به گزارش پارس به نقل از فارس، در پایان روز نخست رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جوانان جهان و در چهار وزن اول که از صبح امروز در صوفیه بلغارستان آغاز شده است، مصطفی قیاسی در ۷۴ با پیروزی در دیدار رده بندی به مدال برنز دست پیدا کرد. فرزاد کولیوند، مصطفی یعقوبی و پدرام جمشیدی نمایندگان اوزان ۶۰،۵۰ و ۹۶ کیلوگرم کشورمان هم حذف شدند.

در وزن ۷۴ کیلوگرم که ۳۲ کشتی گیر حضور داشتند، مصطفی قیاسی در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر ۳ استیو ماسوچ از آلمان را مغلوب کرد و در دور بعد هم با نتیجه ۱۴ بر ۷ مقابل سردار کاووس اوغلو از ترکیه به پیروزی رسید و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله نیز با نتیجه ۷ بر ۳ خادجی یف از فرانسه را شکست داد و به نیمه نهایی راه یافت، اما در این مرحله با نتیجه ۸ بر صفر مغلوب آلن زاسی یف از روسیه شد و شانس حضور در دیدار فینال و کسب مدال طلا را از دست داد.

قیاسی در دیدار رده بندی برای کسب مدال برنز اسماعیل از بلغارستان را با نتیجه ۷ بر صفر شکست داد و به مدال برنز دست یافت. کشتی گیران روسیه و آمریکا اول و دوم شدند.

مصطفی یعقوبی در وزن ۵۰ کیلوگرم که ۱۹ کشتی گیر حضور داشتند در دور نخست با نتیجه ۷ بر صفر مقابل یان لونس از کانادا به پیروزی دست یافت و در دور بعد هم پارک چانگ چون از کره جنوبی را با نتیجه ۴ بر یک شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. ، اما در این مرحله با نتیجه ۸ بر صفر مقابل سلیمان آتلی از ترکیه شکست خورد که با توجه به حضور حریفش در فینال شانس ادامه کار در گروه بازنده ها و تلاش برای کسب مدال برنز را بدست آورد.

یعقوبی در شانس مجدد با نتیجه ۷ بر صفر مقابل فوجیکاوا از ژاپن شکست خورد تا حضور در دیدار رده بندی و کسب مدال برنز را هم از دست بدهد. کشتی گیران روسیه و ترکیه اول و دوم شدند.

در وزن ۶۰ کیلوگرم فرزاد کولیوند با پیروزی ۸ بر صفر در دور نخست مقابل آرالبک اوموتبکوف از قرقیزستان راهی مرحله بعد شد، اما در این مرحله با نتیجه ۱۳ بر ۵ مغلوب گوارزاتیلوف از آذربایجان شد که با توجه به حضور حریفش در فینال وی شانس ادامه کار و تلاش برای کسب مدال برنز را پیدا کرد. کولیوند در گروه بازنده ها ابتدا با نتیجه ۹ بر یک آشوت ولتسیان از ارمنستان را شکست داد، اما برای حضور در دیدار رده بندی نیز با نتیجه ۷ بر ۲ مغلوب شوتا فارتنادزه از گرجستان شد تا شانس حضور در دیدار رده بندی و کسب مدال برنز را از دست بدهد. در این وزن ۳۲ نفر حضور داشتند که کشتی گیران آذربایجان و آمریکا دوم و سوم شدند.

پدرام جمشیدی در وزن ۹۶ کیلوگرم پس از پیروزی ۸ بر صفر در دور نخست مقابل مارتون تومین از مجارستان در دور دوم هم با نتیجه ۷ بر صفر مقابل نارلیدیس از کانادا به پیروزی رسید و جواز حضور در مرحله یک چهارم نهایی را کسب کرد، اما در این مرحله با نتیجه ۴ بر ۲ مغلوب کادیان از هند شد که با توجه به شکست حریفش در مرحله بعد و عدم راهیابی به فینال، از گردونه مسابقات حذف شد. در این وزن ۲۷ کشتی گیر حضور داشتند که کشتی گیران آمریکا و ارمنستان فینال را برگزار می کنند.

رقابت های چهار وزن دوم فردا برگزار می شود.