به گزارش پارس به نقل از فارس، معاون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به رادیو اسرائیل گفته است وزیر خارجه آمریکا تا ۲ روز آینده برای پیشبرد مذاکرات سازش و مقدمه چینی برای دیدار نتانیاهو و عباس به منطقه می آید.

« دنی دانون» روز شنبه به رادیو اسرائیل گفته است که « جان کری» وزیر خارجه آمریکا اواخر ماه جاری میلادی اسناد چارچوب وضعیت نهایی مذاکرات سازش را به طرفین مذاکره کننده ارائه می کند.

معاون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی همچنین گفته است کری طی ۲ روز آینده با هدف پیشبرد مذاکرات سازش و در تلاش برای برگزاری نشستی با حضور « بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و « محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان، به منطقه می آید. این یازدهمین باری خواهد بود که کری از آغاز ریاست بر دستگاه دیپلماسی آمریکا به فلسطین اشغالی سفر می کند.

پیشتر روزنامه الحیات نیز به نقل از منابع فلسطینی نوشته بود پیش نویس پیشنهادی کری حاوی « ایده هایی کلی» است، به نحوی که هر طرف بتواند آن را آنطور که می خواهد تفسیر کند.

این پیش نویس قرار است در نشستی که اواخر این ماه در بندر « عقبه» اردن و با حمایت پادشاه این کشور برگزار می شود، به رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان ارائه شود.

منبع مورد استناد الحیات همچنین گفته است بر اساس این توافقنامه، اردن نیز در اجرای توافق احتمالی نقش خواهد داشت. بحث مرزها، وضعیت بخش قدیمی بیت المقدس و همچنین فرودگاه و آوارگان از جمله مباحثی است که اردن در آن ایفای نقش می کند.

به گفته وی، این پیش نویس حاکمیت و کنترل بر مرزها را تا حد بسیار زیادی در اختیار طرف اسرائیلی قرار می دهد. همچنین شهرک های صهیونیست نشین پابرجا مانده و مرزهای پیش از سال ۱۹۶۷ عملا ملغی می شوند.