به گزارش پارس علی دایی در گفت وگو با فارس، در خصوص حکم ستاد رسیدگی به تخلفات حرفه ای فوتبال اظهار داشت: اصلا این حکم را قبول ندارم البته هنوز رای صادر نشده و باید منتظر رای نهایی باشیم تا ببینیم چه اتفاقی می افتد و آن وقت از همه چیز مطمئن شویم.

وی افزود: من باز هم تکرار می کنم هنوز فقط حرف زده اند و رایی صادر نشده است اما از دوستان خواهش می کنم که هیچ کس را نترسانند، من قبلا نیز این خواهش را کرده بودم، اجازه بدهند همه بیایند حرفهایشان را بزنند.

دایی ادامه داد: باید اجازه دهند همه حقایق را بگویند، اگر این اتفاق بیفتد دست خیلی ها رو می شود و به نفع جامعه فوتبال، مردم و مملکت ما است. نمی دانم چرا برخی ها دوست ندارند این اتفاق بیفتد، مثلا همین روانشناس استیل آذین ببینید چه حرفهایی را زد اما چنان آن را پیچاندند که مشخص نشد چه اتفاقی افتاد یا صحبت های افراد دیگر، متاسفانه خیلی راحت از همه چیز می گذرند.

سرمربی پرسپولیس تصریح کرد: درآوردن تخلف آقایان با یک دستور قضایی و از طریق پرینت های موبایل، پیامک ها، بررسی حساب های بانکی به خدا کاری ندارد، آن وقت همه متوجه می شوند که چه کسی با دیگری رابطه داشته و در چه زمانی این اتفاق ها افتاده است. مطمئن باشید اگر بگذاریم همه بیایند حرف بزنند خیلی مسائل حل می شود حتی با درآوردن پرینت های حساب برخی ها خیلی مسائل حل می شود، پس اجازه دهید این اتفاق با کمک همگان انجام شود و من از همه می خواهم که نترسند.

دایی با اشاره به حکم درباره قهرمانی نیز گفت: اولا حکمی که درباره مولایی و حاتم که شفاف حرف هایشان را زدند داده شده به نظر صحیح نیست آنها قصد کمک داشتند و این موضوع را پیگیری می کنیم و من اصلا آن را قبول ندارم درثانی از همه می خواهم فقط در هیاهوی محسن قهرمانی غرق نشوند تا خیلی چیزها که آقایان انجام دادند فراموش شود، باید به همه چیز رسیدگی کنیم اما متاسفانه همه در هیاهویی قهرمانی در حال غرق شدن هستند. غیر از قهرمانی مسائل دیگری نیز هست که باید آنها را بررسی کرد، پرداختن به مسئله قهرمانی همه چیز را حل نمی کند و به نظر من یک اراده و عزم ملی می خواهیم تا این مسئله را ریشه کن کنیم.

وی افزود: در هر قشری در جامعه ما خلاف کار هست. باید به فکر آن باشیم که چطور خلافکارها را کنار بگذاریم. من هیچ وقت نمی گویم که همه ناپاک هستند و همه به دنبال تخلف هستند، هر قشری و در هر جامعه ای برخی از افراد مسئله دار هم پیدا می شوند و از این موضوع مستثنی نیست اما باید کاری کنیم که این مسائل حل شود. من امیدوارم با یک عزم ملی و اراده همگانی این مشکل حل شود.

وی در پاسخ به این سوال که نظرش در مورد جدیدترین اظهارات مایلی کهن و دستیارش چیست، گفت: دوست ندارم جواب این آقای محترم و دستیارش را بدهم، انشاالله در دادگاه حرف هایم را می زنم، من برخی مسائل را بازگو کردم و از این به بعد دوست ندارم دیگر راجع به ایشان حرف هایشان و دستیار محترمشان حرف بزنم. من جواب کوچکی به این آقا دادم و خیلی حرف ها را نزدم. مملکت قانون دارد و انشاالله قانون همه چیز را مشخص می کند برای تک تک حرف هایم سند و مدرک دارم. ایشان راجع به خداداد و هاشمیانXو Y و مربیگری من و حتی زمان بازی من حرفهایی زده که خدا وکیلی مانده ام از کجا این حرف ها را در می آورد. همه چیز یعنی حق در دادگاه مشخص می شود و آن وقت همه چیز برای مردم مشخص خواهد شد.