به گزارش پارس به نقل از مهر، علی دایی شامگاه پنجشنبه در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل ذوب آهن اصفهان در گفتگو با خبرنگاران رسانه های گروهی با تسلیت درگذشت سه کوهنورد ایرانی در ارتفاعات هیمالیا اظهار داشت: سه کوهنورد ایرانی که به خاطر نام ایران جانشان را از دست دادند، شایسته تقدیر و تجلیل هستند و لازم است که من در ابتدای صحبت هایم، فوت آنها را تسلیت بگویم.

وی با اشاره به بازی فردا شب تیمش مقابل ذوب آهن اصفهان ادامه داد: ما در دیدار با ذوب آهن بازی سختی داریم چون بازی کردن مقابل ذوب آهن همیشه سخت بوده و تیم اصفهانی همیشه عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشته است. کاری به نتیجه بازی ذوب آهن و استقلال صنعتی ندارم چون در آن بازی ذوب آهن شایسته باخت نبود و بازی خوبی به نمایش گذاشت بنابراین با همه توان در این بازی به میدان می رویم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تهران با بیان اینکه ذوب آهن همیشه عملکرد خوبی از خود به نمایش می گذارد، ادامه داد: اگرچه تیم اصفهانی در هفته اول متحمل شکست شد اما به هیچ وجه گول اینکه ذوب آهن بازی اول را باخته، نمی خوریم چون باید در این بازی نیز پیروز باشیم و مطمئنم که با تمرینات خوبی که در هفته گذشته داشته ایم توان پیروز شدن را داریم بنابراین برای سه امتیاز به میدان می رویم.

وی با اشاره به رویارویی پیام صادقیان، مهاجم فصل گذشته ذوب آهن با تیم سابقش گفت: صادقیان از بازیکنان آینده دار فوتبال ایران به شمار می رود که می تواند در سال های آینده پیشرفت قابل توجهی داشته باشد. او از زمانیکه به تیم پرسپولیس آمده، انگیزه بسیاری داشته و تمرینات خوبی را پشت سر می گذارد بنابراین مطمئنم می تواند هر روز بهتر از گذشته شود.

دایی در مورد پیروزی هفته گذشته تیمش مقابل تراکتورسازی تبریز بیان داشت: اگرچه تیم های مختلف لیگ برتر در هفته نخست کیفیت مطلوبی نداشتند و نتوانستند بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذارند اما به نظرم ما در دیدار با تراکتورسازی آنچنان بد نبودیم و مقابل نایب قهرمان فصل گذشته خوب کار کردیم و توانستیم سه امتیاز را ازآن خود کنیم. با این حال حدود ۵،۶ هفته طول می کشد تا به شرایط ایده آل مد نظر من نزدیک شویم و بازیکنان جوان ما نیز به شرایط آرمانی خود برسند.

وی در پاسخ به سئوالی پیرامون اینکه بازیکنان در لیگ امسال چقدر برای رسیدن به جام جهانی انگیزه دارند، گفت: بدون شک سرمربی تیم ملی است که در انتخاب بازیکن برای تیم ملی نقش داشته و همه چیز باید طبق نظر او باشد اما به کی روش توصیه می کنم که او در سال جاری باید لیگ را با دید دیگری نگاه کند.

دایی افزود: توجه کی روش به رقابت های لیگ برتر می تواند کمک زیادی به مربیان لیگ کند چون با این کار بازیکنان لیگ برتری برای حضور در ترکیب تیم ملی انگیزه پیدا کرده و تلاش می کنند که به جام جهانی راه پیدا کنند که این باعث افزایش کیفیت مسابقات می شود.

وی در مورد لزوم برگزاری کنفرانس های خبری بیان داشت: به نظر من این کنفرانس ها نمی تواند آنچنان مفید باشد زیرا سرمربیان تیم ها باید در آخرین جلسه تمرین تیم خود حاضر باشند و اگر کنفرانس ها در شهر تیم ها برگزار شود، بهتر است.

دیدار تیم های فوتبال پرسپولیس تهران و ذوب آهن اصفهان در هفته دوم مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور از ساعت ۲۲: ۱۵ روز جمعه در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار می شود.