به گزارش پارس به نقل از تسنیم، رضا تقی پور درباره انتخاب شهردار آینده شهر تهران، اظهار داشت: بر اساس آنچه در قانون آمده در نخستین روز تشکیل جلسه شورای شهر و بعد از رسمیت یافتن هیئت رئیسه، باید نسبت به انتخاب شهردار اقدام می شد اما این امر صورت نگرفت و به عقیده بنده تخلف صورت گرفته است.

وی ادامه داد: فکر می کنم کم اطلاعی اعضای شورا باعث شد به وظیفه قانونی شان عمل نشود و در حال حاضر نیز تا زمانی که انتخاب شهردار صورت نگیرد نباید موضوع دیگری در دستور کار اعضای شورا باشد بنابراین هم مقرر شده که دستور جلسه روز یکشنبه اعضای شورا انتخاب شهردار و به صورت علنی باشد.

به گفته سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران، اگر قرار باشد جلسه به صورت غیر علنی برگزار شود، یک فرد نمی تواند درباره آن نظر دهد.

وی درباره پیشینه سیاسی گزینه های مطرح برای شهرداری تهران نیز اظهار داشت: بهتر است به جای استفاده از پیشینه سیاسی از پیشینه انقلابی استفاده کنیم. یکی از مواردی که در تعیین معیار انتخاب شهردار قید کردیم توجه به نگاه های ارزشی شهردار است به گونه ای که وی پرچم دار گفتمان انقلاب اسلامی باشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: یکی از ارزش هایی که قانون اساسی به عنوان ارکان نظام جمهوری اسلامی پیش بینی شده التزام عملی به ولایت فقیه و ولایمتداری است که در آن شاخص ها نیز به آن اشاره شده و امیدواریم اعضای شورا در انتخاب خود این موارد را هم لحاظ می کنند.

وی افزود: به نظر بنده سوابق کاندیداها مشخص است که در موارد مذکور چه کارنامه ای دارند.