به گزارش پارس ، رسول خادم در پایان رقابت های کشتی قهرمانی جهان در گفت وگو با سایت فدراسیون کشتی اظهار داشت: خداوند در رقابت های جهانی مجارستان فرصتی را فراهم کرد که کشتی گیران ایرانی، با غیرت و جسارت بالای خود قهرمانی جهان را در این کشور رقم بزنند.

وی ادامه داد: باید از مردم تشکر کنم که ما را از دعای خیر خود محروم نکردند، تا در یک سال گذشته و در همه تنگدستی ها کار را ترک نکرده و حداقل انتظارشان را با قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد در جهان برآورده کنیم.

دارنده مدال طلای المپیک آتلانتا در مورد کشتی های عزت الله اکبری در روز پایانی اظهار داشت: اکبری در نهایت غیرت و شجاعت از حذف کشتی گیر روس استفاده کرد. وی بیشتر از خودش کشتی گرفت و نکته به نکته برنامه ای که به او داده بودیم را اجرا کرد. البته باروس که در فینال با اکبری روبه رو شد با همه حریفان او متفاوت بود و وی در این مبارزه نیز تمام تلاش خود را بکار بست.

خادم در خصوص حضور نفرات برتر رقابت های انتخابی در مسابقات جهانی مجارستان اظهار داشت: این تصمیم، کاری پر ریسک بود. در این مدت سعی کردیم، استعدادها را شناسایی و در مسابقات مهم به آنها فرصت دهیم. عزت الله اکبری از همین استعدادها بود، سال گذشته او جزو پدیده های کارگاه های ما به حساب می آمد. او بعد از مورد آزمون قرار گرفتن در رقابت های جام جهانی در انتخابی تیم ملی اول شد. البته استفاده از یک جوان بی تجربه تهدید بزرگی به حساب می آمد اما من به این مسئله اعتقاد داشتم و به خاطر پویایی کشتی و حمایت از پشتوانه ها باید پای قانون انتخابی می ایستادیم.

دارنده مدال نقره جهان افزود: احتمال دارد به خاطر انتخاب و فرصت دادن به استعدادها، یکی دو سال هزینه بدهیم اما در آینده هیچگاه کشتی بدون پشتوانه نبوده و همیشه می توان از نفرات جانشین در مسابقات مهم بهره برد.

مدیر فنی تیم های ملی کشتی ایران با تشکر از صادق گودرزی خاطر نشان کرد: اگر مسابقات انتخابی نبود و قصد داشتیم کشتی گیری را برای این وزن در نظر بگیریم، به طور حتم صادق گودرزی را به مسابقات می آوردیم اما جا دارد از این قهرمان المپیک و جهان تشکر کنیم که در این مدت در اردوها در کنار عزت الله اکبری بود و به ما و این کشتی گیر جوان کمک کرد.

وی در پایان از تمامی اعضای کادر فنی و سرپرست تیم ملی کشتی آزاد در رقابت های جهانی مجارستان تشکر کرد.