به گزارش پارس به نقل از بولتن، هفته گذشته خبری درخصوص رده بندی برترین تیم های باشگاهی جهان در رسانه های مختلف منتشر شد که طی آن تیم استقلال در رده هشتاد و پنجم جهان و سوم آسیا قرار گرفت.

در این رده بندی که از سوی پایگاه footballdatabase اعلام شده است تیم هایی چون سپاهان ایران، یکصد و پنجاه و هشتم؛ تراکتورسازی در رده ۳۰۲، فولاد ۴۳۱ و پرسپولیس در رده ۴۴۶ قرار گرفته اند.

انتشار این رده بندی واکنش های زیادی را در پی داشت و حتی سردار رویانیان در این باره گفت: « اولاً برای من جای خیلی خوشحالی است که یک تیم ایرانی در جهان موفق شود چون ایران و ایرانی هر وقت سربلند باشد ما هم خوشحالیم؛ پس زنده باد ایران.

وی افزود: اما سؤال هایی در خصوص حضور استقلال در رده ۸۴ جهان برای من پیش آمده است. من تیم هایی مثل برزیل، پرتغال و حتی فرانسه و ترکیه را از نقشه خارج کردم و اصلاً گفتم این تیم ها در دنیا نیستند.

رویانیان اضافه کرد: ما هم که در آسیا سوم هستیم حالا نمی دانم با چه فرمولی استقلال ۸۴ جهان شده، مانده ام لطفاً فوتبالی ها به من کمک کنند.

وی ادامه داد: کشورهایی مانند اسپانیا، ایتالیا، انگلیس و آلمان تقریباً ۸۰ تیم سطح اول لیگ برتری و حتی دسته یکی دارند اما استقلال در رده ۸۴ است؟ خودمان را نباید گول بزنیم لیگ دو خیلی از تیم ها از سطح فوتبال ما بالاتر است حالا هم استقلال ۸۴ شده، اینترمیلان ۱۲۰، باورکنید مانده ام. »

البته این سخنان رویانیان بی جواب نماند و استقلالی ها هم اعلام کردند: « این رده بندی فیفاست و پرسپولیس نباید آن را زیر سوال ببرد. »

این جبهه گیری ها و قرارگیری استقلال بالاتر از تیم های همچون اینترمیلان ایتالیا باعث شد تا برخی از کاربران سایت های معتبر فوتبالی موشکافانه تر به این موضوع بنگرند و به ابعاد مختلف این موضوع بپردازند.

به گزارش بولتن نیوز، تحقیقات نشان می دهند سایت فرانسوی" footballdatabase" که این رده بندی را منتشر کرده است هیچ ارتباط رسمی به فیفا ندارد و این سایت از ۶ ماه قبل تاکنون به دلایلی که برخی" فوت مدیر سایت" می دانند، از رویه حرفه ای خارج شده بطوریکه رنک این سایت در" الکسا" اصلا در جایگاه مناسبی نیست و ارزیابی های آن معیار معتبری بحساب نمی آید.

سایت" footballdatabase" که کمتر از ده روز قبل استقلال ایران را در رده هشتاد و پنجم جهان قرار داده بود هم اکنون این تیم را در جایگاه" ۱۰۵" قرار داده است.

(تصویر سایت" footballdatabase" )

با توجه به شرایط فوتبال باشگاه هایی در ایران می توان گفت خوشبختانه تیم استقلال ایران، از لحاظ رده بندی جهانی از جایگاهی خوبی برخوردار است و این تیم در سایت بریتانیایی" footballclub" در رده" ۲۳۶" قرار دارد.

(تصویر سایت" footballclub" )

همچنین سایت نام آشنای" iffhs" که کاربران قابل توجهی از کشورهای ایران و برزیل دارد استقلال ایران را در رده" ۱۳۶" قرار دارد.

  (تصویر سایت" iffhs" )

با این توضیحات می توان گفت اینگونه رده بندی ها قابل استناد نمی باشد و دقیق ترین رده بندی باید از سوی سایت رسمی فیفا اعلام شود.