به گزارش پارس ، ب نقل ازگل-مصاحبه علی حمودی با سایت گل واکنش مهران عالی پور مدیر برنامه او را درپی داشت. وی گفت: متاسفانه علی حمودی مصاحبه ای انجام داده که نشان می دهد تا چه اندازه به عنوان یک بازیکن حرفه ای با مقررات فوتبال بیگانه است. او گفته که مدیر برنامه باید برود دنبال طلب من یا تسویه مالیاتی! ماده ۱۲ آیین نامه نقل و انتقالات فدراسیون ایران می گوید کارگزار نقش مشاور را دارد. در مقررات فیفا هم کارگزار اینگونه تعریف شده« فردی است که با دریافت دستمزد، بازیکن را به قصد مذاکره جدید یا مذاکره دوباره جهت تمدید قرارداد با یک باشگاه معرفی می کند. » خود من بابت مطالباتم وکیل می گیرم بعد چگونه باید برای مطالبات او اقدام می کردم؟ وکالت اخذ مطالبات کجای قرارداد ایجنت ها آمده که من ندیده ام؟ او نمی دانم بر چه اساسی گفته مدیر برنامه واقعی باید طلب بازیکن را بگیرد؟ حکایت کسی است که می گفت« من مانده ام البرادعی که دکتر است چرا رفته در آژانس مسافر کشی می کند! » شرح وظیفه مدیر برنامه را فیفا تعیین کرده و کسی که دنبال مطالبات می رود نامش وکیل است. اگر حمودی معتقد است که نیازی به مدیر برنامه ندارد، پس احتمالا وکیل می خواسته و اشتباها سراغ من آمده.

او ادامه داد: متاسفانه بازیکن ملی ما نمی داند کار ایجنت پیدا کردن تیم نیست. مثلا من بروم داد بزنم در فلان پست فلان بازیکن رادارم. باشگاهها بر حسب نیازشان دنبال بازیکن می روند و همه بازیکن ها سطح کارشان معلوم است و طبیعی است که مثلا حمودی را بشناسند. ایجنت کار اجرایی نمی کند، مشاوره می دهد. اینکه مثلا قرارداد چگونه نوشته شود چه آپشن هایی داشته باشد و… اتفاقا همین اظهارات حمودی نشان می دهد به شدت نیازمند ایجنت است زیرا کمترین اطلاعی از مقررات ندارد. بازیکن اگر بازیکن باشد قطعا به او زنگ می زنند و پیشنهاد می دهند. قرار نیست ایجنت بیاید بازیکنی که بازی بلد نیست را به تیم ها قالب کند. حمودی را می شناسند و به او زنگ می زنند او هم از مشاوره ایجنت در عقد قرارداد بهره می برد. این رویه قانونی همه دنیاست.

وی افزود: او از اداره دارایی کرمان حرف زده. خودش گفته من یکی دوسال پیش با او قرارداد بسته ام و قراردادش با مس کرمان مربوط به چهار سال قبل است. من می پرسم مگر زمان حضورت در کرمان با من قرارداد داشتی و من مدیر برنامه تو بوده ام؟ از قراردادت و ممنوع الخروجی ات خبر داشته ام؟ اصلا کجای مقررات، تسویه حساب مالیاتی را بر عهده ایجنت گذاشته اند؟ طبق مقررات هر کسی باید مالیاتش را بپردازد. توقع دارید من قانون مالیات را عوض کنم؟ کارمند با حقوق ماهی ۵۰۰هزار تومانی مالیات می دهد تو نباید بدهی؟ خود من هم مالیاتم را باید بپردازم و همیشه پرداخته ام. ایجنت مانند آژانس عمل می کند. چگونگی عقد قرارداد و نگارش بندهای خاص در قراردادها را یادآور می شود و مشاوره می دهد. مگر آژانس مسکن در قبال اجاره های پرداخت نشده مسئولیت دارد؟ حداقل کاش حمودی این اصول ساده را متوجه می شد.

عالی پور اضافه کرد: حمودی گفته یک برگه از او امضا گرفته ام! فوتبالیست حرفه ای کشور به همین راحتی به هر کسی سفید امضا و نخوانده امضا می دهد؟ او بابت سالهای مختلف با من قراردادهای مختلف دارد. میزان سهم کارگزار در آن قراردادها ۱۰ درصد بود اما حمودی به من گفت فلانی بیا ۷درصد حساب کن. من با او قرارداد ۱۰ درصد دارم اما فقط به خاطر یک حرف شفاهی که هیچ جا نوشته نشده بود در کمیته انضباطی روی ۷ درصد اقدام کردم. اگر دنبال منافع بودم ۱۰درصد را ادعا می کردم. او گفته می خواسته نان سر سفره من بیاورد! زمانی که حمودی را کسی در فوتبال نمی شناخت من ایجنت رسمی فیفا بوده ام. نمی دانم چرا حالا که مطالباتم را از طریق قانونی پیگیر شده ام اینگونه جبهه گرفته است؟ چند بار به خود تو گفتم پول من را بپرداز و گفتی چشم و خبری نشد؟ مگر می شود تو بخواهی سر سفره یک نفر نان بیاوری بعد به او به قول خودت کاغذ امضا شده بدهی؟ نان بر سر سفره بردن که قرارداد نمی خواهد. یعنی تو قراردادت با من در این چند سال را هر بار نخوانده امضا کردی؟

او تصریح کرد: حمودی کمیته انضباطی را متهم کرده که هوای من را داشته و رای را زود و سریع السیر داده. چه سریع السیری؟ مگر در طول دو ماهی که از شکایت من می گذشت برایم بارها پیغام نفرستادی که چرا شکایت کردی؟ مگر آقای فتاحی از سپاهان با من تماس نگرفتندکه قبل از زمان رسیدگی خودمان حلش می کنیم؟ خب تو که خبر داشتی شکایت شده پاسخ شکایت را می دادی. همه چیز شفاف است و جای ابهامی وجود ندارد رجوع به استیناف و دادگاه را هم دربست قبول دارم.

مدیر برنامه های حمودی ادامه داد: در مورد دهنوی خود قاسم هم می داند من در انتقالش به پرسپولیس نقشی نداشتم و تنها در قراردادش با سپاهان حضور داشته ام. شجاع خلیل زاده هم هیچ ارتباطی با من ندارد. حمودی حتی گفته من به جایش قرارداد امضا کرده ام که همه این موارد را باید در دادگاه ثابت کند و اتفاقا از حضور او در دادگاه استقبال می کنم چون وکیلم صبح دوشنبه در دادسرای فرهنگ ورسانه طرح شکایت خواهد کرد تا حمودی انشااله با مدرک بیاید و ثابت کند عالی پور دلال است، نه ایجنت رسمی!

او گفت: اظهارات حمودی درباره التماس من به او خنده دار است. یا مثلا گفته به خاطر عالی پور قید قرارداد با استقلال را زدم. هر کس نداند فکر می کند در سپاهان قراردادی پایین تر از استقلال بسته و اصلا تا حالا ریالی هم دریافت نکرده. بهتر است برخی مسائل ناگفته بماند و آنها را بیان نکنم.

وی درپایان گفت: حمودی حق دارد این حرف ها را بزند چون از قوانین بی اطلاع است و بر او حرجی نیست. امیدوارم اگر فرصت کرد آیین نامه ها را بخواند پی به اشتباهش ببرد هر چند قطعا در دادگاه نسخه کاملی از آیین نامه ها را تقدیم او می کنم.