به گزارش پارس به نقل از تسنیم، علی دایی در کنفرانس خبری پس از بازی تیم های پرسپولیس و مس کرمان ضمن تبریک روز خبرنگار و عید سعید فطر در خصوص شرایط این بازی گفت: فکر می کنم نیمه اول بازی متعادلی را از سوی ۲ تیم شاهد بودیم اما بازهم در آن شرایط سرتر از مس کرمان بودیم. شرایط بازی در نیمه دوم فرق کرد و ما توانستیم به ۲ گل برسیم.

وی با بیان اینکه برد مقابل مس را مدیون تلاش بازیکنان هستند، ادامه داد: می خواهم از همین جا از تمام هواداران مان تشکر کنم که از دقیقه یک تا ۹۰ تیم را تشویق کردند و در کنار ما بودند. هر چقدر آنها در کنار ما باشند به ما کمک می کنند. این اتحاد و رابطه قطعا در آینده به کمک مان می آید.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در واکنش به اظهارات محمود یاوری مبنی بر اینکه دیگر به دایی سلام نظامی نمی کنم، تاکید کرد: آقای یاوری بزرگ من است و احترام شان برای من واجب است. من همیشه به ایشان احترام می گذارم چه به من سلام نظامی بدهد و چه ندهد. من کوچک تر از ایشان هستم. آقای یاوری بر گردن فوتبال ما حق دارد.

دایی درباره اعتراض یاوری مبنی بر رعایت نکردن بازی جوانمردانه از سوی بازیکنان پرسپولیس تاکید کرد: در هیچ کجای دنیا چنین مسائلی وجود ندارد و افتادن بازیکن روی زمین یک اتفاق عادی است. آنقدر در این مورد صحبت کرده ام که دیگر دوست ندارم نظری درباره این موضوع بدهم. مگر رعایت بازی جوانمردانه قانون است؟ اگر اینطور باشد هر زمانی که تیمی حمله می کند یک نفر خودش را به زمین می اندازد و توپ به بیرون می رود. فوتبال یک ورزش مردانه است و تنیس و پینگ پنگ نیست. این ورزش دعوا دارد، جنگ دارد و خیلی اتفاقات در آن رخ می دهد. با تمام احترامی که نسبت به آقای یاوری دارم اما نظر ایشان را قبول ندارم.

وی درباره خریدهای جدید پرسپولیس و گلزنی آنها در ۳ دیدار اخیر این تیم تصریح کرد: درباره این مسئله باید بگویم که پرسپولیس تلفیقی از بازیکنان جوان و باتجربه است که همین مورد باعث شده تا تیم ما نسبت به سال قبل تقریبا بهتر بازی کند. وقتی کمک و همدلی در تیم نباشد بازیکن جدید و قدیم نداریم.

سرمربی پرسپولیس ادامه داد: اگر تیم گل می زند همه این کار را انجام داده اند و اگر هم گل نمی خورد باز هم تلاش بقیه بازیکنان است. نمی خواهم زیاد راجع به این مسئله صحبت کنم اما ما براساس کمبودهای پرسپولیس بازیکن جذب کردیم و مطمئنا زمان خواهد برد تا تیم هماهنگ شود. مطمئنا بازیکنانم با این توانایی در آینده حرف های زیادی برای گفتن خواهند داشت اما بهتر است به نظر من که مسئول فنی تیم هستم احترام گذاشته شود هر چند قبول دارم پرسپولیس ضعف هایی دارد که با تمرین بیشتر برطرف می شود.

دایی در خصوص شکسته شدن طلسم پیروز نشدن ۴ ساله پرسپولیس مقابل مس کرمان عنوان کرد: من به طلسم اعتقادی ندارم و معتقدم طلسم نیست. ما امروز بهتر بازی کردیم و شایسته پیروزی بودیم.

وی ضمن اشاره به این مسئله که خط دفاعی پرسپولیس در ۳ بازی گذشته عملکرد قابل قبولی داشته و در مورد عدم گلزنی مهاجمانش گفت: به ما فرصت بدهید مطمئنا یک روزه یا یک ماهه نمی شود پرسپولیس را تغییر بدهیم. ما اگر در دیدارهای گذشته مان موقعیت های مان به گل تبدیل می کردیم الان ۹ امتیازی بودیم و ۲ امتیاز حساس را از دست نمی دادیم. به ما فرصت بدهید که پرسپولیس ۲ سال بد داشته و باید به هم کمک کنیم تا این تیم به هماهنگی لازم برسد.

سرمربی پرسپولیس در واکنش به مصاحبه ای که امروز از علی کریمی در رسانه ها منتشر شد و در آن هافبک تراکتورسازی از سرمربی پرسپولیس انتقاد کرده بود، تاکید کرد: اول از همه باید بگویم که احترام خاصی برای علی کریمی قائلم. ایشان جزو بزرگان فوتبال ماست و می تواند نظر خودش را بدهد اما باید بگویم که اگر در برنامه ۹۰ آنطور صحبت کردم به خاطر این بوده که از پرسپولیس دفاع کنم. کسی که ادعای پرسپولیسی بودن دارد نباید از صحبت های من ناراحت بشود.

دایی ادامه داد: ما در این ۳ هفته گذشته خیلی مشکلات را پشت سر گذاشتیم. در بازی اول قرار بود سکوها علیه ما شعار بدهند و جو تیم را بهم بزنند. سوال من اینجاست چرا ایشان روز قبل از بازی باید این مصاحبه را انجام بدهد. می گذاشتند بازی ما با مس کرمان تمام شود و بعد صحبت کند؛ البته ایشان آزاد هستند هر صحبتی که می خواهند انجام بدهند.

وی در ادامه انتقادهایش نسبت به علی کریمی عنوان کرد: من جواب کسی را که در صحبت هایش ثبات ندارد نمی دهم. ایشان اگر ثبات داشت ابتدا از فوتبال خداحافظی نمی کرد و باز به میادین باز نمی گشت. به خاطر این عدم ثبات نمی توانم روی صحبت های کریمی مانور بدهم. وظیفه من این است که به پرسپولیس کمک کنم و تا روزی که باشم از حق تیمم دفاع می کنم.

سرمربی پرسپولیس ادامه داد: واقعا برای آنهایی که خودشان را اسطوره پرسپولیس می دانند و این صحبت ها را مطرح می کنند، متاسفم. کجا دیدید که من راجع به تراکتورسازی یا تیم دیگری صحبت کنم.

دایی در مورد آخرین وضعیت حضور محمدرضا خلعتبری در پرسپولیس گفت: من شب گذشته با خلعتبری صحبت کردم؛ باید یک عزمی وجود داشته باشد تا این بازیکن را به پرسپولیس بیاوریم. در این مورد کمک های وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال بسیار تاثیرگذار است.

وی ضمن اشاره به این مسئله که رقم رضایتنامه خلعتبری یک میلیون دلار است، تصریح کرد: باید در این خصوص به پرسپولیس کمک شود تا خلعتبری در لیگی که نام کذایی دارد بازی نکند. البته باید بگویم نمی توانم در این خصوص درصدی را اعلام کنم چون این مسئله به عهده باشگاه است و سردار هم در این مورد زحمت زیادی می کشد.

سرمربی پرسپولیس و در واکنش به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر صدرنشینی پرسپولیس تا پایان هفته سوم لیگ که بعد از مدت ها رقم خورد، تاکید کرد: وظیفه ما این است که هواداران خوشحال کنیم و واقعا وظیفه دیگری نداریم. تازه ۳ هفته از لیگ گذشته و ما کار خاصی را انجام ندادیم. قطعا روزهای سخت از راه می رسد و ما نباید امتیاز از دست بدهیم. چسبیدن به صدر جدول در هفته سوم مهم نیست مهم این است که با حمایت هواداران مان بتوانیم این مسئله را تداوم ببخشیم و در پایان فصل مقام شایسته ای را کسب کنیم.

دایی در پاسخ به سوالی مبنی بر وضعیت داوری دیدار تیمش مقابل مس کرمان عنوان کرد: اگر در این خصوص صحبتی را انجام بدهم از همه جا به آدم حمله می کنند. راجع به این مسئله صحبت نکنم بهتر است اما گاهی آنقدر فشار می آید که نمی توان در خصوص داوری صحبت نکرد. الان خوب است که بگویم در این دیدار یک پنالتی برای ما نگرفتند و آن توپی که از سوی غلامرضا رضایی آفساید اعلام شود اینطور نبود. ما هر چیزی که بگوییم چیز خاصی عوض نمی شود.

وی در پاسخ به این سوال که اگر به ثبات اعتقاد دارد چرا خودش فصل گذشته آنطور مقابل رویانیان قرار گرفت و در این فصل سرمربی پرسپولیس شد گفت: حرف شما درست است. پرسپولیس آنقدر بزرگ است که امثال دایی و سردار نمی توانند جلو آن بایستند. قطعا اگر مسئله ای هم بوده هم دایی و هم رویانیان به خاطر پرسپولیس از خیلی از مسائل گذشته اند.

سرمربی پرسپولیس ادامه داد: این مسئله چیزهای مثبتی را نشان می دهد. من اگر در آن برهه از زمان صحبت هایی را مطرح کردم راجع به خود سردار بوده و الان سر حرفم ایستاده ام. اصلا اگر کسی راجع به من صحبت کنم مقابلش می ایستم.

دایی در خصوص انتقادش نسبت به کیفیت توپ های لیگ برتر تصریح کرد: من که با این توپ ها بازی نمی کنم اما بازیکنانم از این توپ ناراضی هستند. سال تولید این توپ ها ۲۰۰۷ است و ما ورزشی ها به این نوع اجناس استوک می گوییم. ما باید از توپ هایی در لیگ مان استفاده کنیم که تیم ملی و AFC از آن استفاده می کند. الان در تمام دنیا از توپ های تولید شرکت های آدیداس و نایک استفاده می شود و باید ما هم همین کار را کنیم. استفاده از توپ های با کیفیت پایین باعث می شود تا درصد توپ های لو رفته در اثر اشتباه زیاد شود.

وی در مورد اینکه آیا نیامدن علی کریمی به سمت نیمکت پرسپولیس در بازی این تیم در مقابل تراکتورسازی حاشیه ساز شده است، گفت: من به این مسئله کاری ندارم. اگر بازیکنی به سمت من بیاید و نیاید نه چیزی از من کم می شود و نه چیزی به من اضافه می شود و البته در مورد بازیکنم همینطور است. متاسفانه این یک مسائلی است که در فوتبال ما باب شده است.

سرمربی پرسپولیس در واکنش به این صحبت علی کریمی که عنوان کرده دایی قاسم دهنوی را مأمور کرده تا من را بزند، تاکید کرد: اصلا چنین صحبتی نبوده است. فوتبال است و ممکن است روی موقعیت های ضربات ایستگاهی چنین برخوردهایی پیش بیاید. اگر برخوردی بوده دلیلش این مسئله است وگرنه هیچکس مسئول این نبوده کریمی را بزند. ما اگر کریمی را آزاد می گذاشتیم و او هر کاری که دلش می خواست در زمین انجام می داد، خوب بود؟ !