به گزارش پارس ، به نقل ازفارس، علی اکبر طهماسبی با اشاره به تصمیم اخیر فدراسیون بین المللی کشتی گفت: طی نامه ای از سوی فیلا به فدراسیون کشتی اعلام شده است که مهدی خالدی به عضویت تالار مشاهیر فیلا درآمده است؛ در حالی که کوچک ترین درخواستی از سوی ایران نشده بود.

وی ادامه داد: از طرفی خالدی خطیب را قبول ندارد زیرا زمانی که استعفا کرد گفت « وی مدیری ورزشی نیست و حتی نامه نگاری با فیلا را هم بلد نیست» و کار کردن با خطیب را باعث از بین رفتن اعتبار جهانی خود عنوان کرد.

رئیس اسبق کمیته داوران فدراسیون کشتی با اشاره به تلاش خطیب برای برگزاری عجولانه انتخابات این فدراسیون گفت: خطیب می خواست عجولانه انتخابات فدراسیون را برگزار کند، اما زمانی که فیلا از این موضوع مطلع شد اجازه این کار را ندارد. این موضوع نشان می دهد آنها خطیب را قبول ندارند. رئیس جدید فیلا از خانواده کشتی است و به خوبی از کارهای خطیب اطلاع دارد.

طهماسبی ادامه داد: در زمان مارتینتی خطیب با استفاده از یک کشتی گیر قدیمی ایرانی که تابعیتی سه گانه دارد با وی در ارتباط بود و پول های بسیاری به آن فرد پرداخت شد به طوری که در مسابقات قهرمانی جوانان جهان در تایلند که من هم حضور داشتم زمانی که این فرد از سرپرست تیم کشتی فرنگی جوانان درخواست مبلغی پول کرد و با امتناع وی مواجه شد با خطیب تماس گرفت و او به سرپرست تیم دستور مبلغ درخواستی را داد، اما باز هم او این کار را انجام نداد و عنوان کرد این پول متعلق به بیت المال است.

وی افزود: بعد از ورود تیم کشتی آزاد جوانان من به آنها هشدار دادم که مراقب این فرد باشند و همانطور که هشدار داده بودم دوباره برای دریافت پول به سرپرست تیم جوانان مراجعه کرد و وی نیز این مبلغ را با دستور خطیب پرداخت کرد. بعد از بازگشت از مسابقات این موضوع را به خطیب و وزارت ورزش گزارش دادم، اما نه تنها نتیجه نداد بلکه من را از قضاوت محروم کردند تا تنزل درجه پیدا کنم.

طهماسبی خاطرنشان کرد: در حالی که همه می دانند نسبت به بسیاری از داوران ارجح هستم و سابقه قضاوت در دو المپیک را داشته و سوت طلایی مسابقات جهانی را دارم، اما سرپرست فدراسیون کشتی به خاطر لجبازی با من دستور داد اجازه قضاوت به من ندهند. مسئولان وزارت ورزش هم در طرف مقابل هیچ اقدامی انجام ندادند.

وی در پاسخ به این سؤال که گفته می شود رئیس سابق کمیته داوران دو ملیتی بوده است، عنوان کرد: من هم این موضوع را شنیده ام، بر اساس دستور سازمان بازرسی کل کشور افراد دو ملیتی نمی توانند سمتی در فدراسیون های ورزشی داشته باشند، اما خطیب این کار را انجام داد. گویا همچنان در فدراسیون کشتی چنین افرادی حضور دارند که متأسفانه چنین برخوردی با آنها نمی شود.