به گزارش پارس ، به نقل ازفارس، تیم ملی والیبال مردان ایران پس از حضور شایسته در لیگ جهانی و بدست آوردن عنوان نهمی این رقابت ها در اولین دوره حضور خود و کسب ۱۰ امتیاز در رده بندی تیم های ملی والیبال دنیا، با دو پله صعود در رده بندی جدید با ۶۸ امتیاز در مکان دوازدهم جهان ایستاد. استرالیا دیگر نماینده قاره آسیا نیز با همین امتیاز در رده دوازدهم جهان قرار دارد.

تیم های چین و ژاپن از قاره آسیا نیز به ترتیب با ۵۳ و ۴۷ امتیاز در جایگاه های شانزدهم و نوزدهم جهان قرار گرفتند.

در این رده بندی تیم ملی والیبال برزیل (نایب قهرمان لیگ جهانی) با ۳۴۵ امتیاز همچنان صدرنشین است و تیم های روسیه قهرمان لیگ جهانی ۲۰۱۳ و المپیک ۲۰۱۲ با ۳۳۰ امتیاز و ایتالیا دارنده عنوان سوم لیگ جهانی امسال با ۲۸۶ امتیاز به ترتیب در مکان های دوم و سوم قرار دارند.

تیم های لهستان، ایالات متحده و کوبا به ترتیب با ۱۹۵،۱۷۹ و ۱۷۹ امتیاز در رتبه های چهارم تا ششم این رده بندی قرار دارند که در شش تیم اول تا ششم رده بندی جدید تنها کوبا یک پله صعود در این رده بندی داشته است.

در بین ۳۰ تیم اول این رده بندی کانادا با ۷۵ امتیاز و هفت پله صعود بیشترین صعود را داشته و در رتبه یازدهم قرار گرفت. فرانسه نیز با کسب ۵۰ امتیاز در رده بندی جدید سه پله تنزل جایگاه داشته است و در رتبه هجدهم جای دارد.

فهرست۲۰ تیم برتر رده بندی جدید فدراسیون بین المللی والیبال (FIVB) به قرار زیر است:

۱-برزیل ۳۴۵ امتیاز

۲-روسیه ۳۳۰ امتیاز

۳-ایتالیا ۲۸۶ امتیاز

۴-لهستان ۱۹۵ امتیاز

۵-ایالات متحده ۱۷۹ امتیاز

۵-کوبا ۱۷۹ امتیاز

۷-صربستان ۱۷۷ امتیاز

۸-آرژانتین ۱۷۱ امتیاز

۹-بلغارستان ۱۶۵ امتیاز

۱۰-آلمان ۱۱۲ امتیاز

۱۱-کانادا ۷۵ امتیاز

۱۲- استرالیا ۶۸ امتیاز

۱۲-ایران ۶۸ امتیاز

۱۴-مصر ۶۳ امتیاز

۱۵-تونس ۶۲ امتیاز

۱۶-چین ۵۳ امتیاز

۱۶- کامرون ۵۳ امتیاز

۱۸-فرانسه ۵۰ امتیاز

۱۹-ژاپن ۴۷ امتیاز

۲۰- ونزوئلا ۴۵ امتیاز