به گزارش پارس ، تسنیم به نقل از الحیات نوشت؛ در پی واکنش های بسیار خطرناکی بین مواد شیمیایی خطرناک در دانشگاه تکنولوژی شهر سیدنی استرالیا نیروهای آتش نشان استرالیا به سرعت برای غلبه بر این مشکل وارد عمل شدند.


نشریه استرالیایی" سیدنی مورننگ هیرالد" امروز ۵ شنبه در این باره نوشت: هم اکنون کار تخلیه کارکنان و دانشجویان از سه دانشکده بزرگ این دانشگاه آغاز شده است و نزدیک به ۵ هزار نفر از این سه ساختمان به سرعت تخلیه شدند.


به گفته ماموران آتش نشانی استرالیا: مواد شیمیایی حاصل از واکنش های روی داده در این دانشگاه به حدی خطرناک و قابل انفجار هستند که می توانند باعث بروز یک فاجعه بزرگ در تاریخ استرالیا شوند.
توم کوپر رئیس بخش آتش سوزی و نجات استرالیا در این باره گفت: بعد از کشف شیشه های حاوی اسید بکریک بلور شده ما در تمام این دانشگاه حالت فوق العاده اعلام کردیم چرا که خطر انفجار این مواد بسیار بالاست و در صورت انفجار این مواد فاجعه ای بسیار بزرگ روی خواهد داد.


وی در این باره گفت: اگر این اسید بلور شده در معرض وزش باد و یا در تماس با هوا قرار گیرد به سرعت انفجار بسیار بزرگی را روی خواهد داد که تنها با استفاده از تجهیزات لازم می توان این اسید را از انفجار در امان قرار داد و از وقوع هر حادثه ناگواری را جلوگیری کرد.


هم اکنون تمام مسیرهای منتهی به این دانشگاه و حتی مسیرهایی که از نزدیک این دانشگاه می گذرند توسط ماموران پلیس به صورت کامل مسدود شده اند، و قرار است تیم مبارزه با عملیات تروریستی برای مهار این اسید عازم منطقه شود.