به گزارش پارس به نقل ازدانا سید رضا صالحی امیری سرپرست وزارت ورزش و جوانان در حاشیه مراسم پیاده روی در جاده تندرستی در جمع خبرنگاران گفت: به دوستان تاکید داریم که یک برنامه ورزشی تعریف کنند. خودم کوهنوردی و استخر از برنامه هایم است. برنامه کل دولت روزانه نیم تا یک ساعت ورزش همگانی است. در دهه ۶۰ در دنیا ورزش همگانی مطرح شد و پس از آن بحث سلامت و نشاط مورد بحث قرار گرفت. در جامعه ما برای کاهش آسیب های اجتماعی نیاز به ورزش همگانی داریم. مقام معظم رهبری در صحبتی که با ورزشکاران داشتند فرمودند ورزش همگانی برای جوانان لازم و برای کهنسالان واجب است. در نظر داریم آنچنان این ورزش را گسترش دهیم که همه مجموعه جامعه یک ساعت از ورزش را در سبد زندگی داشته باشند.

وی ادامه داد: ورزش همگانی به لباس خاص و تنظیمات خاصی نیاز ندارد. پرهزینه نیست و هر فردی می تواند آن را انجام دهد. ورزش همگانی را به معاونت تبدیل کردیم تا پایان برنامه پنجم ۱۰ درصد ظرفیت این رشته را به ۲۰ درصد و تا پایان سال ۱۴۰۴ برنامه ای تعریف کرده ایم که این ظرفیت به ۴۰ درصد برسد.

سرپرست وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به این سوال که آیا بین فدراسیون همگانی و معاونت ورزش همگانی تداخلی صورت نمی گیرد اظهار داشت: وظیفه این معاونت سیاستگذاری و ایجاد ساز و کار ارتباطی با تمامی دستگاه ها و نهادهاست. فدراسیون هم مجموعه ای است که تقویت خواهد شد و ساز و کارهای اجرایی را تعقیب می کند.

صالحی امیر در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه وی شب گذشته از سوی دکتر روحانی به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به مجلس معرفی شده است و نظرش در این باره چیست عنوان کرد: باید از نمایندگان بپرسید. دولت به ساز و کار دموکراسی اعتقاد داشته و ما هم آن چیزی را که تشخیص مجلس است وفادار و پایبند خواهیم بود.

وی در پاسخ به سوال دیگر فارس مبنی بر اینکه نصرالله سجادی اعلام کرده بود کمک به استقلال و پرسپولیس قانونی نیست و این دو باشگاه قرار است به بخش خصوصی واگذار شوند اما مجلس برای آنها بودجه در نظر گرفته تصریح کرد: تا زمانی که استقلال و پرسپولیس به خودکفایی برسند و استقلال مالی پیدا کنند مورد حمایت ما هستند اما باید روندی را پیش بگیریم که دیگر مکانیزم های حمایت مالی دولت از باشگاه ها به تدریج به صفر برسد و علاوه بر اینکه باشگاه ها خودکفا شوند می توانند به سود دهی هم برسند.

صالحی امیری در پایان گفت: نکته مهم این است که اگر به این دو باشگاه کمک کنیم و سایر باشگاه ها از این کمک ها برخوردار نباشند تبعیض است. عدالت حکم می کند همه باشگاه ها را به یک نگاه ببینیم. عدالت آن است همه به خودکفایی و استقلال برسند. حمایت از باشگاه ها و فدراسیون ها یک رسالت دائمی وزارت است و این کار را ادامه می دهیم.