قهرمانی پرسپولیس حسن ختام رقابتهای لیگ برتر شد. قهرمانی پرسپولیس برای چهار دوره گذشته رقابتهای فوتبال لیگ برتر صورت گرفت. با قهرمانی پرسپولیس در لیگ بیستم، سپاهان نایب قهرمان شد.


هفته سی ام و پایانی بیستمین دوره رقابت‌های فوتبال لیگ برتر از ساعت ۲۱:۱۵ دقیقه امروز جمعه به طور همزمان با برگزاری هشت دیدار انجام شد که در پایان شاگردان یحیی گل محمدی موفق شدند عنوان قهرمانی این دوره را به خود اختصاص دهند.

در یکی از مهمترین دیدارها که تکلیف قهرمانی را مشخص می‌کرد پرسپولیس در ورزشگاه شهدای شهر قدس به مصاف تیم پیکان رفت و با دوگلی که به این تیم زد قهرمانی اش را مسجل کرد تا برای پنجمین دوره متوالی جام قهرمانی بالای سر سیدجلال حسینی کاپیتان این تیم برود.

در دیگر دیدار مهم تعیین کننده قهرمان تیم فوتبال استقلال در ورزشگاه آزادی میزبان سپاهان بود و به همین خاطر شاگردان محرم نویدکیا با قدرت در این دیدار حاضر شدند و توانستند پس از مدتها تیم فرهاد مجیدی را شکست دهند تا بالاخره مجیدی هم ببازد. سپاهان با این پیروزی عنوان نایب قهرمانی خود در لیگ برتر را تثبیت کرد.

نتایج دیدارهای هفته پایانی لیگ بیستم به شرح زیر است:

* صنعت نفت آبادان ۲ - ماشین سازی تبریز یک

گل: عبدالله ناصری (۹)، طالب ریکانی (۵۲) برای صنعت نفت - محمدامین اسدی (۴۵) برای ماشین سازی

* آلومینیوم اراک صفر - نفت مسجدسلیمان یک

گل: ساسان حسینی (۴۵)

* گل گهر سیرجان ۲ - نساجی مازندران ۲

گل: گادوین منشأ (۷۱ - پنالتی و ۷۹) برای گل گهر - ایوب کلانتری (۴۵)، حسین زامهران (۵۶)

* پدیده مشهد صفر - فولاد خوزستان صفر

* استقلال تهران یک - سپاهان اصفهان ۲

گل: مهدی مهدی پور (۹۰) برای استقلال، رضا میرزایی (۵۵) و سجاد شهباززاده (۸۶) برای سپاهان

* تراکتور تبریز ۵ - سایپا تهران یک

گل‌ها: سعید واسعی (۱۳)، سامان نریمان جهان (۲۸)، میلاد فخرالدینی (۴۵)، علی فتحی (۶۹)، پیمان بابایی (۸۷) برای تراکتور، حسین ماهینی (۳۱ - پنالتی) برای سایپا

* ذوب آهن اصفهان صفر - مس رفسنجان یک

گل: محمد قاضی (۵۳)

* پیکان تهران صفر - پرسپولیس ۲

گل‌ها: مهدی عبدی (۹)، احمد نورالهی (۲۲)