به گزارش پارس ، حسین عسگری در گفت وگو بافارس، با اشاره به اعتراضات برخی تیم ها به نحوه داوری در هفته اول لیگ برتر گفت: به دلیل همزمانی مسابقات هفته اول من نتوانستم تمامی بازی ها را ببینم و عملکرد داوران را زیر نظر داشته باشم اما بازی پرسپولیس و تراکتورسازی و همینطور استقلال و گسترش فولاد را که پخش زنده بود از تلویزیون دیدم.

عسگری ادامه داد: در دیدار پرسپولیس و تراکتورسازی که داوری آن بر عهده محسن قهرمانی بود اتفاقات متفاوتی داشت یک شانسی که تیم داوری مسابقه آورد اینکه اشتباهات آنها در نتیجه مسابقه تعیین کننده نبود البته اشتباهات کوچکی نبود بخصوص نحوه برخورد و رفتار داور اصلاً خوب نبود این شیوه برخورد از سوی دارو مسابقه مناسب نیست.

وی ادامه داد: کمک داوران بازی پرسپولیس و تراکتورسازی دچار یکی، دو اشتباه شدند که از این کمک داوران باتجربه بعید بود.

رئیس دپارتمان داوری فوتبال کشورمان در خصوص اعلام پنالتی به سود تیم پرسپولیس اظهار داشت: در صحنه تلویزیونی در خصوص خطای هندی که محسن قهرمانی در محوطه جریمه تراکتورسازی گرفت که منجر به پنالتی به سود پرسپولیس شد ما چیزی ندیدیم و خطای هند به نظر نمی رسید با این حال ما منتظر هستیم فیلم مسابقه به دست ما برسد تا با آنالیز و جلو و عقب کردن آن نظر نهایی را بدهیم. محسن قهرمانی داور کم تجربه ای نیست و ما انتظار بالایی از او داریم.

عسگری در خصوص قضاوت زرگر داور بازی گسترش فولاد تبریز و استقلال گفت: در این مسابقه مشکل خاص داوری وجود نداشت و اتفاق خاصی نیفتاد.

رئیس دپارتمان داوری در خصوص اینکه در جریان مسابقه پرسپولیس و تراکتورسازی داور مسابقه از اعلام یک پنالتی به سود تیم پرسپولیس خودداری کرده است اظهار داشت: پنالتی برای پرسپولیس؟ ما که از صحنه تلویزیون چیزی ندیدیم با این حال باید منتظر گزارش ناظر بازی و ناظر داوری باشیم و ببینیم که آنها در این مورد گزارشی به ما می دهند ولی از صحنه تلویزیونی ما صحنه مشکوک به پنالتی ندیدیم که به سود پرسپولیس اعلام نشود.

رئیس دپارتمان داوری در مورد اینکه آیا احتمال دارد محسن قهرمانی به خاطر قضاوت ضعیفش در بازی پرسپولیس و تراکتورسازی از سوی دپارتمان داوری با محرومیت مواجه شود گفت: نباید دنبال محرومیت داور باشیم من به شخص کاری ندارم اما محرومیت برای یک داور خیلی بد و زشت است و نباید استفاده شود اگر در هفته اول لیگ بخواهیم چنین صحبت هایی را بکنیم در اواسط فصل دیگر کار بسیار دشوارتر خواهد بود.