به گزارش پارس به نقل از کیهان، مهدی نوربخش در تحلیلی می نویسد: متأسفانه اینک دوستان نهضت آزادی به طور رسمی در داخل کشور هیچ فعالیتی ندارند. اما به عنوان تشکیلاتی که گاهی باید تصمیماتی بگیرد می توان گفت که هنوز امتداد دارد. نهضت آزادی هنوز تشکیلات خود را دارد اما فعالیت رسمی نمی کند. در این رابطه اما توقعات ما از آقای روحانی چه باید باشد؟

وی می افزاید: چند روز پیش نقل قولی از آقای هاشمی رفسنجانی دیده شد، توقعات این بوده که خیلی زودتر، آقای روحانی دست به کار اقدامات و تغییراتی در داخل می شد.

وی ادامه می دهد: روحانی باید فعال تر شود و اگر در جاهایی مثل قوه قضائیه هم دستش نمی رسد و نمی تواند مثلاً برای زندانی ها کاری بکند اقلاً به عنوان دولت اعلام کند که این روند مورد رضایت دولت نیست.

این حداقل کاری است که او می تواند بکند. متأسفانه گاهی اوقات حرف های دو پهلویی (مثلاً از آقای پورمحمدی وزیر دادگستری) شنیده می شود؛ این ها نشان می دهد که اولا هنوز بر سر این مسائل به جمع بندی نرسیده است. اگر روحانی به جمع بندی رسیده بود اجازه نمی داد که آقای پورمحمدی چنین اظهارنظری کند. اگر افراد دولت در زمینه ای صحبت می کنند باید نظر دولت باشد و نه نظر خودشان، چون اینها افراد کابینه هستند.

در ادامه این نوشته با دعوت به پیگیری روشن افراطیون مدعی اصلاحات در دولت خاتمی آمده است: روحانی شروع کند به رسیدگی به وضعیت زندانیان. ما باید درخواستمان برای آزادی زندانیان سیاسی بالا برود. هر روزنامه ای، اگر حرفی زد بسته نشود. حالا اگر وضعیت سران جنبش سبز به سادگی قابل حل نیست و پیچیدگی هایی دارد ولی به آزادی زندانیان اهمیت دهد؛ در حالی که او سکوت کرده است.
چند روز پیش ما شاهد توقیف نشریه آسمان بودیم. او باید بیشتر فعال شود.

نوربخش در ادامه این نوشته انتقادی خاطرنشان می کند: اگر اسم مواضع روحانی را و سکوت او را « کوتاهی» نگذاریم من ترجیح می دهم حرف آقای رفسنجانی را تکرار کنم که کارها « خیلی کند» پیش می رود.

به این ترتیب تحول خواهان [اسم مستعار جریان برانداز] اطمینان خود به دولت را از دست می دهند و این به نفع ایشان نیست. الان چندین حزب مثل مجاهدین انقلاب و مشارکت تعطیل هستند، نهضت آزادی که از اول هم نمی توانست فعالیتی بکند؛ اینها نشانه های خوبی نیست. روحانی باید این زندانیان و احزاب را آزاد کند.

یادآور می شود ارگان گروهک ملی- مذهبی که از سال گذشته و در آستانه انتخابات، تظاهر به حمایت از هاشمی را به عنوان « استفاده از فرصت وی با وجود فراموش نکردن سوابق انقلابی هاشمی» را در دستور کار خود قرار داده بود، چند روز پیش نوشت: « هاشمی رفسنجانی از کندی سرعت سیاست ها و اقدامات دولت روحانی در سیاست داخلی دلخور و گله مند است.

طبق همین شنیده برخی نزدیکان هاشمی می گویند وی نارضایتی خود را در چند نوبت به رئیس جمهور اعلام کرده است. شایان ذکر است هاشمی رفسنجانی در هفته های گذشته نیز در برخی موارد در سخنرانی و دیدارهای عمومی اش از کندی اقدامات وزارت کشور انتقاد کرده بود. »

هل دادن دولت به سمت رادیکالیزم و غافل شدن از مسئولیت های اصلی، شیوه ای بود که جریان نفاق در دولت اصلاحات نیز در پیش گرفت و آن دولت را به ناکارآمدی و سیاست بازی کشاند.