به گزارش پارس به نقل از تسنیم، نمایندگان مجلس « ز» از تبصره ۵ لایحه بودجه سال آینده کل کشور را از لایحه حذف کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه شیفت عصر پارلمان، بررسی بندهای تبصره ۵ لایحه بودجه سال ۱۳۹۳ که به بخش منابع صندوق توسعه ملی می پردازد، ادامه دادند.

وکلای ملت در بند « و» این تبصره، ۵ درصد از منابع صندوق توسعه ملی ناشی از اجرای قانون بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور با معرفی کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور به صورت ریالی جهت پرداخت تسهیلات اشتغال زایی در روستاها و کمک به صنایع کوچک اختصاص یابد و نمایندگان مجلس بانک های عامل را مکلف کردند که علاوه بر منابع مذکور، حداکثر تا یک برابر آن را از محل منابع داخلی با معرفی دستگاه های اجرایی ذیربط پرداخت کنند.

بهارستان نشینان همچنین بند « ز» تبصره ۵ لایحه بودجه را بنا به پیشنهاد کمیسیون تلفیق بودجه از لایحه بودجه حذف کردند که دولت در این تبصره حذف کردند.

دولت در لایحه پیشنهاد خود در بند « ز» تبصره ۵ پیشنهاد داده بودند به منظور سرمایه گذاری سازمان های توسعه ایدرو و ایمیدرو در مناطق محروم و فناوری های نوین که دارای مجوز سرمایه گذاری مشترک با بخش خصوصی تا ۴۹ درصد هستند، صندوق توسعه ملی مجاز است برای طرح های دارای توجیه فنی و اقتصادی و زیست محیطی از طریق بانک های عامل تسهیلات مورد نیاز را تامین و پرداخت کنند و در این مورد رعایت سهم ۲۰ درصد بخش عمومی لازم الاجرا نیست.