به گزارش پارس به نقل از فارس، تیم ملی بسکتبال ایران روز گذشته با شکست فیلیپین میزبان مسابقات توانست قهرمان جام ملت های آسیا شود. همین قهرمانی باعث شد تا رسانه های مختلف جهان در گزارش هایی به این موفقیت بپردازند.

الجزیره: ایران تاج آقایی بسکتبال آسیا را بر سر گذاشت

این سایت نوشت تیم ملی ایران در فینال مسابقات فیلیپین میزبان مسابقات قهرمان ۵ دوره آسیا را شکست داد و تاج آقایی بسکتبال آسیا را بر سر گذاشت. حامد حدادی یک تنه ۲۹ امتیاز و ۱۶ ریباند را کسب کرد. او اولین بازیکن ایرانی حاضر در NBA است. آخرین قهرمانی فیلیپین سال ۱۹۸۵ بود ایرانی ها برای رسیدن به عنوان نخست نه فقط فیلیپین بلکه ۸ تیم دیگر را از پیش رو برداشت تا مسافر جام جهانی شود.

* وال استریت: ایران در ایستگاه آخر فیلیپین میزبان را شکست داد و قهرمان شد

کریس لارنو در گزارشی از درخشش بازیکنان ایران به خصوص حامد حدادی تعریف و تمجید کرده است. این سایت با انتشار تصویری از حدادی از وی به عنوان بازیکنی که در NBA بازی می کند و به عنوان بهترین بازیکن مسابقات شناخته شد، یاد کرده است.

* دیلی نیوز بحرین: ایران برای قهرمانی آسیا فیلیپین میزبان را به زیر کشید

این سایت بحرینی نوشته است با وجودی که فیلیپینی ها میزبان بودند با شور و هیجان و سرعت زیاد مقابل ایران نتوانستند کاری کنند و شکست خوردند تا ناکام بیست و هفتمین دوره مسابقات لقب بگیرند.

* گلف نیوز: ایران در راه قهرمانی فیلیپین را کنار زد

این سایت اماراتی در گزارشی نوشته است: ایران در مسابقات با قدرت و عملکرد خوب بازیکن لژیونر خود یعنی حامد حدادی توانست عنوان قهرمانی را از آن خود کند. حدادی با قابلیت های فیزیکی و تجربه اش در مسابقه فینال ۲۹ امتیاز را کسب کرد. همچنین تیم ایران در این مسابقات مجموعه ای هماهنگ بود که فیلیپینی های میزبان را برای قهرمانی کنار زد. آنها پیش از هر زمان دیگری غیبت مارکوس بازیکن پست ۵ خود را احساس کردند.

* عرب نیوز: ایران با کسب مدال طلا به تمام رویاهای فیلیپین خاتمه داد

این سایت نوشت: ایران با قدرت در فینال ظاهر شد و حتی ۲۰ هزار تماشاگر فیلیپین حاضر در سالن مالاو آره نا نتوانستند جلوی آنها را بگیرند. ایران با اتکا به درخشش حامد حدادی و صمد نیکخواه بهرامی که مردانی غیر قابل مهار بودند از همان لحظه اول شور فراوان خود را برای قهرمانی به نمایش گذاشتند. فیلیپینی ها نتوانستند در کشور خود به رویای قهرمانی جامه عمل بپوشانند.

* دیجیتال ژورنال: ایران با غلبه بر فیلیپین قهرمان آسیا شد

این سایت نوشته است: ایران پرونده ۲۷ دوره مسابقات جام ملت های آسیا را با قهرمانی بست فیلیپینی ها در فاز دوم بازی فشار زیادی آوردند اما حریف ایران نشدند. ایران با این قهرمانی به عنوان تیم نخست به جام جهانی اسپانیا صعود کرد.