به گزارش پارس ، علیرضا حیدری در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: باید قهرمانی کشتی آزاد ایران در جهان را تبریک بگویم و با حرف هایم هم نمی خواهم کار کسی را بی اجر کنم، اما خودتان بهتر می دانید که مشکلات زیادی در کشتی وجود دارد هر چند فدراسیون زحمت کشیده، اما نتوانسته در حد خودش عمل کند. در این مدت آنقدر پرده دری صورت گرفته که کشتی ایران بی حیثیت شده است.

کشتی مثل خانواده پولداری شده که هیچ کس در محله به او احترام نمی گذارد

وی افزود: کشتی مثل خانواده پولداری شده که هیچ کس در محله به او احترام نمی گذارد. برای حل مشکلات مدیریتی کشتی باید کسی در راس باشد که اهل این ورزش باشد و کشتی را بشناسد. اگر وزارت ورزش و جوانان قوی داشتیم شاید این اتفاق نمی افتاد و جابجایی ها به موقع صورت می گرفت. البته امیدوارم در دولت جدید نگاه ویژه ای به ورزش اول کشور شود.

فکر نمی کردم قهرمان جهان شویم

حیدری با بیان این که در ابتدا فکر نمی کرد امسال ایران قهرمان جهان شود، اضافه کرد: بچه ها زحمت کشیدند و مزد زحمات شان را هم گرفتند. در این مواقع دو نکته اهمیت دارد؛ یکی قهرمانی تیم و دومی تکرار عدم موفقیت های بعضی از کشتی گیران مثل تقوی و قاسمی. خیلی از اوقات این اتفاقات کوچک باعث می شود که عناوین خوب از دست برود. باید این نتیجه نگرفتن را ریشه یابی و حل کرد.

تقوی مثل سالهای آخر کشتی من شده است

دارنده مدال برنز المپیک آتن، ادامه داد: مهدی تقوی باید بیشتر در خدمت تیم باشد و خودش را در اختیار کادر فنی بگذارد. این اتفاقی است که در سال های آخر کشتی برای من هم افتاد. در این مواقع کشتی گیر فکر می کند که همه چیز را می داند و رو به تکروی می آورد که این مساله باعث ایجاد استرس می شود و موج منفی ایجاد می کند. تقوی باید بداند که در بهترین روزهای زندگی ورزشی اش قرار دارد.

به تقوی گفتم اگر احساس خستگی می کنی کشتی نگیر

وی افزود: چند هفته قبل با تقوی صحبت کردم و به او گفتم که اگر احساس خستگی می کنی امسال کشتی نگیر. بعضی اوقات کنار سکو ماندن و از دور نگاه کردن پیام روشنی به کشتی گیر می دهد که البته هر کسی نمی تواند این کار را انجام دهد. شاید صادق گودرزی کار درست تری انجام داد که امسال کشتی نگرفت، چون تقوی بعد از مدت ها تمرین دوباره شکست خورد و این باعث یاس و سرخوردگی می شود که در زندگی و روحش تاثیر می گذارد. در این جور مواقع کشتی گیر خالی می شود که باید از نظر روحی به او کمک کرد تا خودش را پیدا کند.

حیدری همچنین درباره کمیل قاسمی، گفت: قاسمی بداند که حریفان سال به سال بهتر می شوند و در یک جا نمی مانند. آنها با تلاش و برنامه ریزی جلو می روند و نتیجه اش را می گیرند. متاسفانه در بعضی اوقات کشتی گیران ما بعد از گرفتن مدال غره می شوند و حتی جواب مربیان را هم نمی دهند یا با رسانه ها به مشکل می خورند که این مساله آسیب پذیرشان می کند. قاسمی و تقوی باید بدانند که در خدمت تیم بودن باعث ایجاد نظم خاصی می شود که کشتی گیر را از نظر روحی پوشش می دهد.

یزدانی اگر فکر کند که می بازد اگر آیه هم نازل شود خواهد باخت!

قهرمان سال ۹۸ جهان در ادامه یزدانی را کشتی گیر خوبی دانست که کشتی اش به احساسش بستگی دارد و بیان کرد: یزدانی اگر فکر کند که می بازد اگر آیه هم نازل شود خواهد باخت، اما اگر توانایی برد را در خودش احساس کند کسی جلودارش نخواهد بود. او امسال می دانست که توانایی قهرمانی را دارد و به مدال طلا رسید. یزدانی معمولا به خودش می بازد، مثل المپیک. درست است که در لندن مصدوم شد، اما می توانست کشتی را نگه دارد تا به فینال برسد و در آنجا کشتی نگیرد، اما احساسش باعث شد که آن مصدومیت جلویش را بگیرد.

رحیمی نمره ی ۲۰ را نگه دارد

وی با تبریک به رحیمی به خاطر مدال طلایش، اظهار کرد: در کشتی نمره" ۲۰" خیلی مهم است. کسی که اول می شود یعنی همه کتاب را بلد است. رحیمی هم باید توانایی نگه داشتن این نمره ۲۰ را در خود حفظ کند. اسماعیل پور هم با آمادگی جسمانی کشتی می گیرد که باید با پخته تر شدن بتواند به مدال های بهتری برسد. درست است که لشگری اگر به فینال می رفت تیم ایران قهرمان نمی شد، اما من مدال طلا را ترجیح می دهم، چون مزه خاص دیگری دارد.

صادق گودرزی حواسش باشد، اکبری جوان و جسور است

قهرمان سابق جهان در ادامه به جوانی عزت الله اکبری اشاره کرد و گفت: کشتی برای جوان هاست. صادق گودرزی باید بداند که تا بخواهد تکان بخورد ممکن است اکبری جوان جایش را بگیرد. در کشتی این فرایند زود اتفاق می افتد. اکبری جوان و جسور است و اگر قدر خودش را بداند و خوب تمرین و برنامه ریزی کند می تواند در آینده نتایج بهتری هم بگیرد.

نقش کادر فنی در این قهرمانی زیاد است

حیدری همچنین نقش کادر فنی در قهرمانی ایران را بالا دانست و افزود: نقش کادر فنی قطعا بسیار زیاد است. همین که با آن کمبود امکانات توانستند تیم را جمع و جور کنند و به مجارستان بفرستند کار خوبی بود. قطعا یک مربی خوب، فهیم و با اراده می توانست به کشتی گیران این تفکر را بدهد که قهرمان جهان شوند و به این هدف هم رسید.

زمانی کرایه ماشین نداشتم اما یک استادیوم برایم دست می زد

وی با بیان این که کشتی همیشه با زجر همراه است، گفت: من عدس پلو در اردو را تایید نمی کنم، ولی کشتی همیشه با زجر همراه است. هر چه سختی بیشتر باشد نتیجه بهتری به دست می آید. کشتی ورزش سختی است و در سختی نتایج خوبی به دست می آید. خود من زمانی کرایه ماشین نداشتم و از کرج با اتوبوس به سالن می آمدم و یک استادیوم برایم دست می زد، اما وقتی بنز زیر پایم باشد دیگر حال کشتی گرفتن ندارم.

فکر نکنیم همه چیز کامل بوده است

قهرمان سابق جهان در پایان، اظهار کرد: ممکن است این قهرمانی سال دیگر تکرار نشود و نباید هم انتظار داشته باشیم که حتما قهرمان دنیا شویم. در قهرمانی مسائل زیادی دخیل هستند. مثل بچه ای که تمام کتاب را می خواند و مطمئن است نمره لازم را می آورد، اما ما بعضی اوقات چند فصل کتاب را نمی خوانیم، اما به نتیجه می رسیم، ولی این نباید باعث شود فکر کنیم که همه چیز کامل بوده است.