به گزارش پارس به نقل از ایسنا، حمید استیلی در گفتگو با سایت باشگاه پرسپولیس در این رابطه اظهار کرد: همه از داربی انتقاد می کنند که چرا چنین و چنان شد. همه کیفیت بازی را نقد می کنند اما تجربه به من می گوید که مربیان حق دارند با احتیاط ویژه وارد این بازی شوند. مگر وقتی من سرمربی پرسپولیس بودم کسی به بازی هجومی توسط پرسپولیس در دربی اشاره کرد. در این بازی نتیجه نگیری، اول سرمربی، بعد مدیر و سر آخر بازیکن زیر تیغ انتقاد خواهند بود.

 

وی در ادمه گفت: ما در داربی جام حذفی در حالی بازی کردیم که به خاطر تغییر برنامه اصلا بازیکن نداشتیم. با این وجود هجومی بازی کردیم و به فکر دفاع نبودیم. در وقت قانونی هم بازی مساوی بود ولی برای بعد از آن، چون بازیکن نداشتیم دست ما بسته بود اما بعد از آن بازی یک کارشناس هم نگفت پرسپولیس با همه آن مشکلات، آنگونه بازی کرد. پس به مربیان حق بدهند که جانب احتیاط را داشته باشند، چون سرآخر همه به نتیجه نگاه می کنند.

 

حمید استیلی درباره ارزیابی خود از شرایط حال حاضر پرسپولیس ادامه داد: بازی دربی را باید از تحلیل های فنی کنار گذاشت. پرسپولیس را در بازی فولاد خیلی خوب دیدم. زدن دو گل در ۱۵ دقیقه ابتدایی بسیار خوب بود و کمک کرد. پرسپولیس در آن بازی هم در فاز دفاع و هم در فاز حمله خوب عمل کرد. موقعیت های خوبی ایجاد شد و گل زدند. پرسپولیس جلوی فولاد یک تیم کامل بود.

 

سرمربی سابق پرسپولیس درباره اینکه نتایج پرسپولیس در هفته های آینده را چطور پیش بینی می کند، تصریح کرد: بر اساس جدول فولاد اهواز موفق ترین تیم لیگ است. پرسپولیس هم برابر فولاد آنطور بازی کرد. یعنی این تیم امکانات و پتانسیل لازم برای رفتن به صدر جدول و قهرمان شدن را در خود ایجاد کرده است. مربی خوب، بازیکن خوب، زمانبندی خوب و امکانات و پشتیبانی خوب همگی یک جا جمع شده اند. حالا هم که خلعتبری اضافه شده است که همه باشگاه ها دنبالش بودند و گل سرسبد نقل و انتقالات بود.

 

استیلی خاطرنشان کرد: تیم پرسپولیس ابزارهای لازم برای موفقیت را دارد و با وجود علی دایی و بهترین های سال های گذشته لیگ در جمع بازیکنان، شخصیت قهرمانی را هم دارد. البته هنوز هم می گویم هر چه زمان بگذرد این نفرات که تازه گرد هم آمده اند هماهنگ تر می شوند و می توانیم کیفیت بیشتری از پرسپولیس ببینیم و باید این زمان را در اختیار تیم گذاشت و صبور بود.

 

مدیر آکادمی فوتبال پرسپولیس در پایان درباره برنامه خود برای بازگشت به عرصه مربیگری گفت: در حال حاضر پیگیر یکسری امور در حوزه پیشکسوتان و آکادمی هستم و امیدوارم کارهای ماندگاری انجام شود. درباره مربیگری هم صحبت هایی داشته ام، هرگاه پیشنهادی جدی شد اعلام می کنم.