به گزارش پارس ، به نقل ازروزنامه نود؛ قاسم دهنوی تصمیم گرفته بود مصاحبه نکند و به قول معروف خودش را ممنوع المصاحبه کرده بود. اما انتقادات رهبری فرد پس از باخت به نفت تهران باعث شد او سکوتش را بشکند و جواب حرف های مدافع قدیمی پرسپولیس را بدهد. در واقع دهنوی و رهبری فرد با صحبت علیه همدیگردوئل راه انداختند. هافبک پرسپولیس در واکنش به صحبت های رهبری فرد گفته بود، او را نمی شناسم! همین حرف شماره ۶ پرسپولیس خشم رهبری فرد را بیشتر کرد و او از کوره در رفت. او دهنوی را قهرمان لیگ بی ریخت ها خطاب کرد! بهتر است باقی ماجرا را در گفتگویی که با دهنوی داشتیم بخوانید:

* چرا در این مدت مصاحبه نمی کردی؟
- از اول فصل حرف های زیادی در مورد من زدند که واقعا خسته شده بودم. به همین دلیل ترجیح دادم سکوت کنم.

* با مصاحبه ای که علیه رهبری فرد کردی، حسابی سکوتت را شکستی؟
- من علیه کسی مصاحبه نکردم.

* گفته بودی رهبری فرد را نمی شناسی؟
- مگر باید بشناسم؟ !

* او بازیکن پرسپولیس بود مگر می شود نشناسی؟
- واقعا نمی شناسمش! مهم این است که الان پرسپولیس می خواهد چه کار کند؟ در حال حاضر چه شرایطی دارد نه اینکه گذشته ها چه اتفاقی افتاده!

* پرسپولیس با رهبری فرد قهرمان شده و اتفاق کوچکی نبوده…
- همان قهرمانی ۱۰ سال پیش؟ ! بابا الان را بچسبید و گذشته ها گذشته است! من که سنم قد نمی دهد و بازی های او را یادم نمی آید!

* اما متولدین ۶۴ و ۶۵ هم رهبری فرد را یادشان است؟
- من که یادم نیست! من بی احترامی نکردم. پیشکسوتان برای من ارزش دارند. فقط گفتم نمی شناسمش! من استیلی ها، کریمی ها، عابدزاده ها یا مهدوی کیا ها را یادم است و خاک پایشان هم هستم.

* خبرداری در مورد چهره تو رهبری فرد چه نظری داد؟
- دمش گرم قشنگ گفته و خوشم آمد! نظر لطف ایشان است. در ضمن مگر این آقا می خواهد با من ازدواج کند که در مورد قیافه من نظر می دهد؟ ! اما اگر می خواهد افتخارات دیگرم را هم بگویم.

* بگو…
- من ۷ بازی ملی دارم با ۵ گل. با تراکتور نایب قهرمان لیگ هم شدم. با مس هم به لیگ برتر آمدم و به امید خدا با پرسپولیس هم قهرمان می شوم.

* او حتی گفته تا تو در مورد کریمی صحبت کردی و از جایی که آمدی آب و برق ندارد.
- واقعا خنده دار است. چه حرف هایی زدند. درست نیست جواب بدهم چون نمی خواهم خدایی ناکرده پیشکسوتان ناراحت شوند.

* مگر چه جوابی می خواهی بدهی؟
- پیشکسوت واقعی مثل عزیزان دیگر خیر و صلاح پرسپولیس را می خواهند نه اینکه هزار تا وصله به بازیکن بچسباند. فعلا که لباس پرسپولیس تن ماست. تعصب به این نیست که ۱۰ سال پیراهن یک تیم را بپوشی.

* پس از این حرف هم که گفته اگر تعصب داشتی هر سال پیراهن یک تیم را نمی پوشیدی، ناراحت شدی؟
- ناراحت شدم و اصلا حرف هایشان برایم مهم نیست. فقط بخاطر هواداران می خواهم حرفم را بزنم. مهم این است که با تمام وجود برای لباسی که تن می کنی، بازی کنی. چه فایده دارد ۱۰ سال در یک تیم باشی و فایده ای نداشته باشی. پیراهن هر تیمی که می پوشم برایم مقدس است و در همان یک سال با جان و دل بازی می کنم. مگر خوب بازی کردن به قیافه و این حرف هاست!

* چرا پرسپولیس خوب بازی نمی کند که این انتقادها هم نشود؟
- ما تا حالا بد کار نکردیم و ۱۱ امتیاز هم گرفتیم. ما به بالای جدول می رسیم و خودمان را به کورس مدعیان می رسانیم. لیگ ۳۰ هفته است و بهتر است صبور باشیم.

* اما پرسپولیس در ۶ بازی، ۲ باخت آورده؟
- ما بهتر می شویم و قبول داریم باید پیروز شویم. اما روز ما نبود و نباید بخاطر یک برد بیرون از خانه دنیا را برسر پرسپولیسی ها خراب کنند. واقعا متاسفم و فقط می گویم ما تلاشمان را می کنیم. در بازی های آینده امتیازات را می گیریم.

* قبول کن، هواداران طاقت باخت ندارند.
- قبول دارم ما هم برای خوشحالی همین هواداران بازی می کنیم. اما تیم های دیگر جلوی ما بسته بازی می کنند و واقعا تمام روزنه ها را می بندند. توپ های ما گل نمی شود که با تمرینات بیشتر این مشکل هم حل می شود. ما نه کوتاهی کردیم و نه کم کاری! در بازی با نفت هم دقیقه ۹۲ گل خوردیم و فرصت جبران نداشتیم.

* یعنی پرسپولیس خوب بازی کرد و فقط گل نزد؟
- نفتی ها بد بازی کردند و شانسی گل زدند. ما بازی خودمان را انجام دادیم.

* این بازی دلچسب نبود و حتی پرسپولیسی ها هم قبول دارند…
- چطور توقع داشتید تماشایی بازی کنیم؟ هرکدام از ما بازیکن یارگیر داشتیم. یعنی شناخت کامل گل محمدی از تک تک بازیکنان ما را در نظر نمی گیرید؟ ! روی یک حادثه گل خوردیم و دنیا که به آخر نرسیده!

* با این اوصاف مقابل فولاد می توانیدتیم برنده باشید؟
- بله، ما در بازی های خانگی مشکلی نداشتیم و در این بازی هم با تمام وجود بازی می کنیم تا دیگر این بحث های حاشیه ای به وجود نیاید. اگر خدا بخواهد و اجازه دهند گوش شیطان کر فولاد را می بریم!

* در بازی با نفت روی اشتباه خودتان گل خوردید، این اتفاق که تکرار نمی شود؟
- من هم این مسئله را قبول دارم اما همه چیز درست می شود و تازه ۶ هفته گذشته. اگر بعد از۳۰ بازی پرسپولیس قهرمان نشد یا سهمیه نگرفت، آن وقت انتقاد کنند. خدا آبروی پرسپولیس را حفظ می کند.

* اگر امتیاز از دست بدهید که قهرمان نمی شوید؟
- کسانی که لباس پرسپولیس را پوشیدند و امسال به این تیم آمدند، می دانند این پیراهن چقدر ارزش دارد و به کمتر از قهرمانی قانع نمی شوند، فکر می کنید به همین راحتی کوتاه می آییم و بی خیال جام جهانی می شویم؟ !

* پس پرسپولیس می تواند ضعف هایش را برطرف کند؟
- بله، چرا نتوانیم و هفته سی ام خیلی چیزها را ثابت می کنیم. از هواداران هم می خواهیم از ما حمایت کنند.

* همین هواداران بعد از باخت به نفت اعتراض کردند و کریمی را تشویق کردند؟
- هواداران حق دارند کریمی را تشویق کنند. مگر علی کریمی کم برای پرسپولیس زحمت کشیده و موفقیت هایی که برای پرسپولیس آورده شوخی نبوده. هواداران هم حق دارند و ما هم می خواهیم آنها را خوشحال کنیم. انتقادات را هم قبول می کنیم اما این حرف ها انتقاد نیست. خصومت شخصی زمین تا آسمان با انتقاد فرق دارد.
روزنامه نود