به گزارش پارس به نقل از مهر، خبرگزاری رسمی لبنان، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در موضعی مداخله جویانه خواستار برگزاری انتخابات لبنان در موعد مقرر شد.

دوره ریاست جمهوری میشل سلیمان رئیس جمهوری فعلی لبنان در ۲۵ می به طور رسمی پایان می یابد و مهلت قانونی برای انتخاب جانشین وی از ۲۵ مارس آغاز می شود.

اوباما در تماس تلفنی با تمام سلام نخست وزیر لبنان، تشکیل دولت جدید این کشور را به وی تبریک گفت.

تماس تلفنی رئیس جمهوری آمریکا با تمام سلام در پی کسب رای اعتماد اکثریت نمایندگان پارلمان از سوی دولت جدید لبنان این کشور انجام شده است.

اوباما در این تماس تلفنی بر اهمیت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در چارچوب مهلت تعیین شده از سوی قانون اساسی، بدون هرگونه خالت خارجی! تاکید کرده است.

این در حالی است که تا کنون هیچ نامزد مشخصی برای انتخابات ریاست جمهوری لبنان وجود ندارد و بسیاری از محافل درباره امکان برگزاری انتخابات در سایه شکاف و اختلافات شدید به ویژه درباره بحران سوریه که بیش از سه سال از آغاز آن می گذرد، ابراز تردید کرده اند.

دولت جدید لبنان در ۱۵ فوری پس از گذشت بیش از ۱۰ ماه از استعفای دولت سابق با ۲۴ وزیر تشکیل شد که هشت وزیر وابسته به جریان ۱۴ مارس که ضد سوریه است، هشت وزیر به حزب الله و همپیمانانش وابسته اند که جریان هشت مارس طرفدار سوریه به شمار می روند و هشت وزیر هم به میانه روها و بی طرفها اختصاص یافته است.