به گزارش پارس به نقل ازفارس، علی کفاشیان در مورد جذب اسپانسر ۱۵ میلیاردی گفت: خوشبختانه بعد از مدتی که چند اسپانسر با مبالغی کم جلو آمدند شرکت خودروی ارس مبلغ خوبی را پیشنهاد داد و با آنها قرارداد بستیم. امیدوارم با حمایتی که از این اسپانسر صورت می گیرد فضایی بهتر در مسئله اسپانسر ایجاد شود.

وی در مورد اینکه به نظر می رسد پس از جذب اسپانسر رنگ و رویش بهتر شده و فشارش حالت طبیعی دارد، عنوان کرد: آنقدر رنگ و رویمان پریده بود که با این مسئله تازه به حالت عادی برگشتیم و فشارمان حالت طبیعی دارد به هر حال خلأهایی وجود داشت که با جذب این اسپانسر پر شد.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه آیا کارلوس کی روش را ممنوع المصاحبه کرده است، اظهار داشت: ما کی روش را ممنوع المصاحبه نکرده ایم و او در زمان مناسب هر وقت خودش لازم بداند صحبت می کند.

وی در پاسخ به این سؤال که داریوش مصطفوی اعلام کرده فدراسیون ۲۷۰ کارمند دارد و این خیلی زیاد است، گفت: ما کارمندهایمان در بخش های مختلف مثل کمیته ها سازمان لیگ و غیره عضویت دارند و این رقمی که اعلام کردید نیستند. ما تقریباً نصف این رقم کارمند داریم.

کفاشیان در مورد اینکه مصطفوی گفته ۸۰درصد این کارمندان اضافه هستند، تصریح کرد: ما در بخشی از قسمت ها کمبود نیرو نیز داریم. در بخش سازمان لیگ برخی کمیته ها کمپ و هتل و نیرو نیز کم داریم.

رئیس فدراسیون در مورد اینکه مصطفوی گفته فیفا ۴۸ نفر کارمند دارد، اظهار داشت: فیفا بخش اجرایی نیست بلکه سیاست گذاری می کند اما در جلسات خود فیفا ۶۰۰ عضو حضور پیدا می کنند که از کمیته ها و کشورهای مختلف هستند آنها هرچند کارمند فیفا نیستند اما هزینه کلید و هتلشان را فیفا می پردازد یا به طور مثال ناظرهایی را به کشورهای مختلف اعزام می کنند. کارمندان فدراسیون اکثراً افرادی هستند که قبل از من هم حضور داشتند. همین امروز مسئول تشریفات فدراسیون اعلام می کرد من یک نفر هستم اما بلیت اعزام ۵ تا ۶ هزار نفر را در سال باید تهیه کنم و کارهای سفر آنها را درست کنم.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه گفته می شود فدراسیون بدهی ۲۸ میلیاردی دارد، عنوان کرد: فکر نمی کنم شاید ۲۸ میلیارد ریال باشد اما ۲۸میلیارد تومان نیست.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس، در مورد اینکه فدراسیون چه واکنشی در قبال تغییر نام خلیج فارس به دریای عمان در سایت فدراسیون دارد عنوان کرد: در مواردی که برخی کشورها نام خلیج فارس را در مسابقات خود تغییر می دهند فیفا پاسخش این است که این موضوع ربطی به آنها ندارد و وظیفه اش این نیست که این موضوع را رسیدگی کند. اما ما به این مسئله اعتراض کردیم و خواستار بررسی آن شدیم که برخی از کشورها از نام تقلبی استفاده نکنند. در این موضوع هم تغییر نام در سایت بوده است، اگر این مسئله منعکس شود از آنها می خواهیم که این موضوع را درست کنند چرا که مرجعی باید باشد و اجازه ندهد که یک نام درست تغییر پیدا کند. به طور مثال این فردی که در کنار ما حضور دارد و اسم خاص خودش را دارد نمی توانیم روی او نام دیگری بگذاریم.

کفاشیان در مورد بحث تبانی که این روزها در فوتبال ایران داغ شده است، خاطرنشان کرد: این موضوع داغ نشده بلکه آن را داغ کرده اند. ما سالی چندین هزار داوری داریم و اگر یک مورد اشتباهی صورت بگیرد نباید اینقدر بزرگ شود. در همه جا شاید مشکلاتی وجود داشته باشد ما در هر مسابقه تیم های مختلفی را اعزام می کنیم که همه آنها مثل داوران و ناظران جدای از هم اعزام می شوند. از جاهای دیگری نیز نظارت روی سلامت کارها وجود دارد.

وی در مورد اینکه برای حل این مشکل چه راهکاری دارد یادآور شد: ما سال قبل اقدامات قویی در این مورد انجام دادیم و خیلی ها را از فوتبال کنار گذاشتیم و به برخی تذکرات جدی دادیم که اگر باز هم به این کارهای خود ادامه دهند به طور کامل از جامعه فوتبال کنار خواهند رفت.

کفاشیان در مورد اینکه آیا ممکن است محسن قهرمانی نیز دچار محرومیت مادام العمر شود، اظهار داشت: قطعاً همینطور است اگر چیزی ثابت شود اجازه نخواهیم داد که کسی به کارش ادامه دهد. اکنون نیز که چنین مواردی به وجود آمده تا عکسش ثابت نشود اجازه ادامه کار داده نمی شود. این موضوع در مورد خود من هم صادق است، هرکس اگر تخلفی کرده باشد باید با آن برخورد کنند.