه ای برگزار شود.

وی تأکید کرد: امیدوارم این مسابقه به بهترین شکل و با حضور بیش از صد هزار نفر برگزار شود که جا دارد از سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال تشکر کنم که برای این مسابقه تلاش زیادی به خرج دادند.

رویانیان در پاسخ به این سؤال که قرار بود برای خداحافظی مهدوی کیا، هامبورگ به تهران بیاید و آیا خود مهدوی کیا موافق برگزاری این بازی است یا خیر، گفت: ما نماینده خود را به آلمان فرستادیم و مذاکرات نیز صورت گرفت و قراردادی هم امضا شد ولی در اینجا به صورت شفاف اعلام می کنم که مهدوی کیا درست در شرف برگزاری این مسابقه به دفتر من آمد و گفت من از شما که به فکرم هستید تشکر می کنم ولی هزینه برگزاری این بازی برای پرسپولیس زیاد است و هامبورگی ها مبلغ بالایی می خواستند ضمن آنکه مطمئن نیستم که آنها با تیم اصلی به تهران بیایند. از او پرسیدم اگر میلان را به تهران بیاوریم مشکلی نداری که مهدوی کیا گفت اتفاقا از این موضوع خوشحال می شود و پس از موافقت او با میلانی ها صحبت کردیم.

وی در خصوص اختصاص عواید این مسابقه به کودکان سرطانی گفت: این پول مستقیماً به خیریه می رود و اگر صد هزار یورو درآمد آن باشد ۴۰ درصد آن در مؤسسه خیریه ای در میلان خرج خواهد شد، ۶۰ درصد دیگر مربوط به پول هواپیما، هزینه رفت و آمد تیم ها و اختصاص به بازیکنان دارد چون مثلا پیشکسوتان میلان با ۳-۴ هزار یورویی که به آنها تعلق می گیرد پول بنزینشان را در ایتالیا به دست می آورند!

رویانیان با اشاره به این موضوع که آیا امکان حضور بانوان در این مسابقه وجود دارد یا خیر، گفت: ما تصمیم گیرنده نیستیم و این پیشنهادمان را دادیم. به نظرم این درخواستی است که مطرح شده ولی برگزارکنندگان و استادیوم آزادی آمادگی این کار را ندارند. حضور بانوان در این بازی یک شعار است چون فکر نمی کنم امکانات و صندلی برای حضور بانوان در استادیوم وجود داشته باشد. ابتدا بهتر است دوستان بلیت فروشی شان را درست کنند و مثلا اگر همسر و خواهر خود من به ورزشگاه برود کجا باید مستقر شود.

خبرنگاری پرسید بهتر نبود این بازی را زمانی برگزار می کردید که تیم اصلی پرسپولیس درگیر بازی با تراکتورسازی نبود که رویانیان گفت: ما از این موضوع ناراحتیم اما دو تاریخ پیشنهادی داشتیم، یکی از آنها به عاشورا می خورد که ما همه عزادار حسین (ع) بودیم و وقت بعدی هم در اسفند ماه می خورد که خیلی طول می کشید، ناچار شدیم ۷ آذر را انتخاب کنیم که البته اگر دست ما بود این تاریخ را انتخاب نمی کردیم.

وی در خصوص اینکه آیا دایی در این مسابقه حضور پیدا می کند یا اینکه صبح روز بازی با تیمش به تبریز می رود، گفت: اگر اجازه بدهید در این خصوص نزدیک بازی صحبت کنم. دایی از من فرصت خواست که تصمیم بگیرد اما ما می خواهیم هاشمیان، باقری و مهدوی کیا در این بازی با هم خداحافظی کنند.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این سؤال که آیا اختلافات اخیرتان با علی کریمی باعث نشده که نام این بازیکن از قلم بیفتد، گفت: باشگاه پرسپولیس برای رویانیان نیست و هر کس که با من مخالف باشد دلیل بر آن نمی شود که او را نادیده بگیریم، درود بر مخالفان من ولی از کریمی تقاضا می کنم که به اینجا بیاید و از پیشکسوتان هم خواستم که دور من را خط بکشند و توجهی به رابطه های من نداشته باشند. ما کارگر پرسپولیس هستیم و از کریمی درخواست می کنیم که برای این بازی تیمش را همراهی کند.

محمد رویانیان بعد از نشست خبری در جمع خبرنگاران گفت: ایتالیایی ها ستاره ها و چهره هایی هستند که مردم ایران دوست دارند آنها را ببیند به نظرم فوتبال قشنگی می شود و شور و نشاط را به جامعه تزریق می کند. این بازی ارتباط ما با فوتبال ایتالیا و اروپا را بهتر می کند و از نظر فرهنگی، اجتماعی و سیاسی برای ما خوب می شود.

رویانیان در خصوص برنامه های فرهنگی که برای پیشکسوتان میلان در نظر گرفته شده ادامه داد: برای آنها موسسه محک را در نظر گرفته ایم و قرار است بخشی از هزینه های بچه های بی سرپرست را از سود این مسابقه پرداخت کنیم آنها بخشی از این پول فرهنگی را قرار است در کارهای خیریه مصرف کنند. این کارها ارزشمند است.

مدیرعامل پرسپولیس درباره زمان حضور پیشکسوتان میلان در تهران گفت: آنها چهارشنبه بعد از ظهر به ایران می آیند.

رویانیان درباره هزینه برگزاری این دیدار هم ادامه داد: مجموع کل هزینه ها نزدیک به ۲۰۰ هزار یورو می شود که شامل هواپیما و هزینه اسکان آنها می شود. امیدوارم اتفاقی بیفتد و همه مسئولین و مردم دست به دست هم بدهند تا شرکت های همانند ایران نوین وارد این کارها شوند.

وی در خصوص جلسه دیروزش با مهدی تاج رئیس سازمان لیگ مبنی بر گران شدن بلیت این بازی هم ادامه داد: هنوز تصمیمی برای گران شدن بلیت این بازی نگرفته ایم و فعلا قرار است با همان قیمت بلیت عادی این بازی برگزار شود.

مدیرعامل پرسپولیس درباره اینکه بعضی از پیشکسوتان پرسپولیس بگویند اگر این بازی برگزار شود شاید بعد از آن حرف و حدیث هایی هم اضافه شود، افزود: الان هزینه کرده ایم و امید ما این است که پول آن دربیاید از طرفی دیگر بازی می کنیم تا نشاط ایجاد شود. اینها همه هزینه دارد حالا این وسط یک سری راضی می شوند و یکسری حرف می زنند ما به این مسائل عادت داریم در این دوسال یک سری این طور می گویند این حرفها مهم نیست برای ما شاد کردن هواداران و تکان خوردن فوتبال مهم است.

وی ادامه داد: مهم این است که خیلی پشکسوتان باغیرت پرسپولیس صدایشان درنمی آید و هدفشان این است که با هم باشند چرا که ما قصد داریم شب قبل از بازی بامیلان پیشکسوتان را پرسپولیس را هم به اردو ببریم تا برایشان هتل گرفته ایم. پشکسوتان ما هم قرار است به هتل بروند و شب قبل از بازی با هم باشند و همدیگر را ببینند. قرار است ما هم کارهای فرهنگی خوبی برای پیشکسوتان در هتل انجام دهیم چرا که جو خوبی می شود. شما حساب کنید پیشکسوتان و بزرگان پرسپولیس در هتل با هم باشند و فردا با هم یک بازی خوب برگزار کنند. ۱۰۰ هزار هوادار به ورزشگاه می آیند و اینکارها پشکسوتان ما را زنده و احیا می کنند.

رویانیان در خصوص اینکه اگر فردای آن بازی با علی پروین کله پاچه می خورد افزود: کله پاچه هم می خورم البته اگر علی پروین به من بدهد.

مدیرعامل پرسپولیس در پاسخ به سؤالی درباره تنش های به وجود آمده میان کریمی و باشگاه پرسپولیس گفت: اینجا جای این سؤالها نیست شما دلتان می آید این همه زحمت برای این بازی کشیده شده با این سؤالات آنها را خراب کنید؟ این سوالات باعث حاشیه می شود. ما علی کریمی را دعوت می کنیم او یک پرسپولیسی است دعوای من و کریمی ملاک نیست چرا می خواهید با این سوالات تیم را به حاشیه ببرید.

رویانیان در باره اینکه گفته می شود از داوران پیشکسوت برای این بازی استفاده خواهد شد، اظهار کرد: ما نامه ای برای آقای تاج نوشته ایم تا از کمیته داوران برای این بازی یک داور و کمک داوران آن را انتخاب کنند. ما به داوران خودمان هم در این بازی تقدیر می کیم اگر خودشان تشخیص دهند که در این بازی از داوران پیشکسوت استفاده شود به نظرم کار زیبایی خواهد شد. حتی اگر محسن قهرمانی هم داور این بازی باشد مشکلی برای ما نیست. الان این موضوع یک موضوع ملی است و نباید با کارهایی آن را زشت کنیم. نمی خواهیم حتی یک نقطه تاریک در آن باشد.

مدیرعامل پرسپولیس در خصوص صحبت های هادی آیت اللهی نائب رئیس فدراسیون فوتبال که گفته بود به رویانیان ارتباطی ندارد که این صحبت ها را می کند، گفت: ما بعدا جواب آیت اللهی را می دهیم بعدا جواب تندی به او خواهم داد.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر دعوت از علی کریمی برای بازی پیشکسوتان پرسپولیس و میلان گفت: در این بازی برای آشتی کردن پیشکسوتان پرسپولیس با هم از علی دایی، محمد مایلی کهن و علی کریمی دعوت خواهیم کرد. فوتبال یک بعد ورزش است بعد دیگر آن مسائل اخلاقی است.

رویانیان ادامه داد: ما از سازمان لیگ خواستیم تا این بازی را برگزار کند چرا که اگر خودمان این کار را می کردیم بی نظمی های زیادی به وجود می آمد. البته در این باره من به کفاشیان پیامکی دادم که گویا آن را فراموش کرد و خودم مجبور شدم پیش آقای تاج بروم که ایشان هم خیلی مردانه وارد این قضیه شد و قرار است یکی از بهترین هنرنمایی هایش را برای ما انجام دهد.

رویانیان در پاسخ به اینکه این بازی خداحافظی مهدوی کیاست یا هاشمیان و باقری هم افزود: این بازی به مناسبت خداحافظی مهدی مهدوی کیاست البته رئیس جمهور محترم قبلی، وزیران محترم قبلی وکیلان محترم قبلی همگی جوگیر شدند و آن زمان گفتند که برای مهدوی کیا باید بازی خداحافظی برگزار کرد و از او تجلیل نمود حالا همه رفتند و ما ماندیم. الآن علی مانده و حوضش. البته منظورم علی پروین نیست! ما مردانه برای مهدوی کیا ایستادیم و این کار را انجام خواهیم داد. من از شما سؤال می پرسم آیا مردم دوباره دوست ندارند کریم باقری را در زمین فوتبال ببینند! آیا دوست ندارند از کریم باقری تجلیل شود. دوست ندارند از وحید هاشمیان تجلیل شود. ما قصد داریم از کریم باقری و هاشمیان تجلیل کنیم اما این بازی بازی مهدوی کیاست.

رویانیان در خصوص حضور وحید هاشمیان که فقط یک سال و نیم سابقه پرسپولیسی بودن دارد هم ادامه داد: وحید هاشمیان با ما بود و خیلی بی سرو صدا از فوتبال رفت. ما قصد داریم با این کار از او تقدیر کنیم و به او احترام بگذاریم. اگر وحید هاشمیان به این بازی می آید به این معنا نیست که او یک پرسپولیسی بالفطره است. چون او غریبانه از فوتبال رفت می خواهیم از وی تقدیر کنیم. هرچند که پشت سر ما کلی حرف زد. البته کریم باقری آنقدر بدنش آماده هست که ما را قلقلک می دهد تا به عنوان بازیکن با او قرارداد ببندیم تا یک فصل دیگر برای ما بازی کند!

مدیرعامل پرسپولیس در خصوص برنامه های فرهنگی که برای پیشکسوتان میلان ایتالیا در ایران در نظر گرفته شده است هم افزود: یکی از برنامه ها حضور در مؤسسه خیریه محک است چرا که خودشان هم به این کار علاقه دارند چون یک کار خیرخواهانه است. قرار شده که میلانی ها را به برج میلاد هم ببریم. خودشان هم دوست دارند که جاهای تاریخی تهران را ببینند البته برای همه این کارها وقت زیادی نداریم چرا که می ترسیم اگر آنها را زیاد بگردانیم بمیرند! باید کاری کنیم که سالم بیایند و سالم برگردند. اگر قرار باشد آنها را جایی ببرم حتماً به مازندران می برم تا به میلانی ها ماهی سفید بدهم!

مدیرعامل پرسپولیس در خصوص پرداخت هزینه های این بازی به میلانی ها افزود: کار سختی است اما خوشبختانه امروز ایران نوین این پول را به ما پرداخت کرد.

رویانیان در پاسخ به اینکه نگران حاشیه های به وجود آمده بعد از این بازی توسط پیشکسوتان پرسپولیس نیست ادامه داد: من نگران این موضوع نیستم چون کارگری پرسپولیس را می کنم. پیشکسوتانی همانند بهزادی علی پروین، حسین کلانی، حمید جاسمیان و وطن خواه همین الآن در باشگاه مشغول کارها هستند.

رویانیان در پایان این نشست درباره شخصی به نام قاضی میرسعید که در ابتدا گفته می شد پزشک تیم میلان است اما حالا به عنوان رابط پرسپولیس و میلان فعالیت می کند هم گفت: ما شرکتی به نام میران در شهر میلان ایتالیا داریم که شریک ما در برگزاری این مسابقه است. آقای قاضی میرسعید هم رابط و نماینده ما و باشگاه آس میلان در ایتالیا است.