به گزارش پارس ، به نقل ازباشگاه خبرنگاران، نخستین حضور تیم ملی والیبال ایران در رقابت های لیگ جهانی همراه با پنج پیروزی و پنج شکست بود که ۱۵ امتیاز نیز برای ملی پوشان ایران به ارمغان داشت.

تیم ملی والیبال ایران با تیم های روسیه، ایتالیا، آلمان، صربستان و کوبا در گروه دوم دور مقدماتی لیگ جهانی همگروه بود که در پایان ۱۰ مسابقه خود با ۱۵امتیاز رتبه پنجم گروه را به دست آورد.
ملی پوشان ایران در اولین و دومین دیدار خود در لیگ جهانی والیبال، مهمان روسیه قهرمان المپیک بودند که در مجموع هفت ست بازی کردند و گرفتن امتیاز یک ست از روسیه (۲۵ بر ۱۷) ره آورد آنان از هفته دوم این رقابت ها بود.

تیم ملی والیبال ایران در هفته چهارم دور مقدماتی لیگ جهانی در تهران میزبان صربستان بود که در بازی نخست موفق به کسب نخستین امتیاز لیگ جهانی ایران شد و در دیدار دوم نیز نخستین پیروزی خود را در این رقابت ها به ثبت رساند. ایران در مجموع دو بازی امتیاز پنج ست را به حریف واگذار کرد و امتیاز پنج ست را از صربستان قهرمان اروپا گرفت. بنابر این می توان گفت تیم ملی والیبال ایران در مجموع دو بازی با صربستان مساوی بود.

شگفتی های تیم ملی والیبال ایران از هفته پنجم دور مقدماتی لیگ جهانی والیبال رقم خود که در بازی نخست با ایتالیا در حالی در زمین حریف بازی می کرد، سه بر یک به پیروزی رسید و نخستین پیروزی خارج از خانه خود را نیز به دست آورد.

تیم ملی والیبال ایران در دومین بازی با ایتالیا که در جزیره ساساری برگزار شد، سه بر دو مغلوب ایتالیا شد و در مجموع دو دیدار امتیاز پنج ست را از حریف گرفت و نتیجه چهار ست را به ایتالیا واگذار کرد که عملکرد بسیار خوبی برای ملی پوشان کشورمان بود.

حریف بعدی تیم ایران، کوبا در شهر هاوانا بود که تیم ملی والیبال ایران موفق به شکست این تیم با سابقه لیگ جهانی در دو دیدار متوالی شد. ملی پوشان ایران در بازی اول سه بر دو و در بازی دوم نیز سه بر یک کوبا را شکست دادند تا این تیم قعر نشین جدول این رقابت ها شود. بنابر این نخستین دو پیروزی تیم ایران نیز در هفته ششم لیگ جهانی رقم خورد.

غیور مردان والیبال ایران در هفته هفتم دور مقدماتی در تهران میزبان آلمان بودند. آنان دو روز قبل از بازی باآلمان با خستگی فراوان از سفر طولانی از کوبا به کشور بازگشتند. ملی پوشان ایران در دو دیدار با المان یک پیروزی و یک شکست به دست آوردند.

در بازی اول تیم ملی والیبال ایران نخستین پیروزی سه بر صفر خود در این رقابت ها را به دست آورد و در دیدار دوم نیز سه بر صفر مغلوب آلمان شد.

در مجموع تیم ملی والیبال ایران در ۱۰ بازی خود در دور مقدماتی لیگ جهانی والیبال سال ۲۰۱۳، ضمن کسب رتبه پنجم جدول، ۱۵ امتیاز از پنج پیروزی و پنج شکست به دست آورد.

نتایج کل بازی های تیم ملی والیبال ایران در دور مقدماتی لیگ جهانی به قرار زیر است:
روسیه ۳– ایران صفر (۲۵-۲۱،۲۵-۲۲ و ۲۵-۱۷)
روسیه ۳- ایران یک (۲۵-۲۳،۲۵-۲۲،۱۷-۲۵ و ۲۵-۱۸)
ایران ۲- صربستان ۳ (۲۴-۲۶،۲۳-۲۵،۲۵-۱۷،۲۵-۱۴ و ۱۶-۱۸)
ایران ۳- صربستان ۲ (۲۵-۲۰،۲۴-۲۶،۲۳-۲۵،۲۵-۲۲ و ۱۵-۱۲)
ایتالیا یک – ایران ۳ (۲۳-۲۵،۲۲-۲۵،۲۵-۲۲ و ۳۰-۳۲)
ایتالیا ۳- ایران ۲ (۲۵-۲۲،۲۵-۲۰،۲۰-۲۵،۱۸-۲۵ و ۱۵-۱۳)
کوبا ۲- ایران ۳ (۲۶-۲۴،۲۵-۱۹،۱۹-۲۵،۲۲ – ۲۵ و ۱۴-۱۶)
کوبا یک – ایران ۳ (۲۵-۲۲،۲۰-۲۵،۱۸-۲۵ و ۲۲-۲۵)
ایران ۳- آلمان صفر (۲۵-۱۹،۲۵-۱۸ و ۲۵-۲۰)