به گزارش پارس ، سلطانعلی ترخاق در گفتگو بامهر ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: بسیاری از اهالی کشتی، برخی اهالی رسانه و بسیاری از کارشناسان کشتی برای حضور در رقابتهای جهانی مجارستان به فدراسیون کشتی مجارستان معرفی شدند. البته این بدان معنا نیست که معرفی این نفرات به منزله پرداخت هزینه های اعزام و اسکان آنان است، چرا که ما تنها کاری که کردیم معرفی این نفرات برای بررسی و صدور ویزا از سوی سفارت مجارستان است.

وی با تکذیب اعزام بیش از ۱۰۰ نفر به مجارستان با هزینه فدراسیون کشتی گفت: تنها گروهی که با هزینه فدراسیون کشتی به رقابتهای جهانی می روند همان کشتی گیران و مربیان تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی هستند که چندین همراه از جمله رئیس، نایب رئیس، پزشک، ماساژور تیم ملی را نیز شامل می شوند. مطمئن باشید به جز این نفرات که ۳۲ نفر هستند هیچ فردی با هزینه فدراسیون کشتی به مجارستان نخواهد رفت.

رئیس اسبق فدراسیون کشتی تصریح کرد: ضمنا باید تاکید کنم نفراتی که از سوی فدراسیون کشتی به مجارستان معرفی شده اند به معنای تایید آنها از سوی ما نیست و فدراسیون کشتی برای کمک و حمایت به این همکاران رسانه ای و اهالی کشتی آنان را جهت بررسی مدارک به سفارت مجارستان معرفیرکرده است. مطمئنا تعداد زیادی از این نفرات نمی توانند راهی مجارستان شوند و در مرحله بررسی و تایید مدارک خود با مشکل روبرو می شوند.

ترخاق در خاتمه با اشاره به مشکلات مالی فدراسیون کشتی گفت: فدراسیون برای اعزام همان لیست ۳۲ نفره خود نیز با مشکلات مالی روبروست و مطمئنا برای اعزام همین نفرات نیز باید اعتبارات لازم را از مسئولان ورزش دریافت کنیم. طبیعی است احتمال امکان اعزام بیش از ۱۰۰ نفر به مجارستان با هزینه فدراسیون، کاملا غیرعملی و نشدنی است! ما به دنبال اعزام تماشاگر به مجارستان نیستیم و هر فردی که با هزینه فدراسیون به رقابتهای جهانی می رود باید برای ما مثمرثمر باشد، یعنی یا اعضای تیم ملی و کادر فنی است و یا یکی از متولیان کشتی که باید در نشست های فدراسیون جهانی حضور داشته باشد.

طی روزهای گذشته خبرهایی در محافل کشتی منتشر شد مبنی بر تهیه چندین لیست فرعی و اصلی و اعزام بیش از ۱۲۰ نفر به رقابتهای جهانی مجارستان با هزینه فدراسیون کشتی ایران که البته هنوز مشخص نیست هزینه اعزام این جماعت مسئول و غیر مسئول از سوی کدام سازمان و نهاد تقبل خواهد شد.