به گزارش پارس ، به نقل ازایسنا، هیجان خیلی زود در لیگ برتر انگلیس به اوج خود رسید. تئاتر رویاها دوشنبه شب دیداری بسیار حساس و سراسر هیجان را به خود می بیند و دوستداران فوتبال در سراسر جهان چشم های خود را به این ورزشگاه خیره می کنند تا شاهد جدال شیاطین سرخ با چلسی باشند؛ دیداری که تنها یک چیز را کم دارد و آن سر آلکس فرگوسن است که بدون شک سایه سنگین نبودن او احساس خواهد شد؛ چرا که اولدترافورد نمی تواند مرد محبوب و موفق خود را از خاطره بزداید.

هفته دوم لیگ برتر انگلیس شنبه با انجام هفت دیدار آغاز شد اما بدون شک گل سرسبد بازی های این هفته دو شنبه شب برگزار می شود که در آن چلسی در اولدترافورد به مصاف منچستریونایتد می رود.

چلسی با هدایت ژوزه مورینیو فصل را خوب آغاز کرد. شاگردان آقای خاص در دیدار نخست خود توانستند با دو گل از سد هال سیتی بگذرند. آنها به خاطر حضور در سوپرجام اروپا بازی هفته سوم را هم برگزار کردند و موفق شدند در استمفوردبریج با نتیجه دو بر یک از سد آستون ویلا بگذرند تا موقتا با یک بازی بیشتر نسبت به دیگر تیم ها در صدر جدول رده بندی قرار گیرند.

منچستریونایتد با هدایت دیوید مویس در فصل آمادگی تابستانی نتایج خوبی را کسب نکرد و ناامید کننده ظاهر شد اما در لیگ برتر انگلیس شروع بسیار خوبی داشت و موفق شد در ورزشگاه خانگی سوآنسی با نتیجه چهار بر یک به پیروزی برسد و نفس راحتی بکشد.

دو تیم در حالی پای به این دیدار می گذارند که روی نیمکت خود طرحی نو درانداخته اند. منچستریونایتد دیگر فرگوسن را روی نیمکت خود نمی بیند. پیرمرد اسکاتلندی پس از ۲۷ سال حضور در اولدترافورد همه را غافلگیر کرد و دل از تیم محبوب خود کند تا جای خود را به مربی هموطن و کم افتخارش دیوید مویس بدهد. مویس تجربه زیادی در لیگ برتر انگلیس دارد اما کارنامه او خالی است. او یک دهه هدایت اورتون را بر عهده داشت و موفق شد تیمی را که همواره نامزد سقوط بود، به جایگاه های بالای جدول رساند. با این حال بسیاری معتقدند که نیمکت منچستریونایتد برای این مربی اسکاتلندی بزرگ است. مویس در جدی ترین تجربه دوران مربیگری خود دوشنبه باید از چلسی میزبانی کند. این بهترین فرصت است تا این مربی اسکاتلندی توانایی های خود را ثابت کند.

چلسی هم در نیمکت خود دست به تغییر زده است. آبی پوشان لندن پس از چند سال دوری از چهره محبوب خود دوباره او را به استمفوردبریج بازگرداندند. مورینیو کارنامه درخشانی در چلسی دارد. او در فصل ۲۰۰۵ - ۲۰۰۴ پس از قهرمان شدن با پورتو در لیگ قهرمانان اروپا هدایت آبی پوشان لندن را برعهده گرفت. آقای خاص در نخستن فصل حضورش در چلسی خیره کننده ظاهر شد و توانست با ۹۵ امتیاز و اقتدار این تیم را قهرمان لیگ برتر انگلیس کند. چلسی در آن فصل در هر دو بازی رفت و برگشت منچستریونایتد را شکست داد و در طول فصل تنها یک بار بازنده از زمین خارج شد. مورینیو در فصل دوم حضور خود در استمفوردبریج هم خوب کار کرد و توانست از عنوان قهرمانی خود دفاع کند. او در آن فصل هم دو بار رودروی فرگوسن قرار گرفت که در دیدار رفت با یک گل در اولدترافورد تن به شکست داد اما در دیدار برگشت فرگوسن و تیمش را در استمفوردبریج تحقیر کرد و با نتیجه سه بر صفر شکست داد. با این حال در سومین فصل حضور خود در چلسی به خاطر اختلاف با آبراموویچ از کار برکنار شد.

خریدهای دو تیم در فصل جابه جایی تابستانی

دو تیم عملکرد متفاوتی در فصل جابه جایی تابستانی داشتند. نخستین خرید چلسی آندره شورله بود که با ۲۸ میلیون دلار از لورکوزن به این تیم پیوست. مارک شوآرتزر، دروازبان تیم ملی فوتبال استرالیا دومین خرید چلسی بود که از فولام جدا شد و با قراردادی یک ساله به آبی پوشان لندن پیوست. فان گینخل سومین خرید آبی های در فصل جابه جایی بود که از فیتسه آرنهم هلند به این تیم پیوست؛ بدون آن که باشگاه چلسی رقم این انتقال را اعلام کند. ویلیان برزیلی چهارمین بازیکنی است که در این فصل با چلسی قرارداد امضا کرد. او از آنژی ماخاچ کالا می آید و از بازیکنان مورد علاقه ژوزه مورینیو است اما به نظر می رسد که هنوز فعالیت چلسی در فصل جابه جایی به پایان نرسیده است؛ چرا که آقای خاص هنوز اصرار دارد که رونی ناراضی را به استمفوردبریج ببرد. او چند روز پیش گفت که بعد از بازی دوشنبه شب پیشنهاد جدید خود را به باشگاه منچستریونایتد ارائه خواهد داد.

اما از چلسی چند بازیکن هم جدا شدند. فلورن مالودا پس از چند سال حضور در استمفوردبریج سرانجام از این تیم جدا شد و ترابوزان اسپور ترکیه را به عنوان مقصد بعدی خود انتخاب کرد. اوریو رومیو هم به صورت قرضی از والنسیا سر درآورد. جفری و مارکو مارین از دیگر بازیکنانی بود که از آبی پوشان جدا شدند و به ترتیب به آیندهوون و سویا پیوستند.

شیاطین سرخ بر خلاف چلسی در فصل جابه جایی نتوانستند بازیکنان موردنظر خود را جذب کنند. تا الان تنها دو بازیکن به این تیم پیوسته اند. گوستاو وارلای اوروگوئه ای پس از چند سال حضور در آتلتیکو مادرید از این تیم جدا شد و اولدترافورد را به عنوان مقصد بعدی خود انتخاب کرد. باشگاه منچستر رقم انتقال این هافبک را اعلام نکرده است. ویلفرد زاها دومین خرید مویس در فصل جابه جایی است که ۲۳ میلیون دلار هزینه روی دست این تیم گذاشت. اما به نظر می رسد که فعالیت شیاطین سرخ هم در فصل جابه جایی هنوز به پایان نرسیده است. این را خود مویس هم قبول دارد: " به تغییر نیاز داریم اما نمی خواهیم در جذب بازیکن عجله کنیم و هیچ فشاری را احساس نمی کنیم. از همان زمانی که هدایت منچستریونایتد را برعهده گرفتم، فهرست بازیکنان جدید را به باشگاه دادم. اگر بتوانیم بازیکنان موردنظر را جذب کنیم، بسیار خوب خواهد بود. در صورت ناکامی هم از بازیکنان کنونی حمایت خواهیم کرد. "

منچستریونایتد پس از خداحافظی پل اسکولز تلاش کرد تا جانشینی شایسته برای او پیدا کند. بارسلونا تیمی بود که مویس گمشده خود را در آن می یافت. تیاگو آلکانترا و سسک فابرگاس از چهره های مورد علاقه سرمربی منچستریونایتد بودند اما در جذب هر دوی آنها ناکام ماند. اولی که سر از بایرن مونیخ درآورد و دومی هم با واکنش منفی بارسلونا همراه شد. به نظر می رسد که منچستریونایتد همچنان در تکاپوی جذب یک هافبک کلاس بالاست. روزنامه بیلد آلمان از آمادگی منچستریونایتد برای جذب مسوت اوزیل نوشت و اعلام کرد حاضر است برای جذب هافبک ملی پوش رئال مادرید ۳۸ میلیون پوند پرداخت کند.

خوان ماتا، هافبک اسپانیایی چلسی از دیگر اسم هایی است که شایعه هایی درباره پیوستن او به منچستریونایتد به گوش می رسد.

در گذر تاریخ

منچستریونایتد و چلسی از تیم های قدیمی فوتبال انگلیس به شمار می آیند. این دو تیم پرآوازه تاکنون در مجموع ۱۶۹ بار برابر هم صف آرایی کرده اند که در آن چلسی ۷۵ بار پیروز و ۴۸ بار شکست خورده است. ۴۶ بازی هم با تساوی به پایان رسیده. در لیگ برتر انگلیس هم تعداد پیروزهای چلسی بیشتر است. دو تیم در این رقابت ها هم ۴۲ بار برابر هم به میدان رفته اند که در آن چلسی ۱۴ بار پیروز و ۱۳ بار طعم شکست را چشیده است. ۱۵ بازی هم با تساوی به پایان رسیده.

عملکرده چهار بازی اخیر دو تیم

فصل ۲۰۱۲ - ۲۰۱۱

منچستریونایتد ۳ - چلسی یک

چلسی ۳ - منچستریونایتد ۳

فصل ۲۰۱۳ - ۲۰۱۲

چلسی ۲ - منچستریونایتد ۳

منچستریونایتد صفر - چلسی یک

وین رونی

بدون شک وین رونی حساسیت دیدار دوشنبه شب را افزایش خواهد داد. پسر بداخلاق اولدترافورد پس از آمدن دیوید مویس غزل جدایی سر داد و بارها خواسته خود را به طرق گوناگون بیان کرد. او هر چند در دیدار نخست شیاطین سرخ برابر سوآنسی به بازی رفت اما در آن بازی هم حاشیه های زیادی به پا کرد و بار دیگر نشان داد که دلش جای دیگری است.

چلسی از مشتریان پروپا قرص" گلدن بوی" است. ژوزه مورینیو علاقه زیادی به بازی رونی دارد و چندین بار به صراحت اعلام کرد که تنها با یک بازیکن دوست دارد قرارداد امضا کند و او رونی است. منچستریونایتد تاکنون دوبار پیشنهاد چلسی را برای جذب رونی رد کرده است اما به نظر می رسد که مورینیو با تکیه بر دلارهای بیشمار آبراموویچ همچنان دست بردار رونی نیست. او گفت که بعد از بازی دوشنبه شب پیشنهاد دیگری را به باشگاه منچستریونایتد خواهد داد. بنابراین رونی اسمی است که حضور او چه در بازی و چه در روی نیمکت به حساسیت بازی دوشنبه شب می افزاید.

اظهارنظر مربیان

مربیان دو تیم در این روزها بیشتر از آن که درباره بازی سخن گویند، در مورد همدیگر لب به سخن گشودند. مورینیو گفت: " بعضی از چیزها وجود دارند که نمی توان آنها را تغییر داد. مویس مربی باتجربه ای است. او به خوبی می داند که تاریخ تغییرناپذیر است. فرگوسن همواره باقی خواهد ماند. فکر نمی کنم که مویس بخواهد با فرگوسن مقایسه شود. او در بهترین دوران مربی گری خود است. احساس می کنم که راه درستی را در پیش گرفته است. امیدوارم به هر آنچه می خواهد دست نیابد و برای دیگران هم چیزی بگذارد. "

اما مویس این گونه درباره سرمربی حریف سخن گفت: " فوتبال انگلیس مورینیو را کم داشت. او برای رسانه ها و همچنین هواداران چلسی لذتبخش است. مدتهاست او را ندیده ام. بی صبرانه در انتظار دیدنش هستم. مورینیو یکی از بهترین مربیان جوان فوتبال جهان است. او مربی موفقی به شمار می آید و شایسته ستایش است. بازی برابر چلسی آن هم در اولدترافورد و در هفته های نخست لیگ برتر برایم بسیار جالب است و بی صبرانه در انتظارش هستم.

او درباره رونی هم گفت: برابر چلسی از او استفاده خواهیم کرد.

اظهارنظر بازیکنان

پتر چک: بارها برابر منچستریونایتد به میدان رفته ایم. گاهی اوقات پیروز شده ایم و گاهی آنها برده اند. هرچند در آغاز فصل هستیم اما پیروزی در این دیدار در ادامه فصل برای هر دو تیم بسیار مهم خواهد بود. پیروزی در این دیدار مسیر را برای قهرمانی هر دو تیم فراهم می کند.

رایان گیگز: زمانی که مورینیو در چلسی بود، اختلاف امتیازی تیم او با ما بسیار زیاد بود. اجازه نخواهیم داد که این اختلاف بار دیگر تکرار شود. در این فصل بازی های نخستین ما بسیار سخت است اما در بازی برابر سوآنسی شروع بسیار خوبی داشتیم. اجازه نخواهیم داد سناریوی مورینیو تکرار شود.