به گزارش پارس به نقل از مهر، نعمت الله ترکی اعلام کرد: برخورد بازرسان اداره صنعت معدن و تجارت و تعزیرات با گرانفروشان و کم فروشان نان و قاچاق گندم و آرد در دستور کار قرار دارد و در مورد نان باید گفت که این ماده غذایی اصلی باید در ۲۴ ساعت شبانه روز در سفره مردم باشد و توجیهی برای تامین سهمیه و نبود آرد نداریم.

وی با بیان اینگه ذخیره سازی آرد از سال ۹۱ انجام گرفته و هم اکنون به میزان نیاز ۲ ماه و نیم تهرانی ها آرد داریم متذکر شد: باید طوری برنامه ریزی می شد که نانواها بر اساس نیازشان و بیش از سهمیه آرد دریافت نکنند.

معاون برنامه ریزی استانداری تهران با رد سهمیه بندی آرد نانوایان و کارخانجات نان صنعتی افزود: روزانه ۲۲ هزار کیسه آرد (با وزن ۹۰۰ تن) بین نانوایان استان تهران توزیع می شود.

وی با ابراز نگرانی دلالان بازار آردو نان گفت: اگر کنترل مناسبی در توزیع آرد داشته باشیم هیج افزایش قیمتی نخواهیم داشت.

۱۸۴۵ واحد متخلف با ارزش ریالی ۷۰۰ میلیون تومان شناسایی شدند

گفتنی است بر اساس آمار بازرسان سازمان صنعت و معدن وتجارت تا کنون ۲۳۰ مورد گشت بازرسی در واحدهای صنفی و کارخانجات آردو نان انجام شده است که از ۱۶ واحد صنفی کارخانجات توزیع آرد، ۳ واحد در کم فروشی متخلف شناسایی شدند. همچنین ۱۰ نانوایی متخلف نیز پلمپ شده است. که در مجموع بازرسی ها می توان گفت تاکنون ۱۸۴۵ واحد متخلف در استان شناسایی و ۷۰۰ میلیون تومان جریمه شدند.

معاون برنامه ریزی استانداری تهران با بیان اینکه زمینه تخلف در استان تهران به حداقل باید برسد افزود: با جلوگیری از هرگونه افزایش نان باید با هرگونه تخلف کارخانجات، نانوایان و توزیع کنندگان گندم برخورد جدی صورت گیرد.

وی تاکید کرد: در بحث واردات گندم نیز هیچ سوء استفاده گری قابل توجیه نیست.