به گزارش پارس  به نقل از ایسنا، صالح عمر که از سال ۲۰۰۶ نماینده مجلس کویت بوده است، به خاطر دیدگاه هایش در طرفداری از دولت معروف بود؛ اما برخلاف وزیر نفت پیشین مصطفی الشمالی، از حمایت رییس و اعضای شرکت نفت کویت بی بهره است.

یک منبع صنعتی گفته است: مصطفی شمالی فردی بود که در زمان وزارتش آشنایی قدیمی به عنوان عضوی از هیات رییسه با شرکت ملی نفت کویت داشت و همچنین به دنبال مشکلات مالی با فشارهای پارلمان مواجه شد و تحت فشار بسیاری از پروژه هایی قرار گرفت که تاخیر داشتند.

کویت در نظر داشت که با انتصاب یک نماینده پارلمان در منصب وزارت نفت، تغییراتی را در کابینه ایجاد کند، چرا که چنین فردی می توانست با مجلس مذاکرات بهتری را داشته باشد، اما به نظر می رسد که به احتمال زیاد تغییرات آنچنانی صورت نخواهد گرفت و درگیری های سیاسی میان دولت و مجلس، برخلاف این انتخاب، ادامه خواهد یافت.

پیش از این، مقامات نفتی و صنعتی کویت گفته بودند که این کشور به عنوان عضوی از سازمان کشور های صادر کننده ی نفت (اوپک) قادر به تولید چهار میلیون بشکه نفت تا سال ۲۰۲۰ نخواهد بود، چرا که بن بست های سیاسی میان پارلمان و دولت، اغلب مانع از انجام پروژه های انرژی می شود.

تنش های سیاسی در این کشور که موجب ظرفیت تولید نفت ۳.۲ میلیون بشکه ای کنونی شده است، تغییر کابینه با انتخاب یک عضو پارلمان در منصب وزارت نفت به اتهام فساد های مالی و مدیریت نادرست در وزارت پیشین، موجب تغییرات اخیر در کابینه شده است. صالح عمر، نهمین وزیر نفت در طول ۱۰ سال است.

« رابین میلز» رییس مرکز مشاوره در « انرژی منار» دوبی گفته است هیچ امیدی به سیاست های انرژی کویت نداریم، به عقیده من « شمالی» بهترین و امیدبخش ترین وزیری بود که کویت تاکنون داشته است.

میلز افزود: شرکت نفت کویت هم چنین پس از تغییر وزیر نفت به دنبال بدهی چند میلیارد دلاری وزیر پیشین به شرکت شیمیایی DOW که فشارهای سیاسی بسیاری را براین کشور وارد کرده بود، در حال تغییرات بسیاری است.

صالح عمر _ وزیر جدید _ بر طبق قانون اساسی، مسوول تصمیمات وزیر گذشته شامل بدهی های شرکت DOW نیست؛ اما در دراز مدت و خوصصا زمانی که وی نتواند پروژه های انرژی را تسریع بخشد و روحیه مثبتی را به صنعت بازگرداند، درگیری های سیاسی ادامه دارد.