به گزارش پارس به نقل از مهر، پس از تلاش های صورت گرفته از سوی مسئولان فدراسیون فوتبال و کمیته جوانان شرایط حضور تیم فوتبال زیر ۱۷ سال (نوجوانان ایران) در کشور ازبکستان جهت برگزاری اردو و دیدارهای دوستانه فراهم شد.

طبق برنامه ریزی صورت گرفته شاگردان علی دوستی مهر روز ۲۵ مردادماه راهی شهر تاشکند می شوند و با توجه به پرواز مستقیم از تهران به این شهر فرصت لازم برای برگزاری بیش از دو دیدار تدارکاتی در این اردو برای این تیم فراهم شده است.

بر این اساس تیم نوجوانان ایران در این اردو دو بازی تدارکاتی با تیم نوجوانان ازبکستان که چندی پیش با قهرمانی در آسیا جواز حضور در جام جهانی را به دست آورد برگزار می کند و با توجه به زمان خوبی که در این اردو داشته است پیش از بازگشت به تهران در روز اول شهریور ماه دیداری را با یکی از تیم های باشگاهی این کشور برگزار خواهد کرد تیم فوتبال نوجوانان که خود را برای حضور در جام جهانی نوجوانان ۲۰۱۳ امارات آماده می کند به احتمال زیاد به غیر از اردو ازبکستان با برنامه دیدار با تیمهای خارجی دیگر خواهد داشت.

نخستین برنامه با دعوت نامه فدراسیون ترکمنستان باز می گردد که تیم نوجوانان ایران را برای حضور در تورنمنت ریاست جمهوری این کشور دعوت کردند اگر تیم های حاضر در این مسابقات زیر ۱۷ سال باشد احتمال حضور تیم نوجوانان در آن رقابتها وجود دارد از سوی دیگر هم اگر شرایط فراهم شود تیم نوجوانان یا جوانان بلاروس اواخر شهریور ماه برای برگزاری دیدار دوستانه با تیم نوجوان ایران به تهران سفر خواهد کرد.

شاگردان علی دوستی مهر با کسب عنوان سوم رقابتهای قهرمانی نوجوانان آسیا جواز حضور در مسابقات جام جهانی نوجوانان را بدست آورده ند. مسابقاتی که اواخر مهرماه در امارات برگزار خواهد شد.