به گزارش پارس علی فتح الله زاده در گفت وگو بافارس، در مورد شرایط استقلال قبل از دیدار حساس این تیم در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا مقابل اف سی سئول کره جنوبی صحبت های زیر را انجام داد.

  آیا وزارت ورزش به شما پولی داد؟

آنها در صدد هستند پولی را به ما پرداخت کنند اما هنوز این اتفاق نیفتاده آنها تلاش خود را انجام دادند و اعلام کردند سریعا پولی را پرداخت خواهند کرد.

  این کار باید تا قبل از بازی برگشت مرحله نیمه نهایی آسیا انجام شود چرا که بعد از آن دیگر فایده ای ندارد.

سرپرست وزارت ورزش با آنکه هنوز وزیر هم نشده اما اشراف زیادی دارد و کار را بسیار جدی می گیرد. او در تلاش است تا این کمک انجام شود. او دستور کار را داده است و در صدد است کمک هایی هم انجام دهد. او به شدت پیگیر حل مشکلات ما است در این مدت برای این کار جلساتی را هم گذاشته است و انشاءالله کارهای بیشتری هم انجام خواهد داد.

امیر قلعه نویی روز گذشته در تمرین استقلال تذکرات جدی به بازیکنان داده است از این موضوع خبر دارید؟

امیر قلعه نویی خیلی تذکرات جدی و صریحی به بازیکنان داده بود. او تمام چیزهایی که در جلسه قبل از بازی گفته بود در زمین اتفاق می افتاد. روی برخی از مطالب قلعه نویی چندین بار تاکید می کرد و گفته از چه ناحیه ای ممکن است به ما مشکل وارد شود. این موارد را چند بار برای اشخاص خاص اعلام کرده اما متاسفانه همان در زمین اتفاق می افتد. تاکید کرده بود از این بازیکنان باید به چه شکلی مراقبت کرد. برخی مربیان یک چیز را در آنالیز می گویند و از آن عبور می کنند اما در جایی تاکید ویژه می شود. وقتی چنین مشکلی به وجود می آید اگر شما و من هم باشم خیلی ناراحت می شویم. ما بد بازی نکردیم همه دیدند اما بد گل خوردیم. ما این انتظار را داریم وقتی تیم گل می خورد بزرگترها تیم را جمع کنند و مسلط به شرایط شوند. ما که یک گل خورده بودیم اگر یک گل هم می زدیم پیروز بازی به حساب می آمدیم.

همه از دیدن نیمه اول این امید را پیدا کردند که در نیمه دوم استقلال می تواند کار را تمام کند. چرا این اتفاق نیفتاد؟

خودمان هم همین طور بودیم می گفتیم در نیمه دوم حتما گل می زنیم اما مرتکب اشتباه شدیم و گل های بدی خوردیم هنوز هیچ چیز تمام نشده است به یاد داشته باشیم تنها تیمی که توانسته از غرب آسیا با حضور تیم هایی مثل الهلال، لخیا، الاهلی، الشباب، العین و… به این مرحله برسد، استقلال بوده است. سه تیم دیگر این مرحله از شرق آسیا هستند. ما این تلاش و کار بازیکنان و کادر فنی را نباید نادیده بگیریم. تا به اینجا خوب آمدیم اما همه دوست داریم به فینال برسیم اطمینان دارم اگر صد هزار نفر به ورزشگاه بیایند و پرشور و پرانرژی تیم را تشویق کنند مطمئن باشید نتیجه می گیریم. می توانیم در دقایق ابتدایی به گل برسیم و همانطور که اف سی سئول آنجا ما را شکست داد ما هم اینجا آنها را شکست می دهیم. استقلال این قدرت را دارد اطمینان دارم به این بازیکنان و کادر فنی و با حضور هواداران انشاءالله به فینال می رویم.

  از مصاحبه بازیکنان و کادر فنی اف سی سئول مشخص است که آنها هم انگار ترسی دارند؟

آنها هم می دانند استقلال تیم قدرتمندی است و می دانند حق استقلال در کره دریافت دو گل نبوده است ما آنها را تحت فشار قرار داده بودیم و بازی این را نشان می داد. من به آنها حق می دهم بترسند چرا که واقعا استقلال ترسناک است. مطمئن هستم چهارشنبه با حضور هواداران روز خوبی را رقم خواهیم زد. امید زیادی دارم که این تیم را شکست می دهیم. دیشب هم با قلعه نویی صحبت کردیم و تاثیرات خوبی گرفتیم. کل تیم همه هماهنگ هستند همه با هم یکدل هستیم امیدوارم همه کمک کنند حیف است که استقلال تا اینجا بالا آمده نتواند به فینال برسد.

  تیتر امروز اکثر روزنامه ها به تشر قلعه نویی به بازیکنان برای حضور در شبکه های اجتماعی بازمی گردد در این مورد چه صحبتی دارید؟

ما یک مقدار پول تهیه کرده بودیم که به برخی بازیکنان که کمتر دریافت کرده اند بدهیم اما نظر قلعه نویی این بود که تمرکز بازیکنان را به هم نزنیم. بچه ها باید بدانند ما تا روز چهارشنبه سه چهار روز بیشتر وقت نداریم تا یک روز تاریخی رقم بزنیم. بچه ها و همه ما در این چند روز باید کامپیوتر، فیس بوک و… را کنار ببریم خوب استراحت کنیم تا به موفقیت برسیم. بچه های ما توان شکست اف سی سئول با دو گل را دارند. اطمینان دارم اگر به خودباوری برسیم و بچه ها تصمیم بگیرند که پیروز شوند مطمئن شوید که حریف را شکست خواهیم داد.

پس پولی که قصد پرداختش را داشتید با خواست قلعه نویی فعلا برای پرداخت آن دست نگه می دارید؟

پول زیادی نیست مبلغ کمی است که به سه چهار بازیکنی که چیزی دریافت نکردند می خواستیم بدهیم و چند ریزه کاری را برطرف می کرد. خودم هم به تمرین می روم و با بچه ها صحبت می کنم. از آنها می خواهم دقت کنند و به خواست مربی گوش دهند. یک موقع ما چیزی را نمی دانیم و از آن ناراحت نمی شویم اما یک زمان سرمربی مسائل را می بیند و آنها را گوشزد می کند اما ضربه می خوریم که این ناراحت کننده است و قابل بخشش نیست.

  یک روزنامه کره ای با ایرانیان مقیم این کشور صحبت کرده بود و همه آنها اعتقاد داشتند استقلال می تواند حریف خود را شکست دهد؟

ما هم این اعتقاد را داریم بازی اف سی سئول را دیدیم و می دانیم آنها تیمی نیستند که بتوانند ما را حذف کنند و خود آنها نیز این را می دانند اما بچه های ما باید به این خودباوری برسند و بدانند از حریف شان برتر هستند اگر به خودباوری برسیم می توانیم این تیم را شکست دهیم.

در مورد غیبت آندرانیک تیموریان و جوادنکونام چه نظری دارید؟

به هر حال این برای ما سخت است اما وقتی پای عشق در میان باشد همه افرادی که هستند باید جانانه تلاش کنند. این یک فرصت طلایی برای بازیکنان است که توانایی خود را اثبات کنند و نشان دهند که لیاقت پوشیدن پیراهن استقلال را داشته اند همه تیم ما روز چهارشنبه یکی خواهند شد و با هواداران همدل همه با هم به دروازه اف سی سئول حمله خواهیم کرد.

  با توجه به بازی های معوقه استقلال برنامه های این تیم دچار پیچیدگی زیادی شده است آیا برای برنامه بازی ها با سازمان لیگ جلسه ای داشته اید؟

این برای تمام تیم هایی که تا این مرحله در آسیا بالا می روند وجود دارد. دو هفته گذشته می گفتند چرا بازی های استقلال باید عقب بیفتد در حالی که اف سی سئول تمام مسابقات خود را انجام داده بود در حالی که دیدید بازی این تیم لغو شد. مسئله ای است که مواجه با آن هستیم. اگر می خواهید کار بزرگی انجام دهید باید تبعاتش را هم ببینید. این چیزی است که برای تمامی تیم های حاضر در آسیا اتفاق می افتد ما در بعضی جاها مثل همین بازی که برای اف سی سئول لغو شد باید مسابقه مان را برگزار نمی کردیم. ما قبل از بازی به سفر به تایلند یک روز قبلش با ذوب آهن بازی داشتیم اما این کار را برایمان نکردند به هر حال مصمم هستیم با تمام وجود تا روزی که در آسیا هستیم مسابقاتمان را انجام دهیم و بعد از آن در خدمت لیگ هم هستیم و برای آن برنامه داریم.

فارس: فکر نمی کنید پروازهای طولانی کمی استقلال را خسته کرده است؟

این پروازها همه تیم ها را خسته می کند. اف سی سئول هم که به تهران میآید این خستگی را خواهد داشت. AFC خودش هم پذیرفت که در این مورد اشتباه برنامه ریزی کرده است. تیمی که به تایلند می رود دیگر نمی تواند به تهران بازگردد و بخواهد بار دیگر به شرق بازگردد. بچه های ما برای بازگشت از سئول مجبور بودند بار دیگر به تایلند بروند و از آنجا برگردند و چیزی در حدود ۱۹ ساعت معطل شدند. خود من که رفت و برگشت از تیم جدا بودم و بلیتی وجود نداشت من از طریق امارات به تایلند رفتم و ۲۲ ساعت در راه بودم. واقعا این مسئله خسته کننده است مخصوصا برای بازیکنان که بسیار سخت تر است. البته ما به غیر از این راه دیگری نداشتیم. حتی یک آشپز هم با خودمان بردیم تا با غذای ایرانی مشکلی برای تغذیه نداشته باشیم. البته برای ما ایرانی ها همیشه ۱۰-۱۲ روز دوری از خانواده مشکل ساز است. انشاءالله از سال آینده برنامه های AFC منطقی تر شود و مشکلی نباشد.

  اعتراض خود را به کمیته انضباطی برای محرومیت امیرقلعه نویی اعلام کردید؟

امیر قلعه نویی جنب و جوش زیادی در کنار زمین داشت اما آن جنب و جوش بی ادبی نبود و به کسی خاصی در دیدار مقابل ذوب آهن بی ادبی نشد. یک پنالتی برای تیم نگرفتند. تمام روزنامه ها، رسانه ها و تلویزیون یک هفته است آن داور را می زنند. او داوری است که در دیدار پرسپولیس مقابل تراکتورسازی پنالتی به سود پرسپولیس گرفت که درست نبود. بازی که فغانی قاضی دیدار ما مقابل سپاهان بود، دو پنالتی برای ما نگرفت و پنالتی حریف نیز صحیح نبود. در بازی با ذوب آهن دیدیم دو پنالتی ما را نگرفتند در بازی با استقلال خوزستان هم پنالتی ما را نگرفتند در دو بازی دو پنالتی برای ما نگرفتند. قلعه نویی با آنکه دو پنالتی برای او نگرفتند هیچ توهینی نکرد و فقط جنب وجوش داشت. نباید فرق بگذاریم، در یک بازی هوادار تیم حریف فحاشی کرده می گویندگزارش ناظر نیامده اینکه درست نیست گزارش ناظر نیامده اما وقتی شما فیلم را می بینید می توانید تصمیم بگیرید. با عدالت رفتار نمی شود و این در درازمدت به ضرر کمیته انضباطی فوتبال است نباید خود را محدود به گزارش ناظران بکنند و خودشان هم می توانند روی موضوعات دقت داشته باشند.

  می گویند چون امیر قلعه نویی اجازه نداده جایزه اخلاق را به ساموئل بدهند او را محروم کردند؟

این موضوع چه ربطی دارد در بازی که دو پنالتی یک تیم را نگرفتند چرا باید اجازه دهند و بازیکنش برود جایزه اخلاق را بگیرد. به هر حال من رایی که برای امیر قلعه نویی داده شد را منصفانه نمی بینم. وقتی دو پنالتی یک مربی را نمی گیرید و او را بازنده می کنید در حقیقت با این مربی برخورد کرده اید. حالا چه فرقی می کند رئیس کمیته انضباطی این کار را می کند یا داور. داور این محرومیت را برای قلعه نویی با این اشتباهاتش در نظر گرفته و به او ضربه زده است دیگر این ضربه دوم منصفانه نبود.

به نظر شما داوران ما دچار مشکل هستند. این روزها خیلی به این موضوع اعتراض می شود.

اتفاقا باشگاه استقلال از این حیث باید تشویق می شد تا کنون ۱۰-۱۱ پنالتی برای ما نگرفتند و در دو مسابقه هم ۴ پنالتی نگرفتند اما باشگاه استقلال حرمت داوران را حفظ کرد که هیچ چیز عاید ما نشد. تشویق که نشدیم هیچ بلکه تنبیه مان هم کردند و مربی ما محروم شد. خدا پیغمبری این موضوع منصفانه نیست.

  این موضوع را گزارش دادید؟

همه از آن مطلع هستند و چیزی نیست که بخواهیم اعلام کنیم وقتی در ۹۰ مشخص می شود در دو مسابقه ۴ پنالتی ما گرفته نشده است این موضوع نشان داده شده است. از این اطلاع رسانی بهتر می شود؟ شما آب می خورید در برنامه ۹۰ مشخص می شود. خودشان می دانند اما واکنش نشان نمی دهند و سکوت می کنند که این برای ما دردناک است.